|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۸۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
رئیس هیات مدیره ماشین سازی اراک گفت: امروز در نشستی که با حضور دکتر غندالی برگزار شد، این شرکت موافقت خود را با اختصاص ١٠ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در پروژه های فیمابین اعلام کرد.
در نشستی با حضور مدیرعامل موسسه و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره یک شرکت از کشور کره جنوبی با سرمایه گذاری این شرکت در پروژه های موسسه و شرکت های تابعه به میزان ١٠ میلیارد یورو موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل موسسه با اشاره بر برنامه های توسعه ای در حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی گفت: سرمایه گذاری مستقیم شرکت های خارجی و سرمایه گذاری مشترک از اولویت های موسسه برای توسعه طرح های پتروشیمی است که بیش از ١٢ طرح و شرکت را در بر می گیرد و برنامه ما این است که در چندین پروژه نیروگاهی نیز ورود کنیم.

دکتر غندالی شرکت های تابعه موسسه و به ویژه شرکت ماشین سازی اراک را دارای قابلیت های زیادی دانست و افزود: یکی از فعالیت های اصلی ماشین سازی اراک ساخت تجهیزات پالایشگاهی است و می توان از ظرفیت آن در راه اندازی و به ویژه روزآمد کردن پالایشگاه ها و پتروشیمی ها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت کره جنوبی نیز ضمن استقبال از سرمایه گذاری در پروژه های موسسه و شرکت های تابعه گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به معلمان است و اتفاقا یکی از اهداف اصلی ما سرمایه گذاری در پروژه هایی است که در نهایت به توسعه یافتگی جوامع کمک کند و هیچ جایی بهتر از نظام آموزشی کشورها نیست.

وی با اشاره به اینکه شرکت آنها مایل به سرمایه گذاری مشترک در پروژه ها نیست، افزود: ما تمام منابع لازم برای راه اندازی یک پروژه را تهیه می کنیم و در یک بازه زمانی درصدی از سود را دریافت خواهیم کرد و پس از آن کلیه سهام را به شرکت ایرانی واگذار می کنیم.

در این نشست همچنین دکتر شریف کاظمی قائم مقام مدیرعامل موسسه، مهندس رادوافزون مدیرعامل و مهندس رضایی رییس هیات مدیره ماشین ساز اراک، مهندس شیرازی مشاور مدیر رییس هیات مدیره موسسه حضور داشتند.

سرمایه گذاری شرکت کره جنوبی در ٥ پروژه، نهایی شده است

دکتر رضایی رییس هیات مدیره شرکت ماشین سازی اراک نیز با اشاره به لزوم گسترش همکاری های بین المللی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت ماشین سازی اراک گفت: حدود ٥ ماه پیش به منظور پیدا کردن سرمایه گذاران متمایل به فعالیت در ایران، سفری به کره جنوبی داشتیم و هدف اصلی یافتن شرکت هایی بود که از پروژه هایی که تحت نظارت ماشین سازی اراک بودند، حمایت کنند.

وی افزود: مذاکرات متعددی با برخی از مهم ترین شرکت ها انجام شد و پس از موفقیت برجام، تلاش های ما هم به نقطه خوبی رسید و سرمایه گذارانی پیدا کردیم که در بازارهای بین المللی دارای اعتبار و شهرت بودند. دکتر رضایی ادامه داد: سپس مکاتباتی انجام شد و پروژه های مورد نظر خود را به طرف های کره ای اعلام کردیم. آنها هم بعد از یک بررسی اجمالی، آمادگی خود را برای همکاری در شکل سرمایه گذار و وام دهنده اعلام کردند.

رئیس هیات مدیره ماشین سازی اراک گفت: امروز در نشستی که با حضور دکتر غندالی برگزار شد، این شرکت موافقت خود را با اختصاص ١٠ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در پروژه های فیمابین اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته برخی اعتبارات برای توسعه در جهان سوم در نظر گرفته شده تصریح کرد: ما در صدد هستیم از این اعتبارات برای اجرای پروژه های خود در حوزه های نفت و گاز، پتروشیمی، ساختمانی، آموزشی و … استفاده کنیم.

دکتر رضایی گفت: در حال حاضر ٥ پروژه را برای شرکت کره ای تعریف کرده ایم و استقبال خوبی صورت گرفته است و آنها به طور رسمی اعلام کردند که حاضرند ١٠ میلیارد یورو در پروژه های ما سرمایه گذاری کنند که انتقال اعتبارات نیز از طریق بانک های اروپایی صورت می گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین