|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۱
کد خبر: ۸۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشو گفت: تصاویر ماهواره و داده‌های هواشناسی در حال حاضر استمرار توده گرد و خاک را بر روی عراق، شمال عربستان و برخی نواحی در جنوب غرب ایران نشان می‌دهند.
سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که امروز به ویژه در غرب کشور شاهد افزایش گرد و غبار باشیم اما با آغاز بارندگی در غرب و جنوب کشور از فردا کیفیت هوا بهتر می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشو گفت: تصاویر ماهواره و داده‌های هواشناسی در حال حاضر استمرار توده گرد و خاک را بر روی عراق، شمال عربستان و برخی نواحی در جنوب غرب ایران نشان می‌دهند.

احد وظیفه افزود: طی بعدازظهر امروز وزش باد تشدید یافته و به طور نسبی گستره تولید گرد و خاک در منطقه افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود تا اواخر امروز استان‌های جنوب غربی تا غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در بیشتر مناطق مذکور شود.

به گفته وی فردا سه‌شنبه توده گرد و خاک با غلظت کمتر به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز سامانه جوی که از مدیترانه به سمت شرق در حرکت است، به تدریج در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان موجب بارش باران خواهد شد.

وظیفه گفت: فردا سه‌شنبه با ورود تدریجی این سامانه بارش فعال، ابتدا مناطق غرب و شمال غرب و به تدریج جنوب غرب و در اواخر وقت بخش‌هایی از جنوب کشور شاهد ابرناکی و بارندگی خواهند بود که بارش در ارتفاعات به صورت برف و در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور به صورت رگباری گاهی با رعد و برق خواهد بود.

به گفته وی دامنه بارندگی در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق، به استان‌های مرکزی، جنوبی، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت.

آن‌گونه که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته است بارش باران طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه موجب فرونشینی گرد و خاک و بهبود کیفیت هوا در استان‌های نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد شد.

بیشینه بارش روز سه‌شنبه در استان‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان، همدان و در روز چهارشنبه در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب فارس و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

با وزش باد شدید طی دوشنبه و سه‌شنبه مناطق مرکزی و شمالی خلیج‌فارس در سواحل خوزستان و بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران کمی ابری و غبارآلود و در شهرهای جنوبی استان همراه با باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۲۰ و۱۴ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین