|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۷
کد خبر: ۸۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مراسم نکوداشت استاد احمد صافی به پاس بیش از نیم قرن جهاد تربیتی در عرصه تعلیم و تربیت روز یکشنبه ٢ اسفند ١٣٩٣ با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد.
دکتر غندالی مدیر عامل موسسه با ارسال پیام به مراسم نکوداشت استاد احمد صافی، از این استاد عالیقدر به پاس بیش از نیم قرن جهاد تربیتی در عرصه تعلیم و تربیت کشور تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مراسم نکوداشت استاد احمد صافی به پاس بیش از نیم قرن جهاد تربیتی در عرصه تعلیم و تربیت روز یکشنبه ٢ اسفند ١٣٩٣ با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد.

روابط عمومی موسسه به نمایندگی از طرف دکتر غندالی با حضور در این مراسم، از استاد احمد صافی تجلیل کرد.

دکتر فانی: معلم، تمام آموزش و پرورش است

دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات و جایگاه استاد احمد صافی گفت: معلم نقش مهمی در فرآیند رفتارسازی دانش آموز دارد.

وی اظهار داشت: سخن گفتن و تدریس کردن، پوشیدن، سکوت کردن، رفتار و کردار معلم، به طور مستقیم در وجود تمامی دانش آموزان تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به شش زیر نظام تعریف شده در عرصه تعلیم و تربیت و وجود سند تحول بنیادین، این وزارتخانه که نقش مهمی در فرآیند آموزش و پرورش دارد، اما نقش معلم در این حوزه کلیدی و اساسی است.

دکتر فانی اظهار کرد: استاد صافی معلم همه ماست و تلاش و فعالیت ٦٠ ساله این معلم گرانقدر در عرصه تعلیم و تربیت کشور کلیدی و در آموزش و پرورش تاثیر داشته است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: احمد صافی در تمامی عرصه های این وزارتخانه فعالیت کرده و  با توجه به آثار بی شماری که از خود برجای گذاشته، منشا اثرات خیری در گذشته، حال و آینده کشور بوده است.

دکتر فانی افزود: کلاس اول یکی از سخت ترین بخش های دوران تحصیل در نظام آموزش و پرورش است و از این جهت استاد صافی طی سالیان متمادی، با پژوهش و تحقیقات گسترده، بر تاثیرات نظام تعلیم و تربیت کودکان در سال نخست تحصیل به جهت تشکیل پایه و اساس فرهنگ اجتماع و علم آموزی نسل های آینده تاکید داشت.

وزیر آموزش و پرورش، خستگی ناپذیری و عشق ورزی سرشار استاد صافی به حوزه آموزش و پرورش را کم نظیر و مثال زدنی عنوان کرد و بیان داشت: تدریس در دوره های کارشناسی و دکترا در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم و تالیف کتب آموزشی و پژوهشی برای معلمان و استادان را از جمله فعالیت های این شخصیت علمی و فرهیخته برشمرد.

دکتر فانی تجلیل از بزرگان علم و معرفت کشور را کاری بسیار خداپسندانه برشمرد و گفت: امثال استاد صافی که خود را ذوب در آموزش و پرورش کشور کرده، کم نداریم و مادامی که فرصت باقی است با برگزاری مراسم نکوداشت گوشه ای از تلاش مخلصانه این دسته افراد را که برای نظام تعلیم و تربیت خدمت کرده اند، را باید به جا آورد.

دشوارترین وزارتخانه در دنیا آموزش و پرورش است

همچنین استاد احمد صافی پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت در این مراسم تصریح کرد: دشوارترین وزارتخانه در کشور و دنیا آموزش و پرورش است. اداره آن بسیار مشکل است زیرا در ایران حدود ۹۵ درصد اعتبارات به پرداخت حقوق و مزایا اختصاص داده می شود.

این پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت کشور بیان کرد: ۳۰۰ کانون بازنشستگان در کشور وجود دارد و در حال حاضر ۷۵۰ هزار نیروی بازنشسته فرهنگی داریم که پیش بینی می کنیم تا سال آینده یک میلیون بازنشسته در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی در پایان از مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری مراسم تجلیل خود تشکر و قدردانی کرد.

استاد احمد صافی طی ٥٩ سال گذشته به کار تدریس در مدارس و دانشگاه های کشور مشغول بوده و در دستگاه های آموزشی کشور مناصب مختلقی از جمله معلمی، استاد و عضو هیات علمی دانشگاه، عضو ستادی و شوراها و مشاور وزیر آموزش و پروش را تاکنون برعهده داشته است.

در این مراسم که معاونین وزیر و کارشناسان و مربیان و اساتید دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان و مدیران برخی مناطق آموزش و پرورش حضور داشتند، پس از اهدای لوح سپاس از سوی وزیر، تمبر یادبود به پاس بیش از نیم قرن تلاش استاد احمد صافی در عرصه تعلیم و تربیت رونمایی شد.




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
1394
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین