|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۸۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
مطهرنیا در پایان گفت: سفر رییس جمهور سوئیس و برجام شاهدی بر این مدعا است هرچه ایرانیان بتوانند به باز تولید ارزش های خود و کنترل رادیکالیسم جزم گرا در خمیرمایه های درونی ذهن خویش بپردازند موفق تر در منطقه خواهند شد.
کارشناس روابط بین الملل تاکید کرد: سفر «یوهان اشنایدر آمان» رییس جمهوری سوییس نشان از پیروزی ایران در نظام بین‌الملل دارد.

مهدی مطهرنیا کارشناس روابط بین الملل با تاکید بر تغییر جایگاه ایران در منطقه و بین الملل پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید گفت: جایگاه ایران در منطق جغرافیایی جهان در قرن بیستم و حتی قبل از آن بر کسی پوشیده نیست. ایران یک تمدن بزرگ تاریخی بوده و این هم مبنای قدرت کلاسیک ایران است و همچنین یک رنسانسی در ربع آخر قرن بیستم در ایران رخ داد و تمام جغرافیای شرق را متاثر کرد و آن انقلاب اسلامی است، و امروز بینش ایران نشان می دهد پتانسیل ایجاد یک ساختار دموکراتیک در کشور بوجود آمده است.

مطهرنیا در گفت و گو با برنا گفت: انتخاب 7 اسفند و وقایع آن نشان داد، ایران از استعداد و توانایی بالاتری در بستر تکاملات سیاسی برای اجرای الگوی دموکراتیک برخوردار است و تلاش دارد در عرصه بین المللی موثر باشد. تهران توانسته الگوی ایران اسلامی را به نمایش گذاشته و پادزهر برای مبارزه تروریسم باشد و این ها اهمیت ایران را مضاعف کرده است، و همچنین ایران پل پیروزی برای نظم در نظام بین المللی محسوب می شود.

مطهرنیا در پایان گفت: سفر رییس جمهور سوئیس و برجام شاهدی بر این مدعا است هرچه ایرانیان بتوانند به باز تولید ارزش های خود و کنترل رادیکالیسم جزم گرا در خمیرمایه های درونی ذهن خویش بپردازند موفق تر در منطقه خواهند شد و جاذبه های بیشتری برای تعامل سازنده با ایران بوجود خواهد آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین