|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۸۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مديرعامل شرکت نفت فلات قاره اخيرا در گفت‌وگو با مهر با تشريح دو سناريوي افزايش توليد از ميادين نفتي ايران در خليج فارس، گفته است: تمامي‌طرح‌هاي جديد نفتي با اولويت افزايش برداشت از ميادين مشترک اجرايي مي‌شود.
مديرعامل شرکت فلات قاره از مذاکره با اني، توتال و يک شرکت اتريشي براي اجراي طرح‌هاي نفتي در خليج‌فارس خبر داد و گفت: 20ميليارد دلار فرصت سرمايه‌گذاري نفتي در اين منطقه وجود دارد.

سعيد حافظي  در تشريح مهمترين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري نفت و گاز در حوزه خليج فارس، گفت: هم‌اکنون مذاکرات متعددي با شرکت‌هاي اروپايي و آسيايي براي اجراي طرح‌هاي جديد نفت و گازي در منطقه خليج فارس و تنگه هرمز انجام شده است.

مديرعامل شرکت نفت فلات قاره ايران با اشاره به انجام مذاکراتي با شرکت‌هاي اني ايتاليا، توتال فرانسه و يک شرکت اتريشي، تصريح کرد: با وجود مذاکره، تاکنون قراردادي با هيچ شرکت اروپايي و آسيايي امضا نشده است.

اين مقام مسئول با اعلام اينکه ارزش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنايع نفت و گاز ايران در منطقه خليج فارس حدود 15 تا 20 ميليارد دلار برآورد مي‌شود، اظهار داشت: از اين ميران بخشي از اين سرمايه‌گذاري‌ها مربوط به توسعه ميادين جديد نفت و گاز بوده که توسط شرکت مهندسي توسعه نفت و يا نفت و گاز پارس مذاکرات آن پيگيري مي‌شود.

وي با بيان اينکه بخشي ديگر از مذاکرات هم مربوط به توسعه ميادين قديمي ‌و در حال توليد نفت است، تبيين کرد: در اين ميادين، افزايش ضريب بازيافت با رعايت توليد صيانتي از مهمترين اهداف جديد سرمايه‌گذاري به شمار مي‌رود.

حافظي همچنين در تشريح برخي از فرصت‌هاي جديد سرمايه‌گذاري در حوزه صنايع نفت و گاز ايران در خليج فارس، توضيح داد: هم اکنون توسعه ميادين نفتي سروش، نوروز، ابوذر، هنگام، درود و تعدادي ديگر از ميادين مشترک نفت و گاز از مهمترين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين حوزه است.

مديرعامل شرکت نفت فلات قاره اخيرا در گفت‌وگو با مهر با تشريح دو سناريوي افزايش توليد از ميادين نفتي ايران در خليج فارس، گفته است: تمامي‌طرح‌هاي جديد نفتي با اولويت افزايش برداشت از ميادين مشترک اجرايي مي‌شود.

در کنار اجراي طرح‌هاي جديد افزايش توليد نفت، بازآوري برخي از چاه‌هاي نفتي يکي از سناريوهاي افزايش توليد نفت ايران در منطقه خليج فارس است به طوري‌که با انجام تعميرات و حفاري برخي از چاه‌هاي قديمي ‌توليد نفت خام از اين چاه‌ها را بار ديگر از سرگرفته خواهد شد.

بر اين اساس در فاز اول اجراي اين طرح تعمير و از سرگيري توليد نفت خام از 48 چاه در دستور کار قرار گرفته است، پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد با انجام اين طرح بزرگ حفاري و تعميراتي تا سال آينده حدود 50 هزار بشکه به ظرفيت توليد روزانه نفت خام ايران در خليج فارس افزوده شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین