|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۸۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و دیگر مسئولان این وزارتخانه ، همچنین نمایندگان بخش خصوصی ، امروز ، یکشنبه 9 اسفند در سالن اجتماعات شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

محمود واعظی،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت  براصل شفافیت و رقابت در ارائه خدمات حوزه ICT تاکید کرد و گفت : مردم باید در خرید خدمات قدرت انتخاب داشته باشند و اگر خدمتی با سطح پایین تر ارائه شود،  لازم است ارائه دهندگان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری برای افزایش کیفی همکاری دستگاههای مختلف با هم داشته باشیم، افزود: کالاها و محصولات تولیدی کشور باید ارتقاء یابد و افزایش کیفیت برابر با مشتری مداری و پاسخ مثبت دادن به مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در کل کشور به دنبال آن هستیم که استانداردهای بین المللی در حوزه ICT رعایت شود، افزود:  به دلیل سرعت تغییرات در تکنولوژی در سراسر دنیا و گستردگی آن بسیار حائز اهمیت است و ارائه کیفیت در کنار خدماتی که هر روز خلق می شود نیز مورد توجه است.

وی با بیان اینکه کیفیت خدمات ICT در همه ابعاد از جمله فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می تواند تأثیرگذار باشد گفت : با ارتباط موثر با سازمان ملی استاندارد ایران ، حضور شرکت ها در این جشنواره بیش از پیش شود.

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این مراسم با اشاره به طرح رویکرد نوین استاندارد سازی گفت : در این طرح ، کیفیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است بطوریکه در نگاه جدید ، خانه کیفیت یکی از ستونهای اصلی مدیریت کیفیت درنظر گرفته شده است.

وی به تفاوت مفاهیم استاندارد و کیفیت نیز اشاره کرد و افزود : کیفیت تنها وظیفه یک سازمان نیست بلکه تمامی دستگاهها و سازمان ها باید به مقوله کیفیت توجه داشته باشند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، گفت: در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به بحث استاندارد توجه ویژه ای شده است که مسئولیت ما را بیش از پیش می کند.

پیروزبخت به هماهنگی برای اعطای جوایز کیفی تاکید کرد و اظهار داشت : طی دو سال اخیر با تاکید دولت بر ارتقای کیفیت ، اعطای جوایز با هماهنگی بیشتری صورت می گیرد.

وی با اشاره به فضای جدید بین المللی در دوران پسا تحریم خاطرنشان کرد : ما در دوران پسابرجام وارد فضای بین المللی جدیدی شدیم که برای حضور فعال نیازمند ارتباط بین فرآیندهای ملی با فرآیندهای بین المللی هستیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در همین زمینه ادامه داد : تسهیل تجارت یکی از مهمترین مفاد تفاهم نامه هایی است که با سایر کشورها به امضا می رسد و این مهم ، حضور جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها را هموار خواهد کرد.

پیروزبخت با اشاره به تعامل همه دستگاهها به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه کیفیت و استانداردسازی گفت : امیدواریم سال آینده شاهد اعطای جوایز بیشتری در این حوزه باشیم .

گفتنی است ، در پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مقام عالی وزارت و رییس سازمان ملی استاندارد ایران از 25 شرکت برگزیده ، با اهدا تندیس ، تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین