|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۸۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
در این نشست همچنین نائب رییس هیات مدیره بیمه معلم، قائم مقام و معاونین موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیر عامل، اعضای هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه بازار شرکت بیمه معلم و تعداد دیگری از مدیران این دو مجموعه حضور داشتند.
موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای حمایت از شرکت های تابعه به منظور افزایش سودآوری برای فرهنگیان عضو، میزبان ٥ تن از مدیران کمپانی های معتبر جهانی برای گسترش همکاری ها با بیمه معلم بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیران شرکت های زیمنس، دویچه بانک، شرکت مخابراتی تلفونیکا، شرکت پاناسونیک و مدرسه بازرگانی لندن روز ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ با حضور در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیران ارشد این مجموعه و همچنین مدیران شرکت بیمه معلم دیدار کردند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یکی از سهامداران عمده بیمه معلم ضمن معرفی اجمالی موسسه به میهمانان خارجی گفت: قابلیت های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان این امکان را ایجاد کرده تا بتوانیم در زمینه سرمایه گذاری خارجی، پذیرش سرمایه گذار خارجی و همچنین سرمایه گذاری های مشترک فعالیت کنیم.

دکتر شهاب الدین غندالی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان عضو هستند، تصریح کرد: موسسه در زمینه‏هایی چون بازار سرمایه، انرژی، پتروشیمی، صنایع آموزشی، آی تی، ساختمان، بانک و بیمه و... فعالیت دارد و بیمه معلم یکی از شرکت های بزرگ این مجموعه است که برای حضور این شرکت معتبر در خارج از کشور از هیچ کمک و حمایتی دریغ نخواهیم کرد و همیشه پشتیبان فعالیت های بین المللی بیمه معلم خواهیم بود.

وی با اشاره به بازار گسترده و منحصر به فرد موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: موسسه با بیش از یک میلیون معلم شاغل، ۸۰۰ هزار نفر معلم بازنشسته، ۱۲ میلیون دانش آموز و خانواده های ایشان و ۱۲۰ هزار مدرسه مرتبط است و حال که فرصت ارتباط با شرکت های بزرگ پس از تحریم ها فراهم شده است، این تعاملات می تواند نتایج بسیار سودمندی برای هر دو طرف داشته باشد.

دکتر غندالی با تاکید بر اینکه هدف اصلی هولدینگ صندوق ذخیره فرهنگیان ورود تکنولوژی و فناوری های جدید به کشور است گفت: با توجه به دامنه فعالیت موسسه زمینه های همکاری با شرکت های زیمنس، دویچه بانک، شرکت مخابراتی تلفونیکا و شرکت پاناسونیک وجود دارد و ما از هرگونه فعالیت و سرمایه گذاری مشترک در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

در این نشست همچنین نائب رییس هیات مدیره بیمه معلم، قائم مقام و معاونین موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیر عامل، اعضای هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه بازار شرکت بیمه معلم و تعداد دیگری از مدیران این دو مجموعه حضور داشتند.

اعلام آمادگی بیمه معلم برای همکاری با شرکت های بیمه خارجی

در این نشست دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه، نایب رئیس محترم هیات مدیره بیمه معلم با اشاره به این که صندوق ذخیره فرهنگیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دو سهامدار عمده بیمه معلم هستند، گفت: بیمه معلم در ۳ سال گذشته رشد خوبی داشته و از رتبه ۱۲ به رتبه ۶ در میان شرکت های بیمه ارتقا یافته است.

دکتر کردزنگنه با بیان این که بیمه معلم با نقش آفرینی موثر در اقتصاد کشور با جامعه بزرگی مانند فرهنگیان مستقیما در تعامل است، اظهار کرد: این شرکت تلاش دارد سهم خود را از بازار بیمه کشور بیش از پیش گسترش دهد و از این رو آماده هرگونه همکاری با شرکت های خارجی و به ویژه شرکت های بزرگ بین المللی است.

طراحی بیمه نامه های جدید در ایران و اروپا

در ادامه این نشست، محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل شرکت بیمه معلم گفت: با هماهنگی بیمه مرکزی ایران و در تعامل مناسب با اروپا قصد داریم بیمه نامه‏هایی را در ایران و اروپا طراحی و ارائه کنیم.

تحسیری تاکید کرد: با توجه به ضریب نفوذ بیمه در ایران، ارتباط با اروپا کلید خورده است و قطعا متناسب با قوانین و نیاز آنها بیمه نامه هایی تدوین و عرضه می شود.

مدیر عامل بیمه معلم ضمن معرفی بیمه معلم، توانمندی این شرکت را در وجود سهامداران توانمند و هیات مدیره مطلع دانست و اظهار کرد: بیمه معلم سهم خود را در بازار بیمه کشور بهبود خواهد بخشید.

اهدای بیمه نامه حوادث به اروپایی ها

در این مراسم شرکت بیمه معلم به میهمانان اروپایی حاضر در جلسه بیمه نامه حوادث انفرادی اهدا کرد.

مدیرعامل بیمه معلم درباره این بیمه نامه ها گفت: طبق مقررات بیمه مرکزی ایران، بیمه نامه حوادث انفرادی خدمتی است که می توانیم به اتباع خارجی عرضه کنیم.

وی با اشاره به این که این بیمه نامه برای یک سال صادر می شود، گفت: بر اساس آن مهمانان خارجی این مراسم تا سقف ۱۰۰ هزار دلار بیمه شدند.

همه دنیا از سرمایه گذاری و تعامل با ایران استقبال می کند

در این نشست همچنین میهمانان خارجی با تاکید بر اینکه در دوره پسا تحریم، موانع سر راه تعامل با ایران و سرمایه گذاری در این کشور برداشته شده است، اظهار داشتند که ایران یکی از بهترین نقاط دنیا برای سرمایه کذاری است و همه شرکت ها این موضوع را به خوبی می دانند و به همین دلیل رقابت شدیدی بین آنها بر سر ورود به ایران شکل گرفته اشت.

لارس رات ویلر (Lars Rott Weiler) مدیرعامل سابق دویچه بانک عنوان کرد که فرصت های سرمایه گذاری در ایران مهیا است و به نسبت اروپا که قوانین پیچیده ای دارد، ایران کشوری مهیای سرمایه گذاری بدون قوانین پیچیده است.

به گفته وی مسلما شرکت های مایل به سرمایه گذاری در ایران از نیروی انسانی در این کشور استفاده خواهند کرد که این فرصتی مناسبی را برای هر دو طرف فراهم می آورد.

دکتر روری سیمپسون (Dr. Rory Simpson) مدیر کل آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت تلفونیکا با اشاره به اینکه تعداد محدودی اپراتور مخابراتی در ایران وجود دارد، اذعان کرد که این فرصت بسیار مغتنمی برای حضور شرکت های خارجی در این بازار است.

وی افزود: در اروپا صدها اپراتور مخابراتی وجود دارد و ایران بازار بکری از این نظر دارد.

دکتر ایگور یاکیموویچ (Dr. Igor Yakimovic) قائم مقام شرکت زیمنس با ابراز خرسندی از سفرش به ایران، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با توجه به شرایطی که ایران دارد، همکاری های اقتصادی خوبی با این کشور داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری در حوزه بیمه عمر بسیار مطلوب است، گفت: می توان از فضای جدید ایجاد شده در کشور برای سرمایه گذاری در حوزه بیمه به خوبی استفاده کرد.

دیل سیدهو (Dil Sidhu) مدیرکل برنامه های آموزشی شرکتی دانشگاه مدرسه بازرگانی لندن (London Business School  ) با اظهار خشنودی از این که شرکت های بیمه در ایران تلاش می کنند به استانداردهای اروپایی نزدیک شوند، گفت: تلاش می کنیم با دانشگاه ها و شرکت های ایران مراوداتی آغاز کنیم و به آن ها مشاوره بدهیم.

کیت ایوانس (Keith Evans) مدیرعامل و عضو هیات مدیره سابق کمپانی پاناسونیک نیز اظهارداشت: کمپانی‌های خارجی علاقمندند در ایران سرمایه گذاری و از نیروی کار ایرانی در این امر استفاده کنند.

این نشست با هماهنگی مدیریت امور بین الملل و همکاری روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین روابط عمومی بیمه معلم برگزار شد.

خبرنگاران شبکه خبری پرس تی وی، اخبار پول،  دنیای اقتصاد، ایران و جهان و چندین رسانه و خبرگزاری داخلی این رویداد مهم را پوشش دادند.

چالش‌های بیمه عمر در اروپا

خبرنگار «دنیای اقتصاد» در این نشست در خصوص وضعیت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در اروپا در مقایسه با سپرده‌گذاری در بانک و سرمایه‌گذاری در بورس سوال کرد. دیل سیدهو مدیرکل برنامه‌های آموزشی شرکتی در مدرسه بازرگانی لندن پاسخ داد: در اروپا معمولا افراد علاقه‌ای به خدمات بیمه‌ای که مشمول مالیات باشد، ندارند.

وی افزود: سرمایه خریداری شده در بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در زمان سررسید مشمول مالیات بر درآمد سنگینی هستند که مدیران اروپایی معمولا ترجیح می‌دهند تحت پوشش بیمه حوادث باشند و بخش دیگر هزینه‌ها را دربخش‌های دیگری مانند بانک و بورس سرمایه‌گذاری کنند.

قائم‌مقام شرکت زیمنس نیز در این خصوص گفت: شناخت مخاطبان برای عرضه بیمه‌های عمر بسیار حیاتی است و باید بدانیم بیمه عمر را با چه شرایط و قیمتی برای چه کسانی صادر می‌کنیم.

دکتر ایگور یاکیموویچ ادامه داد: افراد از نظرسرمایه‌گذاری روحیات متفاوتی دارند و کسانی که با سرمایه‌گذاری دربورس آشنا نیستند قطعا به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن مانند بیمه‌های عمر می‌روند.

همچنین لارس رات ویلر مدیرعامل اسبق دویچه بانک آلمان گفت: ساده‌سازی بیمه‌نامه یکی از ابزارهای موثربرای فروش بیمه‌های عمر است.

ویلر توضیح داد: قوانین بیمه‌ای بسیار پیچیده هستند و معمولا خریداران آن به درستی از شرایط آن مطلع نیستد، به همین دلیل شرکت‌هایی که خرید بیمه عمر را تسهیل کرده‌اند توانستند بیمه گذاران خود را جذب و حفظ کنند.










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین