|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
همچنین نمایندگان این کشور در ایران، سوریه و ویتنام به همراه 16 شخص دیگر و 12 موسسه مربوط به کره‌شمالی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
هنوز ساعاتی از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره‌شمالی نگذشته بود که یک مقام وزارت دفاع کره‌جنوبی خبر از پرتاب چند موشک کوتاه‌برد از سوی همسایه شمالی داد.

 به‌نقل از شبکه خبری سی‌ ان‌ان، یک مقام وزارت دفاع کره‌جنوبی گفت: «به‌طور دقیق مشخص نیست شلیک‌های انجام شده گلوله توپخانه، موشک و یا راکت است.»

این مقام کره‌ای با بیان اینکه پرتاب‌ها از ساحل شرقی کره‌شمالی انجام شد، افزود:‌ «ظاهرا این اقدام کره‌شمالی در واکنش به تحریم‌های اعمال‌شده به‌وسیله شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام شده است.»

خبرگزاری رویترز روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد: «شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه جدیدی که در پاسخ به آزمایش بمب هیدروژنی روز 6 ژانویه (16 دی) کره‌شمالی به رای گذاشته شده بود، نظام تحریم‌ها علیه این کشور را سخت‌تر کرد.»

تحلیلگران گفته‌اند قطعنامه اخیر، سنگین‌ترین و سخت‌ترین قطعنامه تحریمی شورای امنیت در دو دهه اخیر به شمار می‌آید.

طبق این قطعنامه، همه کشتی‌هایی که از مبدا یا به مقصد کره‌شمالی به حرکت در می‌آیند باید بازرسی شوند تا کالاهای ممنوعه را انتقال ندهند.

همچنین نمایندگان این کشور در ایران، سوریه و ویتنام به همراه 16 شخص دیگر و 12 موسسه مربوط به کره‌شمالی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

واردات ذغال سنگ، آهن، طلا، تیتانیوم و فلزهای معدنی نادر از کره‌شمالی ممنوع شده است و کشورهای عضو سازمان ملل متحد متعهد می‌شوند که از فروش سوخت به‌ویژه سوخت مربوط به هوانوردی و سوختی که در پرتاب راکت به کار می‌رود به این کشور خودداری کنند.

این قطعنامه نظام مالی کره‌شمالی از جمله بانک‌ها و دارایی‌هایی متعلق به این دولت را هدف قرار داده است. علاوه بر این، کالاهای دارای کاربرد دوگانه و کالاهای مربوط به صنایع موشکی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند.

کالاهایی همچون، ساعت‌های لوکس، خودروهای برفی و خودروهای تفریحی آبی در فهرست تحریم‌های کالای تشریفاتی کره‌شمالی قرار می‌گیرد که پیشتر در فهرست تحریم‌های شورای امنیت علیه کره‌شمالی وجود نداشت.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین