|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۸۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
مطهری در پاسخ به سوالی در مورد این که برخی از جریان ها به دنبال تخریب لیست ها و سیاه نمایی جریان های مخالف هستند گفت: همه کاندیداها اخلاق سیاسی را باید رعایت کنند و برای بیرون راندن رقیب از میدان از هر وسیله ای استفاده نکنند و این یک اصل کلی است.
سه عضو فهرست صدای ملت با تاکید بر نیاز جامعه به جریان سوم، صدای ملت را صرفا یک لیست انتخاباتی نه حزب و جریان سیاسی خواندند و هدف خود را شکستن دیوار بین اصولگرایی و اصلاح طلبی برشمردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،علی مطهری، حسن غفوری فرد و علیرضا محجوب روز یکشنبه و در چهارمین روز تبلیغات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری صدای ملت با شعار رونق اقتصادی، حقوق شهروندی شرکت کردند.

 مطهری در این نشست اظهار داشت: نیاز جامعه اقتضا می کند که جریان سومی در کشور وجود داشته باشد تا این نقاط ضعف ها را نداشته باشد.

وی ادامه داد: اصولگرایان به حقوق شهروندی و آزادی بیان بی توجه هستند و اصلاح طلبان در حوزه فرهنگی دچار تساهل و تسامح هستند.
مطهری گفت: اعلام کردیم کسانی که در فهرست صدای ملت هستند، نیازی نیست میثاق نامه ای امضا کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که علت قرار گرفتن نام وی در لیست اصلاح طلبان و قرارنگرفتن نام عارف در لیست صدای ملت چیست؟ گفت: اینکه اصلاح طلبان و حامیان دولت نام من را در لیست شان قرار دادند خواست خودشان بود نه به درخواست من؛ و بنده هم هیچ مخالفتی نکردم.

مطهری افزود: اسم آقای عارف را در لیست صدای ملت قرار ندادیم چون با هم بده بستان نداریم یعنی یک نوع معامله ای صورت بگیرد ایشان اسم ما را بگذرارد و ما اسم ایشان را بگذاریم. به هر حال گفتیم یک جریان جدیدی هستیم و نمی خواهیم تابلوی اصلاح طلبی یا اصولگرایی مصطلح باشیم؛ اگر چه خود را اصولگرا و اصلاح طلب واقعی می دانیم.

وی ادامه داد: عارف در این انتخابات تابلوی جریان اصلاح طلبی است، همانطور که حدادعادل تابلوی اصولگرایی مصطلح امروز در این انتخابات است. بنابراین خواستیم این فهرست حالت استقلال و جریان جدید بودن خود را حفظ کند.

این نامزد مجلس دهم با بیان اینکه اولویت ما رونق اقتصادی است، گفت: ما خواهان اجرای قانون هستیم و در انتخابات همه را به رعایت اخلاق اسلامی توصیه می کنم.

مطهری در رابطه با اینکه روابط عمومی مجلس برنامه نشست خبری فهرست صدای ملت را برای رسانه ها فرستاده است، آیا این استفاده از اموال عمومی نیست؟ آیا این تخلف نیست؟ گفت: این مسئله احساس تکلیف خودشان بوده و ما درخواست نکردیم چون لیست صدای ملت مرکب از نمایندگان ملت است، شاید فکر کرده اند می توانند این کار را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که شما در راس این فهرست قرار دارید، خطوط سیاسی لیست انتخاباتی صدای ملت را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: در هیچ فهرستی این طور نیست هر 30 نفر همه صد در صد در مواضع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یکسان باشند. بلکه همین که 70 تا 80 درصد مواضع مشترک داشته باشند، کافی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: این امر در واقع یک امر نسبی است و نه مطلق؛ به هر حال از نظر بینش و گرایش سیاسی و مواضع فکری نزدیک به هم هستیم.

مطهری در پاسخ به این سوال که لیست صدای ملت لیست یکدستی نیست و اگر می خواهید جریان سومی باشید آیا باید هم اصلاح طلب و هم اصولگرا در این لیست باشد؟ گفت: این هم می تواند باشد.

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: یکی از اهداف ما همین است که دیوار مصنوعی که بین اصولگرایی و اصلاح طلبی ایجاد شده است را بشکنیم و فرو بریزیم . هم جریان اصولگرایی و هم جریان اصلاح طلبی افراد خوش فکری هستند که به گرایش و بینش ما نزدیک هستند؛ بنابراین آنها را در فهرست قرار دادیم.

مطهری در پاسخ به سوالی در مورد این که برخی از جریان ها به دنبال تخریب لیست ها و سیاه نمایی جریان های مخالف هستند گفت: همه کاندیداها اخلاق سیاسی را باید رعایت کنند و برای بیرون راندن رقیب از میدان از هر وسیله ای استفاده نکنند و این یک اصل کلی است.

وی ادامه داد: هر لیست متناسب با اصول خود پیش می رود و این که برخی جریان ها برای پیشبرد اهداف خود سایر جریان ها را تخریب و یا آنها را به چیزی متهم کنند درست نیست و توصیه ما به این افراد رعایت اخلاق انتخاباتی و اسلامی است و باید به جای تخریب افراد توانمند را معرفی کنند.

مطهری یادآور شد: بنده همه کاندیداها و رسانه ها را توصیه به رعایت اخلاق اسلامی می کنم.

مطهری درباره انتقاداتش به مجلس نهم نیز گفت: انتقاداتی که به مجلس نهم داشتیم به این معنی نیست که مجلس نهم نقاط مثبتی نداشته بلکه قوانین خوبی هم تصویب کرده است. به عنوان مثل می توان به قانون جرم سیاسی که تصویب شده اشاره کرد که در تعریف جرم سیاسی یک گام مثبتی بود و یا کارهای دیگری که کرده است به هر صورت این مجلس نقاط ضعفی هم داشته است.

وی درباره سخنرانی هایی که در دانشگاه ها درخصوص رفع حصر و آزادی بیان داشته است نیز گفت: طبعا ما در مجلس دهم این هدف ها را دنبال می کنیم و همانطور که در شعار ما آمده است، اولویت اول مجلس دهم را رونق اقتصادی می دانیم. یعنی رسیدگی به مسایل اقتصادی، خروج از رکود اقتصادی که الان دچار آن هستیم و دوم سیاست داخلی و بحث حقوق شهروندی را دنبال می کنیم.

مطهری گفت: به طور کلی خواهان اجرای قانون هستیم اگر در یک جاهایی اعتراض داریم می گوییم این خلاف قانون اساسی است و گرنه ما حرفی از طرف خودمان بدون مبنا نمی زنیم.

** غفوری فرد: نباید انتخابات را صرفا دو قطبی نگاه کرد

در ادامه این نشست خبری حسن غفوری فرد یکی دیگر از اعضای لیست صدای ملت درباره بسته شدن این لیست و انتخابات گفت: انتخابات مجلس در کشوری که مجلس در راس امور آن است از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا حضور مردم همراه با بلوغ و آگاهی سیاسی سرنوشت ساز و تاریخ ساز است و لیست صدای ملت نیز در این مسیر حرکت می کند.

وی افزود: هیچگاه نباید انتخابات را دو قطبی نگاه کرد و باید اجازه داد جریان های مختلف در آن حضور یابند و من معتقدم همه کسانی که صلاحیتشان تایید شده است شایستگی های لازم را دارند و ما به دنبال معرفی افراد شایسته و صالح در لیست خود هستیم.

غفوری فرد ادامه داد: ما در صدای ملت به دنبال رعایت اخلاق هستیم و به این پیام حضرت علی (ع) که فرمودند حتی حق دشنام دادن به دشمن را نیز ندارید پایبندیم و معتقدیم که به جای زیر سوال بردن وعده ها و مشی جریان های رقیب به توانایی های خود متکی باشیم.
وی ادامه داد: اسم ما صدای ملت است یعنی وظیفه ما این است که صدای ملت را به گوش همه برسانیم و در این قسمت همه ما چه اصولگرا و چه اصلاح طلب مشترک هستیم.

رئیس خانه احزاب افزود: ممکن است صدایی از فلان گروه یا جریان شنیده شود که مطابق میل من نباشد ولی حق نداریم که جلویش را بگیریم و همه حق دارند که صدای خودشان را در جامعه به گوش همه برسانند که این هدف اصلی همه ما است.

غفوری فرد با بیان اینکه درخواست می کنیم که همه در پای صندوق های رای حاضر شوند، گفت: باید کاری کنیم که هر فرد در کشور ما احساس کند که نظرش شنیده می شود نه اینکه حتما اعمال می شود بلکه شنیده می شود و آنجا که لازم است تصمیم گیری می شود.
عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل قرار نگرفتن در لیست اصولگرایان به صدای ملت آمده اید، گفت: ما در مجلس هشتم همراه با برخی از دوستان و همراهان لیست انتخاباتی صدای ملت را تشکیل دادیم و من از بنیانگذاران این لیست هستم و حتی اگر در لیست اصولگرایان نیز قرار می گرفتم صدای ملت را رها نمی کردم.

** محجوب: صدای ملت یک لیست انتخاباتی است نه حزب یا جبهه سیاسی

در ادامه این نشست علیرضا محجوب دیگر عضو لیست انتخاباتی صدای ملت گفت: فهرست صدای ملت برای رساندن صدا و خواست مردم تشکیل شده که در مجلس هشتم کار خود را آغاز کرده است و برخی افراد نظیر آقای کاتوزیان و آقای مطهری هزینه های فراوانی را برای ساختن و پرداختن آن پرداختند.

وی افزود: هیچ کسی نمی تواند بگوید که برای رساندن صدای مردم و آزادی عقیده کسی به اندازه آقای مطهری هزینه پرداخت کرده است.
محجوب ادامه داد: صدای ملت یک حزب و یا جبهه سیاسی نیست و تنها یک لیست انتخاباتی با محوریت اقتصاد و آزادی های مندرج در قانون اساسی است که نام شهید مدرس را در صدر خود دارد و هیچ یک از ملاک ها و شاخص های ناظر در جریان های سیاسی و احزاب در صدای ملت دیده نمی شود چرا که همانطور که گفته شد صدای ملت تنها یک لیست انتخاباتی است.

دبیر کل خانه کارگر یادآور شد: صدای ملت یک لیست متشکل از افراد توانمند و متخصص و با انگیزه در انتخابات است. اما متاسفیم از اینکه بسیاری از افرادی که با توانمندی می توانستند رقابت انتخاباتی را در کشور رونق بخشیده و داغ تر کنند از ادامه حضور در انتخابات باز ماندند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین