|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۸۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
روحانی افزود: من خوش باور نیستم ولی همیشه امیدوارم و به تیم اقتصادی دولت هم امید می دادم حتی در بحث بودجه عمرانی هم می گفتند توانایی پرداخت نداریم که خوشبختانه تاکنون 30هزار میلیارد تومان از این بودجه پرداخت شده است.

رئیس جمهوری گفت: توقع ما از صاحبنظران و برگزیدگان این است که با همه توان، فکر ، اندیشه و سرمایه به صحنه بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان یزد افزود: یزد بعنوان شهر علم، ایمان، تلاش، هنر و فداکاری و شهری همواره در میان سختی ها توانسته بهترین ها را بیافریند و در مسیر رشد و توسعه کل کشور تلاش کند.

وی اظهار کرد: خوشحالم که امروز هیات دولت یازدهم میهمان مردم بزرگوار و خردمند و میهمان نواز استان یزد و بویژه شهرستان یزد هستند.

وی تصریح کرد: همیشه خاطرات من از این شهر خاطراتی به یادماندنی بوده از روزهایی که میامدم در قبل از انقلاب برای سخنرانی در سالهای 53 تا 55 و آخرین سخنرانی من هم قبل از انقلاب فروردین 57 بود که در منزل شهید محراب آیت الله صدوقی بود.


رئیس جمهوری تصریح کرد: بعد از انقلاب هم زیاد به یزد آمدم در سال 58 و در هر مناسبتی به یزد آمدم و فکر می کنم اخرین بار در این دوران در زمان رحلت برادر عزیز و بزرگوار حجت الاسلام شیخ محمد علی صدوقی بود .
روحانی اضافه کرد: رفاقت ما با مرحوم صدوقی بسیار طولانی بود و فکر می کنم از سال 43 رفاقت ما آغاز شد و در این دوران هم ایشان در نجف و دور از ما بودند.

وی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اظهار داشت: سخنان آیت الله ناصری کاملا بحق است، این شهر، شهر علما و اندیشمندان معروف است.

وی گفت: هر کس می خواهد مرجع شود حاشیه ای می زند بر آن کتابی که یکی از علمای یزد مرحوم سید کاظم یزدی در کتاب عروه الوثقی نوشته است، عالمی که در حوزه های علمیه قم نجف و همه جا زبانزد و سرآمد بود.

روحانی با اشاره به اینکه در دانشگاهها و اندیشکده ها هم یزدی ها جزو پیشتازان هستند گفت: هر کمکی از دست دولت برای احیای حوزه های علمیه در یزد براید انجام می دهیم و کمک می کنیم تا راه و رسم دیانت و فقاهت و تحقیقات دینی و فرهنگی ادامه یابد که ما هر چه داریم از دین و قرآن و اسلام و انقلاب و نظام و استقلال و عزت و پیشرفت داریم.


رئیس جمهوری گفت :استان یزد با جمعیت نه خیلی زیادش دارای ایثارگران فراوانی است از شهدا گرفته تا جانبازان و آزادگان به گونه ای که رقمی نزدیک به 14هزار نفر می باشد.


وی افزود: تیپ الغدیر یزد همواره یکی از واحدهای به نام در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و یادم می آید که این تیپ در عملیات خیبر در کنار لشکر امام حسین(ع) حرکت کرد که در یک منطقه ای مجبور شدیم میدان را محدود کنیم؛ بسیار ساعات سختی پیش رو بود و یکی دو روز لحظات فوق العاده ای داشتیم که همه ایثار و فداکاری بسیار زیادی کردند.


رئیس جمهوری اضافه کرد: رزمندگان استان یزد و یزدی ها همه در عملیات ها تا پایان دفاع مقدس جزو رزمندگانی بودند که در تمام صحنه ها جزو واحدهای عملیاتی سرآمد بودند .


روحانی بر روح همه شهیدان درود فرستاد و تاکید کرد: عزت و اقتدار و استقلال ما از فداکاری این ایثارگران و خانواده شهداست و بویژه جانبازان که شهدای زنده ما هستند.

وی اضافه کرد: شهیدان کار بزرگی کردند اما جانبازان با صبر و استقامت نمونه صبر و استقامت در تاریخ انقلاب اسلامی هستند، تلاش دولت این است که خدمات به ایثارگران را اضافه کند.

** با کمک کارگزاران و صاحبنظران و صبر مردم مشکلات را پشت سر گذاشتیم

رئیس جمهوری در بخش دیگر این جلسه گفت: شرایط ما در کشور بویژه در سال 94شرایط سختی بود، برای اینکه کشور اداره شود تیم اقتصادی معتقد بود که اوضاع طوری است که حتی توانایی پرداخت حقوق فروردین و اردیبهشت کارمندان را نداریم و راهی جز استقراض نخواهد ماند.

روحانی افزود: من خوش باور نیستم ولی همیشه امیدوارم و به تیم اقتصادی دولت هم امید می دادم حتی در بحث بودجه عمرانی هم می گفتند توانایی پرداخت نداریم که خوشبختانه تاکنون 30هزار میلیارد تومان از این بودجه پرداخت شده است.


وی اضافه کرد : در کنار این اتفاقات توانستیم حقوق همه ماهها و حتی اسفندماه را پرداخت کنیم و با وجود همه مشکلات ، این دوران را با کمک کارگزاران ، صاحبنظران و البته با صبر و استقامت مردم پشت سرگذاشتیم.


وی تاکید کرد: چیزی که همیشه از مردم دیده ایم اعتماد و امید آنها بوده که در همه مراحل این دو ویژگی کارساز بوده و به دولت کمک کرده است.


رئیس جمهوری با اشاره به بحث هسته ای کشور گفت: در سالی که گذشت پرونده هسته ای و مذاکرات آن را با موفقیت به اتمام رساندیم و این موضوع در تاریخ سیاسی ایران بسیار مهم بود.


روحانی افزود: هیچ مسئول ، کارشناس و صاحبنظری در دنیا نیست که بگوید ایران در این مذاکرات شکست خورده یا جمهوری اسلامی در این مذاکرات عزت خود را از دست داده حتی آنهایی که با ما بد هستند و حتی آنهایی که بدترین رژیم ها را دارند مثل رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکا می گویند ایران موفق شده و کلاه سر 1+5 گذاشته است.


وی یادآور شد: در این مذاکرات سیاسی با بزرگترین قدرتهای جهانی موفق شده ایم و تیم مذاکره کننده ما در تاریخ سیاسی ایران کار بسیار بزرگی انجام داده و توانستیم حقوقمان را بازستانیم .


رئیس قوه مجریه با اشاره به شرایط امروز ایران بعد از پساتحریم خاطرنشان کرد: همه قطعنامه های تحریمی را لغو کردیم و شرایط را برای توسعه کشور آماده کرده ایم البته شرایط آماده شده است.

روحانی در این خصوص وضعیت کشور را به بیماری تشبیه کرد که در بیمارستان خونریزی شدید کرده و نیازمند عمل جراحی بوده و ما کار را با موفقیت انجام داده و بیمار را به سلامت مرخص کرده ایم اما این به این معنا نیست که این فرد می تواند از فردا در مسابقات دو جهانی شرکت کند بلکه باید قدم به قدم برای اقدامات بزرگ آماده شود.

رئیس جمهوری گفت: ما به سرعت خود را برای انجام اقدامات بزرگ آماده می کنیم و شرایط کشور نیز در حال آماده شدن در جهت حرکت های بزرگ است و در این مسیر از صاحب نظران ، فرهیختگان توقع داریم که امروز با همه توان و فکر و اندیشه به صحنه بیایند و دولت را کمک کنند چون دولت به معنای نمایندگی از مردم خوب کشور است.


روحانی تاکید کرد: دولت زمانی موفق است که همه مردم به صحنه آمده و از توان آنها استفاده شود .

** یزد می تواند پیشتاز در زمینه محیط زیست، صنعت و کشاورزی سخت باشد


دکتر روحانی با اشاره به خصوصیات مردم یزد نیز گفت: در استانی چون استان یزد که از دیرباز پیداست که افراد مبتکر و مبدع در این دیار زندگی می کردند چگونه با شرایط محیطی سازگاری پیدا کرده اند؛ کاری که در یزد در زمینه قنوات انجام شده بسیار بزرگ و هنرمندانه بوده است.
رئیس قوه مجریه افزود: این کار مردم یزد آنچنان ارزش دارد که امروز وقتی خارجی ها طرح قنات ایران را مطالعه می کنند از آن به عنوان ابداع بزرگ برای مطابقت جامعه با شرایط زیست محیطی تفسیر می کنند.


رئیس جمهوری ادامه داد: معماری ساختمانی و بادگیرها بهترین شیوه زیست محیطی است و همین بادگیر می تواند در تابستان و در شرایط سخت هوای مطبوع را در اختیار مردم قرار دهد و این توانایی ها نشان از این است که این شهر می تواند پیشتاز در زمینه محیط زیست ، صنعت و کشاورزی سخت باشد.

روحانی با ابیان اینکه من خودم هم پرورش یافته کویر هستم گفت: کویر سختی های خودش را دارد اما در عین حال استعدادهای بزرگ در حاشیه کویر کشورها بوده و الان هم وجود دارد مخصوصا در استان یزد و ما باید الان در شرایط بعد از برجام که شرایط فراهم شده فعالیت خودمان را آماده کرده و دست به دست هم بدهیم تا بهترین موفقیت ها را بدست آوریم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین