|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۸۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
اصولگرايان كه از پیروزی و بر سریر قدرت نشستن مسرور بودند خيلي با آشتي ملي ميانه نداشتند اما نتايج انتخابات مجلس دهم درتهران نشان داد كه اتفاقا براي آشتي ملي و برجام داخلي يا برجام۲ چه توان و حمایت مردمي بالقوه‌اي وجود دارد.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم صادق زيباكلام نوشت:

نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تهران تمام خستگي‌ها و همه مسائلی كه از انتخابات ۸۸ به اين سو بر جريانات اصلاح‌طلب و ميانه‌رو وارد شده بود را از بين برد. كي و كجا مي‌توانستيم تصور كنيم كه چهره‌هاي و شخصيت‌هاي جا افتاده اصولگرا نتوانند در يك انتخابات رقابتي برگزار شده به مجلس راه پيدا نكنند؟ باوركردني نيست اما اغلب چهره‌هايي كه لیدری جریان اصولگرايان را در دست داشتند از رفتن به مجلس بازماندند و چهره‌هاي ناشناسي توانستند به راحتي آنان راشكست دهند و اين عمق ميزان اعتماد مردم به بزرگان اصلاحات است چرا كه همه مي‌دانيم بيش از دو سوم ليست تهران را افراد ناشناخته تشكيل مي‌دادند و صرفا به واسطه حمايت اصلاح‌طلبان از اين افراد است كه امروز آنان توانسته‌اند چهره‌هاي قدر و جا افتاده اصولگرايان را به راحتي شكست دهند شايد اكنون روحاني بتواند با قوت قلب و اعتماد بيشتري به سراغ برجام۲ و آشتي ملي برود كه آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني پس از حوادث تلخ خرداد۸۸ مطرح كردند.

 اصولگرايان كه از پیروزی و بر سریر قدرت نشستن مسرور بودند خيلي با آشتي ملي ميانه نداشتند اما نتايج انتخابات مجلس دهم درتهران نشان داد كه اتفاقا براي آشتي ملي و برجام داخلي يا برجام۲ چه توان و حمایت مردمي بالقوه‌اي وجود دارد. البته بعيد است آن بخش خاص اصولگرايان از این اتفاق درس گرفته باشند و نتايح انتخابات تهران باد غرور را از سر آنان به در كرده باشد اما اگر آنان به نتايج انتخابات نگاه کرده و نگاهي هم به خود كنند كه چقدر معروف و قدرتمند بودند و از سوي ديگرنگاهي به چهره‌هاي ناشناسي بيندازند كه به راحتي آنان را شكست دادند، در حالي که مردم تهران آنها را نمي‌شناسند و به صرف حمايت بزرگان اصلاحات از آنان حمايت كردند. زمان آن فرا رسيده است كه گام‌هاي استواري نه‌تنها در عرصه داخلي به سمت توافق و آشتي ملي ‌برداريم بلكه در عرصه سياست خارجي نيز تنش‌زدايي را جايگزين صدور سياست گذشته نماييم و حسب خواست اراده مردم كه در نتيجه انتخابات متبلور شده است تلاش كنيم هم درعرصه داخلي و هم عرصه خارجي تجديدنظرهاي مدنظر را به عمل آوريم.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
0
0
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین