کد خبر: ۸۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
این شبکه تلویزیونی گزارش داد ترامپ دقایقی قبل در جمع هواداران خود حضور یافت و به مناسبت این پیروزی سخنرانی کرد و مجددا برخی مطالب جنجالی پیشین خود را از جمله در زمینه کشیدن دیوار بین مکزیک و آمریکا تکرار کرد.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان با توجه به نتایج اولیه شمارش آرا، دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری 2016میلادی از حزب جمهوریخواه را برنده انتخابات انجمن های حزبی (Caucus)در ایالت 'نوادا' اعلام کرد.

سی.ان.ان روز چهارشنبه با توجه به پیشتازی قابل توجه ترامپ که دربرخی حوزه ها میزان رای وی 42درصد تا 58درصد بود، گزارش داد در حالیکه نتایج نهایی هنوز اعلام نشده اما بنا بر پیش بینی این شبکه تلویزیونی، ترامپ پیروز انتخابات انجمن های حزبی در ایالت نوادا است.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد ترامپ دقایقی قبل در جمع هواداران خود حضور یافت و به مناسبت این پیروزی سخنرانی کرد و مجددا برخی مطالب جنجالی پیشین خود را از جمله در زمینه کشیدن دیوار بین مکزیک و آمریکا تکرار کرد.

هم اکنون با شمارش 13 درصد آرا، ترامپ با 44.6 درصد آرا در صدر قرار دارد و مارکو روبیو با 24.6 درصد و تد کروز با 20.5 درصد آرا در رده های بعدی قرار دارند.

سی.ان.ان افزود: هم اکنون رقابت بین 'مارکو روبیو' و 'تد کروز' برای کسب مقام دومی این انتخابات در ایالت نوادا درجریان است.

نتیجه نهایی و رسمی که منوط به جمع آوری آرای تمامی بخش های ایالت نوادا است، بعدا اعلام خواهد شد.

نامزدهای حزب دمکرات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز قرار است شنبه آینده در کارولینای جنوبی با یکدیگر به رقابت پردازند.

به گزارش ایرنا؛ درانتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوریخواهان در اول اسفند ماه برابر با 20 فوریه در کارولینای جنوبی دونالد ترامپ توانست با کسب 32.5 درصد آرا مارکو روبیو با 22.3 و تد کروز با کسب 22.3 درصد آرا را شکست دهد.

نامزدهای دمکرات نیز شنبه گذشته در ایالت نوادا انتخابات انجمن های حزبی داشتند که در آن هیلاری کلینتون با کسب 52.7 درصد آرا برنی سندرز رقیب هم حزبی خود را که 47.2 درصد آرا را کسب کرده بود، شکست داد.

درنخستین انتخابات درون حزبی موسوم به Caucus در اول ماه فوریه برابر با 12 بهمن ماه در ایالت آیووا هیلاری کلینتون 49.9 و برنی سندرز نیز 49.6 درصد رای را به خود اختصاص دادند.

در آیووا و در جبهه جمهوریخواهان تد کروز 28 درصد و ترامپ نیز 24 درصد آرا را بدست آوردند.

در دومین انتخابات درون حزبی و نخستین انتخابات مقدماتی در نهم فوریه برابر با 20 بهمن ماه در ایالت نیوهمپشایر، نیز برنی سندرز با 60درصد آرا در برابر 38.4 درصد آرا هیلاری کلینتون به پیروزی دست یافت.

از حزب جمهوریخواه نیز ترامپ با 35.1 درصد، جان کیسیک فرماندار اوهایو با 15.9 درصد، تدکروز با 11.6 درصد و جب بوش نیز با 11.1 درصد آرا به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

نامزدهای ریاست جمهوری 2016 آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات اول ماه مارس (11 اسفند) نیز که موسوم به «سه شنبه بزرگ» است همزمان در 13 ایالت (شامل آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، کلرادو، جورجیا، ماساچوست، مینه سوتا، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ) رقابت خواهند کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین