|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۸۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
وی افزود: برخی کاندیداها که در تهران رای آوردند اعلام کردند مامی‌خواهیم مجلسی تشکیل دهیم که از دولت نه سوال بپرسد و نه استیضاح کند من معتقد به وکیل الدوله نیستم وظیفه نماینده نظارت است.
صحن علنی مجلس اولین روز خود را بعد از تعطیلات سه هفته ای در حالی روز گذشته آغاز کرد که سایه انتخابات همچنان بر آن سنگینی می کرد و غالب صحبت ها و زمزمه ها پیرامون انتخابات و نتایج آن بود.

ساختمان هرمی شکل بهارستان بعد از انتخابات 94 اولین جلسه علنی خود را راس ساعت 8 آغاز شد. البته در این جلسه غیبت برخی چهره ها از جمله مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس نهم و احمد توکلی بسیار خود نمایی می کرد.

نکته ای که بیش از هر چیز توجهات را به خود جلب می کرد خوش و بش نمایندگانی بود که توانسته بودند به مجلس دهم راه پیدا و کنند و البته مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری و همچنین حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور که در مجلس حضور داشت نیز محور این خوش و بش ها قرار گرفتند. ناگفته نماند در میان چهره های خندان برخی هم بودند که حکایتشان حکایت " خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است"  بود  که نمود آن را می توان در چهره مرتضی آقاتهرانی، بیِژن نوباوه، بهرام بیرانوند، علیرضا زاکانی دید.

علی لاریجانی که از ابتدای مجلس ریاست صحن را به عهده داشت حدود ساعت 9:58 دقیقه جایگاه را به حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد سپرد. لاریجانی پس از دیده‌بوسی با تعدادی از نمایندگان و همچنین معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری و نقوی‌حسینی، جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

حمایت دوباره رسایی از احمدی نِژاد

حمید رسایی که همواره بار ایجاد حاشیه در مجلس نهم بر دوش او افتاده بود  خواست تا تذکری بدهد البته این تذکر هم چندان جدا از پروژه های حاشیه سازی گذشته نبود.

وی در ابتدا  گفت: پیروز واقعی انتخابات مردم و مقام معظم رهبری است که توانستند مدعیان عدم سلامت انتخابات را پای صندوق های رای کشاند.

رسایی بدون آنکه اشاره کند به تبلیغات سویی که خود و همفکرانش علیه اصلاح طلبان و لیست مورد حمایت آنها که امروز پیروز قاطع میدان رقابت شده اند بپردازد ادامه داد: بازندگان واقعی هم کسانی بودند که خود را کانون وامداران زر و زور کردند. بازندگان حقیقی کسانی بودند که برای کسب آرا بیشتر هویت گذشته خود را به تاراج گذاشتند و به آن لگد زدند.

وی افزود: برخی کاندیداها که در تهران رای آوردند اعلام کردند مامی‌خواهیم مجلسی تشکیل دهیم که از دولت نه سوال بپرسد و نه استیضاح کند من معتقد به وکیل الدوله نیستم وظیفه نماینده نظارت است.

رسایی همچنین بیان کرد: ما درمورد دولت احمدی نژ‍اد با تمام آن خدمات خوبی که داشت چنین تعابیری را به کارنمی بردیم بجا سوال می کردیم و بجا استیضاح.

این نماینده بازمانده از مجلس دهم به برنامه های انتخاباتی در آینده اشاره کرد تا شاید به طرف مقابل از این طریق اعلام کند که دست بردار قدرت نیست او در این راستا گفت : ما در انتخابات پیش رو تجربیاتی بدست آوردیم که می تواند کمک کند به انتخابات آینده.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین