|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۸۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
یک کارشناس مسائل رسانه در خصوص رفتار یکجانبه صدا و سیما در انتخابات گفت : صدا و سیما همواره در اختیار یک جناح است، هرچند مدیر آن فرد معتدلی است اما در زیر مجموعه افرادی حضور دارند که علاقمند هستند جناح مورد نظر خود پیروز میدان شوند و از اینرو سلیقه شخصی را در برنامه های خود انعکاس می‌دهند.
ایزدی تاکید کرد: اهالی سیاسیت فراموش نکرده اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 چه کسانی با انگلستان در پستو مذاکره کردند تا از آنها حمایت کنند؟!

یک کارشناس مسائل رسانه در  خصوص رفتار یکجانبه صدا و سیما در انتخابات گفت : صدا و سیما همواره در اختیار یک جناح است، هرچند مدیر آن فرد معتدلی است اما در زیر مجموعه افرادی حضور دارند که علاقمند هستند جناح مورد نظر خود پیروز میدان شوند و از اینرو سلیقه شخصی  را در برنامه های خود  انعکاس می‌دهند.

مصطفی ایزدی بیان کرد: نکته قابل توجه آن است که اعمال یکطرفه سلایق و دیدگاه ها موجب می‌شود رسانه ملی از چشم مردم بیفتد.

وی افزود: در حالی که قوانین بسیاری در زمینه انتخابات داریم، اما مشاهده می شود  که صدا و سیما به این مسئله توجه نمی‌کند و همین امر باعث می شود تا دیگران نیز این موضوع را مد نظر قرار ندهند و مستقیما به تبلیغ چهره های یک طیف رو بیاورند.

ایزدی با اشاره به مصداق تخلفات صدا و سیما بیان کرد: صدا و سیما  حتی سرلیست یک جناح را به طور ویژه و به بهانه های مختلف نشان می دهد و  از اعضای این لیست می پرسند به چه علت کاندید شدید و آنها نیز برنامه های خود را در رسانه ملی که حق همه ملت است، مطرح می کنند.

وی همچنین بیان کرد: نتیجه ای که از این رفتارها می توان گرفت آن است که مخالفت اصولگرایان در صدا و سیما  با جناح اصلاح طلب رنگ علنی تر پیدا کرده است و از این طریق تلاش می شود تا بر افکار عمومی تاثیر گذشته شود که باید تاکید کرد این رفتار تنها موجب خواهد شد تا مردم بیشتر به سمت رسانه های دیگر گرایش پیدا می کنند.

این کارشناس امور رسانه در مورد تخریب چهره ها نیز گفت : هیچ طیفی دست به تخریب نمی زند مگر اینکه در میدان رقابت احساس شکست کند؛ امروز هم که اصولگرایان رو به تخریب اصلاح طلبان آورده‌اند به این دلیل است که می دانند شکست  می خورند طبیعی است این احساس به مقاله ها،سخنرانی ها و ... آنها نیز راه پیدا می کند.

وی ادامه داد : برای مثال وقتی رسانه های بیگانه به تحلیل مسائل انتخابات ایران می پردازند و سپس اصلاح طلبان را به انگلیسی بودن متهم می کنند مشخص است که از یک موضع بچگانه به مسائل می نگرند؛ البته اهالی سیاسیت فراموش نکرده اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 چه کسانی با انگلستان در پستو مذاکره کردند تا از آنها حمایت کنند؟!

وی تاکید کرد:  آنچه مطرح می شود یک فرار  به جلو است تا رفتار خود را در گذشته پنهان کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه تخریب چهره های تائید صلاحیت شده تخریب شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان با انواع سختگیری ها و فیلترهایی که داردصلاحیت افراد را مورد بررسی قرار داده است و از اینرو تعدادی را مورد تائید قرار داده است، حال اینکه  برخی، این چهره ها را  به جاسوسی و انگلیسی بودن متهم می کنند و قطعا تخریب شورای نگهبان را درپیش گرفته اند این در حالی است که مقام های ارشد نظام  بارها اعلام کردند شورای نگهبان نباید تخریب شود.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین