|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۸۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
آخوندی اضافه کرد: همچنین بنا داریم هما را به یک شرکت سهامی عام تبدیل کنیم و سهام آن را در بازارهای جهانی بفروشیم تا اولین شرکت باشد که سهام خود را به جهانیان عرضه می کند و این همان مفهوم خصوصی سازی در صنعت هوانوردی است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 250 فروند هواپیما داریم که حدود 150 فروند آن فعال هستند و 100 فروند دیگر آن زمین‌گیر هستند. باید به زودی بحث خارج کردن هواپیمای فرسوده را آغاز کنیم.

 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پنجاه و پنجمین سالروز تاسیس هواپیمایی هما ضمن خیر مقدم به رییس جمهوری و فعالان صنعت هوانوردی گفت: حضور جناب آقای رییس جمهوری و فعالان صنعت هوانوردی نشانه عزم راسخ برای بازسازی ساختاری در فرآیند ناوگان هوایی ایران است صنعت هوانوردی روزگار سختی را پشت سر گذاشت. اما اراده کافی برای گذر از این روزگار در دولت تدبیر و امید وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 250 فروند هواپیما داریم که حدود 150 فروند آن فعال هستند و 100 فروند دیگر آن زمین‌گیر هستند. باید به زودی بحث خارج  کردن هواپیمای فرسوده را آغاز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد ما در صنعت هوانوردی استفاده بهینه از فرودگاه های کشور بوده و بنا داریم سهم خود را در زنجیره جهان به دست آوریم. هزاران هواپیما از آسمان ایران عبور می کند اما سهم ملت از صنعت هوانوردی ما ناچیز است و کاری که باید انجام دهیم این است که در جهت توسعه پروازهای داخلی و استفاده از سهم ایران در صنعت جهانی تلاش کنیم . از سال 90 تا 93 مردم ایران در حدود 12 میلیارد پول به ایرلاین های خارجی برای خرید بلیط داده اند. که ما می توانیم با نوسازی صنعت هوانوردی سهم بهینه برای ملت ایران به دست آوریم و تلاش کنیم هما را بازسازی کنیم. شرکت هما مادر صنعت هوانوردی محسوب می شود و برخی افراد که در ایرلاین های ایران فعالیت می کنند پس از بازنشسته شدن در جای دیگری مشغول به فعالیت می شوند که برای ما قابل افتخار است و بنا داریم به اندازه 5/1 برابر صندلی های موجود هواپیما را افزایش دهیم که این اقدامی بی نظیر در تاریخ صنعت هوانوردی است و همچنین قرار است شرکت لیزینگ هواپیمای ایران را تاسیس کنیم تا بتوانیم 500 هواپیما خریداری کنیم و در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و همچنین نوسازی مدیریت و آموزش شرکت هما در سطح جهانی از دیگر برنامه های ماست تا هر چه سریع تر به استانداردهای بین المللی برسیم.

آخوندی اضافه کرد: همچنین بنا داریم هما را به یک شرکت سهامی عام تبدیل کنیم و سهام آن را در بازارهای جهانی بفروشیم تا اولین شرکت باشد که سهام خود را به جهانیان عرضه می کند و این همان مفهوم خصوصی سازی در صنعت هوانوردی است. روز گذشته در فرودگاه بین المللی امام خمینی منطقه ویژه تجاری در فرودگاه آغاز به کار کرد و به زودی نمایشگاهی در فرودگاه امام ایجاد خواهیم کرد تا مرکز لوژستیک منطقه شود و آن روز است که می توانیم بگوییم فرودگاه امام قاب  منطقه و آسیای میانه است.

وی اضافه کرد: از روزی که بحث خرید هواپیما را آغاز کردیم به طرف های درگیر گفتیم اگر کوچکترین واسطه ای باشد از خرید امتناع می کنیم و از فروشنده خواستیم یک برگ رسمی به ایران بدهد و یک ریال برای واسطه گری پرداخت نکردیم و شاید این یکی از امتیازاتی است که یک معامله در این سطح انجام شود. بدون این که واسطه داخلی یا خارجی وجود داشته باشد و آن هم با استانداردهای بین المللی و ضد فساد.

وی در پایان گفت: امروز پنجاه و پنجمین سالروز آغاز هما را به تمام همکاران خودم تبریک می گویم و این یک تولد مجدد برای هما و هماییان است و امیدواریم دوستان ما بتوانند این وعده را به رییس جمهور بدهند که خواست صنعت هوانوردی هرچه سریعتر در کشور فراهم شود.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین