|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۶
معاون اقتصادی سازمان مطقه آزاد کیش
کد خبر: ۸۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
وی بیان داشت: با مفاد این تفاهم نامه تحت عنوان بازاری بین المللی برای شرکت‌های داخلی و خارجی در ارتباط با تولید تجهیزات، خدمات رسانی و استخراج تبادلات مالی و تکنولوژی در حوزه انرژی در کشور تبدیل می‌شود.
معاون اقتصادی سازمان مطقه آزاد کیش با اشاره به ظرفیت‌های این جزیره گفت: کیش به پایگاه تبادلات انرژی و نخستین منطقه آزاد کشور برای ورود به بازارهای جهانی انرژی تبدیل می‌شود.

علی جیرفتی بعد ازظهر امروز در نشست انجمن سازندگان صنایع و تجهیزات وزرات نفت، اظهارداشت: با امضای تفاهم ‌نامه  متشکل از کار گروه مشترک  نمایندگان سازمان منطقه آزاد کیش، انجمن سازندگان، تجهیزات صنعت نفت ایران و وزرات نفت کشور، جزیره کیش به هاب تکنولوژی انرژی در سال 1395  تبدیل می‌شود.

وی بیان داشت: با مفاد این تفاهم نامه تحت عنوان بازاری بین المللی برای شرکت‌های داخلی و خارجی در ارتباط با تولید تجهیزات، خدمات رسانی و استخراج  تبادلات مالی و تکنولوژی در حوزه انرژی در کشور تبدیل می‌شود.

جیرفتی تصریح کرد: برگزاری و برپایی عناوین مختلف دوره‌های آموزشی، همایش‌های ملی و بین المللی، تردد شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه انرژی از مسیر جزیره کیش به کشور و بالعکس از دیگر دستاوردهای این تفاهم‌نامه است.

معاون اقتصادی سازمان مطقه آزاد کیش افزود: منطقه آزاد کیش به عنوان منطقه‌ای پاک است که با ماموریت گردشگری و تجارت همراه با رویکرد حفظ محیط زیست فعالیت دارد و نیز می‌تواند از این ظرفیت و پنانسیل در جهت رشد ورونق اقتصادی و توسعه گردشگری کیش بکار گرفته شود.

جیرفتی  ادامه داد:کمبود بازارهای تبادلات انرژی در منطقه باعث شده برخی از کشورها در فضایی محدود و بدون حضور دیگر رقبا از منافع این بازار بزرگ بهره مند شوند که این امر سبب کاهش کیفیت و نارضایتی مشتریان  شده است.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه از مرحله شکل‌گیری طرح تا امروز که وارد فاز اول اجرا شده است بسیار مورد توجه شرکت‌های داخلی و  بین المللی قرار گرفته است که براساس بازاریابی‌ها و نظر متخصصان داخلی و خارجی پیش‌بینی می‌شود جزیره کیش به عنوان بازار جدید تبادلات انرژی از  موقعیت  بسیار مناسبی در منطقه و جهان برخوردار  شود .

معاون اقتصادی منطقه آزاد کیش با  بیان اینکه بررسی مجدد قوانین گمرکی، حمل و نقل و سرمایه گذاری، ارائه راهکارهای عملیاتی ایجاد گردش مالی، تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ها و شرکت‌ها، ایجاد برج سرمایه‌گذاری، انتقال و توسعه تکنولوژی تجهیزات‌تک و دارای ارزش افزوده بالا  مورد تاکید قرار گرفته است تاکید کرد:استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ارتباطی در جهت جلب مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی، جذب شرکای تجاری، ایجاد بسترهای لازم برای حضور هیات‌های خارجی و تامین خدمات مورد نیاز در بخش‌های نیروی انسانی و پشتیبانی از شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که در6 ماده به امضای معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران رسیده است.

وی در پایان ابرازداشت: انتقال دفاتر 40 شرکت داخلی در زمینه انرژی به جزیره کیش و ایجاد یک زون جدید ویژه صنایع نفتی در جزیره از جمله دستاوردهای این تفاهم نامه درگام نخست است که در نیمه نخست سال 1395  مفاد آن اجرایی  می شود.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین