|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۸۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
علیرضا عیسوی، منتقد-مجری نیز با اشاره به مستندات ارائه شده در فیلم گفت: بهترین اسناد، استفاده از مصاحبه های مکتوب حجازی و روزنامه های ورزشی دوره فعالیت وی بوده که کارگردان به خوبی از آنها استفاده کرده است.
نقد و بررسی و اکران مجدد فیلم «من ناصر حجازی هستم» با حضور غلامحسین پیروانی در شیراز انجام شد.

در نشست نقد و بررسی فیلم «من ناصر حجازی هستم» که با حضور نیما طباطبایی (کارگردان) و احمد جلیلی (منتقد) جمعه شب در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، پیروانی که بارها با دیدن چهره های پیشین فوتبال ایران تحت تاثیر قرار گرفت و اشک ریخت، ناصر حجازی را فوتبالیستی مظلوم عنوان کرد و گفت: امسال با وجودی که از سوی تیم های مختلفی از جمله گیتی پسند و خونه به خونه بابل پیشنهاد مربی گری داشتم به خاطر اینکه فوتبال بی رحم است و همه شمشیر به دست گرفته اند و بدگویی یکدیگر می کنند، نپذیرفتم.

در این نشست پس از نمایش مستند «من ناصر حجازی هستم»، نیما طباطبایی با اشاره به اینکه ناصر حجازی همیشه یکی از شخصیت های مورد علاقه اش در زندگی بوده، گفت: زمانی که ساخت این فیلم به من پیشنهاد شد بی هیچ تردیدی آن را پذیرفتم زیرا ساخت فیلمی درباره ناصر حجازی به عنوان یکی از محبوب‌ ترین اسطوره‌های ورزش ایران از آرزوهای من بوده است.

وی زندگی حجازی را از وجوه گوناگونی قابل بررسی دانست و افزود: نسخه اصلی فیلم که در موسسه رسانه‌های تصویری عرضه خواهد شد ۱۶۰ دقیقه است و نسخه‌ای که به مدت ۱۰۷ دقیقه در سینمای هنروتجربه به نمایش درآمده کوتاه شده نسخه اصلی است.

این فیلم را از دید ناصر حجازی ساختم

طباطبایی در پاسخ به انتقادی در خصوص موضع‌گیرانه بودن فیلم گفت: این فیلم از نقطه نظر ناصر حجازی ساخته و تمام روایت‌ها از کتاب‌ها و مصاحبه‌های شخص حجازی گرفته شده‌است هرچند که از افراد مختلفی که اسم‌شان در فیلم آورده شده‌است برای مصاحبه دعوت کردیم. از سویی همکاری صدا و سیما در تهیه آرشیو و خانواده حجازی را در تولید این فیلم بسیار موثر بود.

در ادامه این برنامه منتقد سینما نیز با اشاره به اینکه اکران این فیلم در هنر‌و‌تجربه موجب آمدن مخاطبان جدیدی به این گروه سینمایی شده است افزود: این فیلم با استفاده از تصاویر آرشیوی کم نظیر و مصاحبه‌های جذاب، فارغ از مخاطبان سینما، برای ورزش دوستان هم دلچسب است.

جلیلی با انتقاد از موضع گیری فیلم گفت: این فیلم بیشتر به یک فیلم شخصی و ستایش‌گرانه تبدیل شده است که از زبان یک طرفدار عاشق حجازی روایت می‌شود و جا داشت که تاکید بیشتری بر مستندات می‌کرد.

تصاویر زائد زمان فیلم را طولانی کرد

او در خصوص مدت زمان فیلم نیز یادآور شد: اگر تصاویر زائد که زمان کل فیلم را طولانی کرده‌است حذف می‌شد شاهد فیلم جذاب‌تری بودیم.

علیرضا عیسوی، منتقد-مجری نیز با اشاره به مستندات ارائه شده در فیلم گفت: بهترین اسناد، استفاده از مصاحبه های مکتوب حجازی و روزنامه های ورزشی دوره فعالیت وی بوده که کارگردان به خوبی از آنها استفاده کرده است.

او با بیان اینکه پژوهش جامع و کارگردانی هوشمندانه، فیلم جذابی را خلق کرده است افزود: این فیلم از معدود آثاری بوده که در طول نمایش تماشاگران دست زدند، خندیدند و گریه کردند. پس این فیلم به هدف ایده آل خود در روایت یک زندگی دست پیدا کرده است.

پیش از نشست نقدوبررسی غلام پیروانی سرمربی اسبق تیم‌های ملی امید و فجر شهید سپاسی شیراز مهمان ویژه این نشست به بیان خاطراتی از مرحوم ناصر حجازی پرداخت
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین