|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۸۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
روی این صندلی چوبی این عبارت دیده می‌شود: «شما ممکن است مرا زیبا نیابی اما نباید درباره آنچه می‌بینی قضاوتی بکنی».
صندلی هری پاتر که جی کی رولینگ خالق هری پاتر مدت‌ها از آن استفاده می‌کرده توسط یک سمسار خریداری و قرار است به زودی در یک حراج فروخته شود.

 به نقل از تلگراف، این صندلی که به خاطر طراحی و قدمتی که دارد برای دکور این فیلم انتخاب شده بود از چوب بلوط ساخته شده و در اصل مربوط به یک ناهار خوری قدیمی متعلق به دهه ۱۹۳۰ است.

روی این صندلی عباراتی به زبان انگلیسی حکاکی شده که به جذابیت‌های این صندلی افزوده است.



روی این صندلی چوبی این عبارت دیده می‌شود: «شما ممکن است مرا زیبا نیابی اما نباید درباره آنچه می‌بینی قضاوتی بکنی».

فروشنده این صندلی امیدوار است که بتواند این صندلی قدیمی را به خاطر این حکاکی‌های جذاب به رقم ۳۲ هزار یورو معادل ۴۵ هزار دلار بفروشد.

جی کی رولینگ خالق مجموعه داستان‌های هری پاتر صاحب قبلی این صندلی است. او در زمان نگارش «هری‌پاتر و سنگ جادو» و «هری‌پاتر و تالار اسرار» روی این صندلی نوشته و سطر سطر این داستان‌ها را با ماشین تحریرش به رشته تحریر در آورده است.

این صندلی قرار است به عنوان یک اثر قدیمی در مزایده میراث در نیویورک حراج شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این صندلی نوشته‌ای است که با رنگ طلایی پشت این صندلی نقش بسته و ظاهرا به قلم جی کی رولینگ است.

او روی پشتی این صندلی نوشته است؛ «من روی این صندلی هری پاتر را خلق کرده‌ام.» در ادامه این یادداشت نام جی.کی رولینگ و امضای او به چشم می‌خورد.

این صندلی پیش از این در سال ۲۰۰۲ برای مبارزه و جلوگیری از ظلم به کودکان به انجمن ملی کودکان اهدا شد و این انجمن این صندلی را به ارزش ۱۵ هزار یورو  فروخت.

در سال ۲۰۰۹ نیز بار دیگر زمزمه‌هایی برای فروش این صندلی مطرح شد که چندان شکل جدی به خود نگرفت. اما گویا این بار مالک جدید این صندلی قصد دارد آن را در یک حراج بفروشد. کارشناسان قیمت این صندلی قدیمی را ۴۵ هزار دلار تخمین زده اند.

در کنار این صندلی نامه‌ای با خط و امضای جی کی رولینگ دیده می‌شود که به علاقه‌اش به این صندلی و خاطراتی که در زمان خلق داستان های هری پاتر داشته اشاره می کند.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین