|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۸۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
در جریان حداقل سه فقره تیراندازی که طی دیشب و بامداد امروز به وقت محلی در یک آپارتمان، یک مرکز خرید و فروش خودرو و یک رستوران روی داد، هفت نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.
تعداد قربانیان تیراندازی در شهر 'کالامازو' (Kalamazoo) در ایالت میشیگان آمریکا به هفت نفر افزایش یافت که دو کودک نیز در میان آنها به چشم می خورند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که عامل این تیراندازی یک مرد سفید پوست حدودا 50 ساله است که پس از چند ساعت تعقیب و گریز و تیراندازی بی هدف و کور، سرانجام دستگیر شد.

در جریان حداقل سه فقره تیراندازی که طی دیشب و بامداد امروز به وقت محلی در یک آپارتمان، یک مرکز خرید و فروش خودرو و یک رستوران روی داد، هفت نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته منابع محلی یک دختر 14 ساله و یک پسر هشت ساله نیز جزو قربانیان این تیراندازی هستند.

تحقیقات پلیس درباره این حادثه ادامه دارد و هنوز گزارشی از انگیزه ضارب منتشر نشده است.

ایالت میشیگان با جمعیتی نزدیک به 10 میلیون نفر در شمال شرق میانه آمریکا واقع است.

حوادث تیراندازی در آمریکا با توجه به آزادی خرید و حمل سلاح گرم، سابقه زیادی دارد. نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی «هاروارد» در آمریکا نشان می دهد، وقوع کشتارهای عمومی در آمریکا بین سال های 2011 تا 2014 میلادی سه برابر شده است.

بنا بر نتایج این تحقیق، در این بازه زمانی هر 64 روز، یک حادثه کشتار جمعی توسط افراد مسلح در خاک آمریکا روی داده و این درحالی است که در 29 سال قبل از این دوره زمانی، بطور متوسط هر 200 روز یک فاجعه از این دست روی داده بود.

براساس آمار مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا، تنها در سال 2013 میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم 84 هزار و 258 نفر مجروح ( 27 نفر از 100 هزار نفر) و 11 هزار و 208 نفر نیز کشته (چهار نفر از 100 هزار نفر) شده اند.

تاکنون تلاش گروه های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه، با اغوا و تهدید کارخانه های اسلحه سازی شکست خورده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین