کد خبر: ۸۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
به نقل از روسیا الیوم، دولت موقت لیبی در بیانیه ای حملات روز جمعه جنگنده های آمریکایی به شهر صبراته بدون هماهنگی با طرابلس را محکوم کرد.
دولت موقت لیبی حملات جنگنده های آمریکایی به شهر صبراته بدون هماهنگی با دولت لیبی را محکوم کرد.

به نقل از روسیا الیوم، دولت موقت لیبی در بیانیه ای حملات روز جمعه جنگنده های آمریکایی به شهر صبراته بدون هماهنگی با طرابلس را محکوم کرد.

دولت موقت لیبی در بیانیه خود جامعه بین الملل را به انجام مسئولیت های خود و پشتیبانی از لیبی در جنگ علیه تروریسم فراخوانده و نسبت به گسترش خطر داعش و گروه های هم پیمان آن در اراضی لیبی که خطر حقیقی نه تنها برای لیبی و بلکه برای تمام منطقه است، هشدار داد.

دولت لیبی همچنین تاکید کرد که هرگونه مداخله سیاسی یا نظامی در لیبی باید از طریق مسیرهای قانونی که دربرگیرنده پارلمان و دولت است انجام شود. این دولت تصریح کرد که به طور کامل آمادگی دارد تا با جامعه بین الملل برای مبارزه با تروریسم ضمن هماهنگی با دولت موقت لیبی همکاری نماید.

گفتنی است در حملات روز جمعه نیرو های آمریکایی به مقر تروریست های داعش در لیبی ۴۳ نفر کشته شدند که به گفته وزارت خارجه صربستان، دو کارمند ربوده شده سفارت این کشور در لیبی، که از ماه نوامبر سال گذشته میلادی در دستان داعش اسیر بودند نیز جزو کشته شدگان این حمله هستند.

به ادعای مقامات آمریکایی، این کمپ که در شهر صبراته کشور لیبی قرار دارد، محل اقامت و تمرین حدود ۶۰ نیروی داعش بوده که از این میان می توان به «نور الدین چوچان»، مظنون اصلی حمله به توریست های تونسی اشاره کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین