|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۸۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
معظمیان افزود: نتایج حاصل از این آزمایش نشان داد که موش هایی که باکتری پاراسپورین و داروی سیکلوفوسفامید به صورت ترکیبی دریافت کرده بودند، بهترین واکنش را به درمان و اثر هم افزایی این دو دارو نشان دادند.
محقق جوان شیرازی در تحقیقات پایان نامه ای خود اثر هم افزایی داروی شیمی درمانی و نوعی باکتری در درمان سرطان سینه در مدل حیوانی را بررسی و ترکیبی جدید معرفی کرد.

 شکوفه بی آزار، دانشجوی کارشناسی ارشد میکروبیولوژی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: در این مطالعه باکتری پاراسپورین با داروی سیکلوفوسفامید ترکیب و تاثیر آن در درمان سرطان سینه در موش بررسی شد.
 
وی با بیان اینکه داروی سیکلوفوسفامید نوعی داروی شیمی درمانی است که برای مبتلایان به سرطان سینه استفاده می شود، افزود: نتایج استفاده از این ترکیب جدید در درمان سرطان سینه در شرایط آزمایشگاهی و مدل حیوانی کاملا رضایت بخش بود.
 
الهام معظمیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استاد راهنمای این مطالعه تحقیقاتی گفت: در این پژوهش اثر ضد سرطانی 100 باکتری که از خاک جداسازی شده بودند، بررسی و باکتری پاراسپورین که بیشترین اثر ضدسرطانی داشت انتخاب شد.
 
وی با بیان اینکه تاثیر درمانی داروهای مختلف بر 4گروه موش آزمایشگاهی بررسی شد، افزود: در این آزمایش برای یک گروه از این موش ها هیچ درمانی ارائه نشد، گروه دوم تنها با داروی سیکلوفوسفامید درمان شدند، روش درمانی گروه سوم استفاده از باکتری پاراسپورین بود و گروه چهارم نیز با ترکیب جدید دارویی شامل باکتری پاراسپورین و داروی سیکلوفوسفامید تحت درمان قرار گرفتند.
 
معظمیان افزود: نتایج حاصل از این آزمایش نشان داد که موش هایی که باکتری پاراسپورین و داروی سیکلوفوسفامید به صورت ترکیبی دریافت کرده بودند، بهترین واکنش را به درمان و اثر هم افزایی این دو دارو نشان دادند.
 
وی با بیان اینکه داروی شیمی درمانی سیکلوفوسفامید که در حال حاضر برای درمان مبتلایان به سرطان سینه مصرف می شود عوارضی مانند ریزش مو، مشکلات کبدی و ناباروری را به همراه دارد، افزود: در این ترکیب جدید تلاش شده است با کاهش میزان تزریق سیکلوفوسفامید، اثری مطلوب تری در درمان سرطان سینه به دست آید.
 
دکتر حمزه سارویی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به نتایج رضایت بخش پایان نامه این دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مراحل آزمایشگاهی و مدل حیوانی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از مراحل تکمیلی این تحقیقات تا دست یابی به نتایج قابل قبول در درمان سرطان سینه در انسان حمایت می کند.
منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین