|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
»
یک نماینده اصولگرای خطاب به مجلس
کد خبر: ۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
تعامل بین دولت و مجلس می تواند بسیار کارساز باشد؛ آنچه که متاسفانه در گذشته خلاءش وجود داشت و این خلاء موجب شده بود فرصت ها از دست برود و فرصت سوزی هایی اتفاق بیافتد.
تدبیر و امیدباید خداوند را شکرگذار بود که ملت بصیر آگاه و همیشه در صحنه و زمان شناس توانستند یک حماسه سیاسی را که رهبر انقلاب در ابتدای سال به عنوان نقشه راه تبیین کرده بودند خلق کنند و در پرتو خلق این حماسه سیاسی بود که امروز ثبات، آرامش و امنیت در کشور حاکم شده است.

غلام محمد زارعی، ضمن بیان این مطلب به تابناک اظهار داشت: در نتیجه این مشارکت قوه مجریه‌ای روی کار آمده است و در مراسم تنفیذ مراتب رضایت مقام معظم رهبری را در کلام و بیان دیدیم. این جای شکرگذاری است و برای ملت ایران این انتخاب مبارک خواهد بود و امیدوار هستیم که حماسه سیاسی، خلق حماسه اقتصادی را به همراه داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به معرفی کابینه در مراسم تحلیف، گفت: در مراسم تنفیذ و تحلیف سخنان خوب، روشنگرانه، جدی و صادقانه دکتر روحانی فضای جامعه را با نشاط‌تر کرد. وی با تفکرات ارزش‌گرایانه و اعتدالی بنای تحرک جدیدی را در فضای سیاسی و مدیریتی کشور به وجود خواهد آورد چرا که با کمک کابینه و دولت می خواهد حماسه اقتصادی را رقم بزند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: وزرایی که معرفی شده اند نیز در این چارچوب قابل تعریف هستند و عمدتا دارای تجارب مدیریتی گوناگونی هستند. از تخصص های لازم برخوردار هستند و امیدواریم با توجه به این ظرفیت و شرایط خوبی که فراهم می شود، مجلس نیز با رعایت وظایف قانونی خود با دولت همکاری کند و رای اعتماد بالایی به وزرای پیشنهادی بدهد تا دولت هر چه سریعتر شکل بگیرد و حرکت های برنامه ریزی شده و فعالیت های اجرایی برای بخش های مختلف جامعه فراهم شود و نشاط سیاسی و امیدی که در فضای عمومی وجود دارد، به کار، پویایی، بالندگی و تلاش برای بازکردن بن‌بست‌های موجود و تلاش برای رفع مشکلات موجود و رفتن به سمت ترقی و تعالی بیشتر تبدیل شود.

این عضو اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق حماسه اقتصادی تعامل قوا است، خاطر نشان کرد: تعامل بین دولت و مجلس می تواند بسیار کارساز باشد؛ آنچه که متاسفانه در گذشته خلاءش وجود داشت و این خلاء موجب شده بود فرصت ها از دست برود و فرصت سوزی هایی اتفاق بیافتد اما بنای دولت جدید بر این است که با مجلس تعامل داشته باشد و بنای مجلس نیز بر همین است. امیدواریم این نیت خیر خواهانه و ضروری در عمل تبدیل به تعامل و همکاری سازنده، مثبت و همه جانبه شود و انشاءالله خلق حماسی اقتصادی را در سایه این هم افزایی و همکاری متقابل رقم بزند.

زارعی با تاکید بر پرهیز دولت و مجلس به حاشیه اظهار داشت: ظرفیت های بالایی در کشور وجود دارد که شناسایی و فعال کردن آنها می تواند حماسه اقتصادی را سرعت بخشد. دولت باید این ظرفیت ها را شناسایی کند و بدون وارد شدن به مسائل حاشیه ای آنها را به کار ببندد و حماسه اقتصادی را تحقق بخشد. حماسه اقتصادی با رونق کسب و کار و تولید و کنترل تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم محقق خواهد شد و طبیعی است که بخش های مختلف و حوزه اقتصادی دولت هم جهت و هماهنگ به حرکت درآیند. ظرفیت های بسیاری برای فعال شدن صنعت در رکود فرو رفته کشور وجود دارد و با فعال شدن بخش های صنعت، اشتغال ایجاد می شود و تولید فعال خواهد شد و با این راهکار بخشی از مطالبات مردم پاسخ داده خواهد شد که خود بخشی از پروسه حماسه اقتصادی است. حماسه اقتصادی البته گام های بلندی مانند کنترل تورم، ‌ثبات قیمت ها، کنترل قیمت ارز و سکه و ... دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فضای اقتصادی کشور باید فضایی با ثبات باشد که در صورت تحقق چنین الزاماتی محقق خواهد شد، گفت: زمانی که اضلاع اقتصادی دولت و بانک ها با بخش تولید همکاری کنند و سرمایه در گردش آنها را فراهم کنند. باید بخشی از منابع به سمت تولید هدایت شود تا اشتغال ایجاد شود. وقتی در بازار ثبات حاکم شود ایجاد شغل دارای ریسک معقولی خواهد شد و ریسک معقول تولید را با ثبات خواهد کرد و اطمینان تولید کننده برای سرمایه گذاری به همراه خواهد داشت.

زارعی در ادامه افزود: پیش از این فشارهایی بر دولت وارد می شد در تعیین کابینه و اکنون این فشارها به مجلس وارد می شود برای رای دادن به کابینه. از این افراد باید پرسید که آیا نباید این اختیار را به دولت و مجلس داد تا با تعامل کشور را اداره کنند؟

این عضو مجمع نمایندگان استان کهکیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از همه نمایندگان درخواست دارم بدون تاثیرپذیری از فضاسازی‌ها و عقده‌گشایی‌ها وظیفه نظارتی خود را در مجلس اعمال کنند و شرایط کشور و ضرورت های پیش رو را در نظر بگیرند. نمایندگان باید توجه داشته باشند که مردم در روندی مردمسالارانه رئیس‌جمهور خود را تعیین کرده اند و رئیس جمهور نیز وزرای خود را به مجلس پیشنهاد داده است و ما برای اینکه دولت را موفق ببینیم باید با دولت همکاری کنیم تا تیم همفکر خود را در مسئولیت‌های مختلف قرار دهد و طبیعی است که ما نیز وظیفه نظارتی خود را اعمال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید الان فرصت را از دولت بگیریم و دولت را در تنگنا قرار دهیم،گفت: با این گمان که می‌خواهیم از مواضع مجلس دفاع کنیم چرا که این کار افراطی گری است. افراط و تفریط در هر کاری نتیجه معکوس خواهد داشت. کلیت کابینه خوب است و تجارب آنها می تواند آینده‌ای روشن را نوید دهد و انشاءالله مجلس نیز تصمیم خداپسندانه ای خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین