|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۸۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
آزیتا راجی، سفیر ایرانی الاصل آمریکا در سوئد است.وی در حضور معاون رئیس جمهور امریکا، سوگند خورد.
«آزیتا راجی» که گفته می‌شود با آخرین سفیر رژیم پهلوی در انگلستان ارتباط فامیلی دارد، روز 23 بهمن سال جاری رسما با تائید سنا به عنوان سفیر آمریکا در سوئد منصوب شد.راجی در ماه اکتبر سال 2014 از سوی اوباما برای انتصاب به عنوان سفیر آمریکا در سوئد نامزد شد، اما اختلاف میان گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات، تائید نهایی وی را تا روز گذشته به تعویق انداخت.  
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،تد کروز سناتور ارشد جمهوری‌خواه یکی از افرادی بود که مانع انتصاب راجی شده بود. وی به مدت 7 ماه از رأی‌گیری در مورد وی جلوگیری کرد، اما نهایتا روز جمعه با بیان اینکه این اقدام به اندازه کافی توجهات را به «بد بودن» توافق هسته‌ای با ایران جلب کرده، اجازه داد رأی‌گیری سنا در این مورد انجام گیرد.  
 
هرچند راجی به نام والدین خود اشاره‌ای نکرده، اما گفته می‌شود که وی با «پرویز راجی» آخرین سفیر رژیم پهلوی در انگلستان که روابط بسیار نزدیکی هم با اشرف پهلوی خواهر شاه مخلوع داشت، رابطه فامیلی دارد. در برخی منابع وی دختر پرویز راجی و در منابع دیگر برادرزاده وی معرفی شده است.
 
راجی متولد 1961 است و تا سن 17 سالگی که والدینش ایران را ترک کردند، در تهران بزرگ شده است. وی درس‌خوانده اقتصاد است و تاکنون تجربه‌ای در زمینه دیپلماسی و سیاست خارجی نداشته است.  




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین