|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۸۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
مترو پایتخت دارای 96 ایستگاه بهره برداری شده و پنج خط فعال و دو خط در دست احداث است و تاکنون خطوط یک، دو، چهار، پنج به طور کامل و تعداد 15 ایستگاه از خط سه به بهره برداری رسیده است.
57 دستگاه واگن مترو روز یکشنبه در آیینی با حضور شهردار پایتخت و جمعی از مدیران شهری وارد ناوگان حمل و نقلی ریلی شهر تهران شد.

 با پیوستن این تعداد واگن مسافری به قطار شهری، آمار جابجایی روزانه مسافران بوسیله مترو به 200 هزار نفر افزایش می یابد.

مترو پایتخت دارای 96 ایستگاه بهره برداری شده و پنج خط فعال و دو خط در دست احداث است و تاکنون خطوط یک، دو، چهار، پنج به طور کامل و تعداد 15 ایستگاه از خط سه به بهره برداری رسیده است.

روزانه حدود سه و نیم میلیون نفر بوسیله ناوگان حمل و نقل ریلی شهری جا به جا می شوند.
شهردار تهران در آئین بهره برداری از این واگن ها و لکوموتیو های برقی در باقر شهر گفت: واگن های جدید با آخرین استانداردها و فناوری روز دنیا در داخل کشور طراحی و ساخته شده اند.

محمد باقر قالیباف افزود: هم اکنون در مترو پایتخت با کمبود واگن روبه رو هستیم و اگر این معضل بر طرف شود می توان ظرفیت موجود را به سه برابر افزایش داد و از تراکم، ازدحام موجود در ایستگاه های مترو که ازمهمترین دغدغه های شهرداری تهران است کاست.
شهردار تهران گفت که امیدواریم دولت با آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران پس از رفع تحریم ها به قولی که در مورد خرید واگن داده جامعه عمل بپوشاند و خرید یکهزار واگن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در صورت ورود این واگن ها ظرفیت جابجایی مسافر موجود مترو به دو برابر افزایش می یابد و از اتلاف وقت مردم جلوگیری خواهد شد.

قالیباف گفت: تمام سرمایه گذاری ها در حوزه مترو از محل بودجه های شهرداری تهران و بخشی هم از بودجه های دولتی می باشد، اما امسال پس از رفع تحریم ها اتفاق خوبی افتاده و مجموعه شورای شهر تهران با مصوبه پیشنهادی شهرداری تهران موافقت کرده که بر اساس آن برای راه اندازی برخی خطوط می توان از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.

شهردار تهران گفت: در این زمینه سرمایه گذاران بخش خصوصی داخل کشور مانند بانک ها و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در اولویت هستند اما شرکت های خارجی نیز می توانند در این زمینه ورود کنند.

قالیباف از حضور پر شور ملت ایران در حماسه هفتم اسفندماه قدردانی کرد و افزود: مردم ایران با درک شرایط و بینش بالای خود و شرکت گسترده در انتخابات به بهترین شکل در هفتم اسفندماه حماسه آفریدند.

وی ضمن تبریک به نمایندگان منتخت مردم گفت: امیدوارم تمامی عزیزانی که توفیق خدمتگزاری را یافتند با تلاش صادقانه و پی گیر پاسخ محبتهای مردم را بدهند و در کنار نمایندگان ما مسئولین نیز در هر کجا و هر پستی که هستیم مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی آنان را به بهترین شکل ممکن رفع کنیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین