|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: ما در مجلس از همان ابتدا با بساط یارانه‌ها مخالف بودیم. شاید این گفته من بیرون از دانشگاه باعث کاهش رای شود ولی قشر نخبه متوجه می‌شود من چه می‌گویم.
  دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: من افزایش نقدینگی را قبول دارم ولی این منجر به بالا رفتن تورم افسارگسیخته نشده است.

به گزارش شکبه اطلاع رسانی تدبیر و امید،مناظره مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت نهم عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر و به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

 مصطفی کواکبیان در این مناظره طی سخنانی در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت: یکی از عملکردهایی که دولت در حوزه اقتصاد داشت بحث لغو تحریم‌ها و برجام است. تحریم‌ها حدود 50 درصد روی اقتصاد مردم تاثیر می‌گذارد و شک دارم کسی چنین چیزی را قبول نکند.

کواکبیان ادامه داد: در سال 92 دولتی روی کار آمد که وارث وضعیت اقتصادی نامطلوب بود و تعداد زیادی پروژه نیمه تمام روی دست دولت باقی ماند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اگر ما امروز نمی‌خواستیم بحث را سیاسی کنیم آقای میرکاظمی طوری مباحث را مطرح کردند که مجبور می‌شویم مسائلی را مطرح کنیم. اینکه چرا اصلا قطعنامه‌ها صادر شد. آن زمان ما فریاد می‌زدیم جلوی صدور قطعنامه‌ها را بگیریم ولی آقای احمدی‌نژاد حرفش این بود که آنقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه‌دانشان پاره شود.

وی گفت: درست است که مردم می‌فهمند قیمت‌ها پایین نیامده ولی این راه هم می‌فهمند که قیمت‌ها ساعتی بالا نمی‌رود. در صورتی که در دولت قبل این چنین بود. قیمت دلار آنقدر بالا رفت که احمدی‌نژاد مجبور شد پای جمشید بسم‌الله را وسط بکشد.

کواکبیان تصریح کرد: من افزایش نقدینگی را قبول دارم ولی این منجر به بالا رفتن تورم افسارگسیخته نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: ما در مجلس از همان ابتدا با بساط یارانه‌ها مخالف بودیم. شاید این گفته من بیرون از دانشگاه باعث کاهش رای شود ولی قشر نخبه متوجه می‌شود من چه می‌گویم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: آقای میرکاظمی خودشان خوب می‌دانند که در دوره‌ای که وزیر نفت بودند چه ضربه‌ای به وزارت نفت زده شد. ما چقدر از درآمدهای نفتی محروم شدیم و با توجه به وعده‌هایی که داده شد نتوانستند پارس جنوبی را تکمیل کنند.

کواکبیان در ادامه افزود: اینکه نفت در دولت قبل بالای 100 دلار فروخته می‌شد و الان قیمت آن 30 دلار شده جای بحث ندارد. من قبول دارم که مشکلات ساختاری داریم اما چه کسی این مشکلات را تشدید کرد.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد از هر جایی که می‌توانست ناخنک می‌زد و پول برمی‌داشت. نمی‌خواهم بگویم که وی دزد بود ولی شدیدا بی‌انضباطی کرد و در دولت گذشته شاهد بی‌انضباطی بودیم.

کواکبیان افزود: مگر ما مرض داشتیم برویم فلان روستا و بگوییم برایتان استادیوم چند هزار نفری می‌زنیم. استادیوم‌هایی که امروز نیمه‌کاره رها شده و مصالح آن در حال از بین رفتن است.

 دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه با اشاره به کاهش قیمت نفت تاکید کرد: ما باید به این سمت برویم که وقتی قیمت نفت پایین آمد بدنمان نلرزد.

وی افزود: نمایندگان مجلس فعلی این سوال را دارند که چرا دولت هواپیما خریده است. این هواپیماها از پول نفت خریداری نشده حتی اگر اینطور هم باشد بهتر از این است که مانند دولت گذشته پول نفت را بدهیم سنگ پا و میخ طویله بخریم. من نیز انتقادهایی به وضعیت اقتصادی دارم و می‌گویم ای کاش بودجه جاری ما وضعیت بهتری پیدا می‌کرد ولی باید مسائل را درست دید.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات میرکاظمی در رابطه با بحث فتنه گفت: این موضوع فتنه هم نان‌خوری عجیبی شده است و هر جا کم می‌آورند بحث فتنه را مطرح می‌کنند. فتنه گذشت و تمام شد. بحث ما این است که چندین قطعنامه علیه ما صادر شد و شما همه را به سال 88 ربط می‌دهید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: این روزها گفته می‌شود که لیست اصلاح‌طلبان مورد تایید BBC است. گور پدر BBC. شما چرا این را نمی‌گویید که ما در لیست‌مان چندین ایثارگر و خانواده شهدا را قرار داده‌ایم.

کواکبیان خاطرنشان کرد: آقای میرکاظمی باید برای آینده شغلی خودشان فکری کنند چون اگر 60 درصد مردم پای صندوق بیایند جایی برای اینها نمی‌ماند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه ما مشکلی برای مقابله با نفوذ نداریم، گفت: اعتقاد ما این است باید مقابل نفوذ استکبار را بگیریم ولی نفوذ در قالب یک فرد حزب‌اللهی صورت می‌گیرد که نتیجه آن بابک زنجانی می‌شود.

وی تاکید کرد: 12 سال اصولگرایان در مجلس بودند. در این مدت چه طرح جدی داده شد؟ آنها نه تنها هیچ کاری نکردند بلکه وقتی احمدی‌نژاد به مجلس به می‌آمد به لباسش دست می‌کشیدند تا متبرک شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بزرگ‌ترین اقدام مشعشعانه‌ای که مجلس کرد استیضاح فرجی دانا و تشکیل کمیسیون برجام بود تا با این کار چوب لای چرخ‌شان بگذارند هنوز هم ولکن آن نیستند و بحث فتنه برجام را مطرح می‌کنند.

کواکبیان اظهار داشت: در مجلس برای یک کار بی‌ارزش 200 کمیته تشکیل می‌شود ولی در رابطه با اسیدپاشی یک کمیته هم تشکیل نشد. این همه اختلاف صورت گرفت و نمایندگان مجلس عین خیالشان هم نبود. آنها فقط منتظر بودند یک مقدار بدحجابی صورت گیرد تا صدایشان گوش فلک را کر کند. به خدا اختلاس از بی‌حجابی بدتر است.

وی گفت:‌بابک زنجانی با دست خط مبارک احمدی‌نژاد نفت‌ها را برد و حالا هم پولش را نمی‌آورد. احمدی‌نژاد برخلاف فرمایش امام (ره) گفت مجلس در راس امور نیست و آن زمان صدایی از کسی درنیامد ولی امروز یک عده از وی اعلام برائت می‌کنند.

این فعال اصلاح‌طلب اظهار داشت: هر کسی فساد کرده حتی اگر فرزند هاشمی رفسنجانی هم باشد باید محاکمه شود. ولی برخی آقایان به بهانه‌های مختلف کرسنت را اجرا نکردند.

وی گفت: کسی که در کرسنت رشوه گرفته باید محاکمه شود. ولی برخی‌ها در داخل آماری می‌دهند که از آمار طرف مقابل در رابطه با کرسنت بیشتر است.

وی گفت:‌اینطور نیست که وارد مجلس شویم از دولت بازخواست نکنیم ولی نباید طوری رفتار کنیم که دولت نتواند برنامه‌هایش را پیاده کند و مشکلات را حل کند.

کواکبیان افزود: امثال مرتضوی، فاضل خداداد،‌ امیرمنصور آریا و بابک زنجانی اصلا ما را قابل نمی‌دانند که پول بنرهای ما را بدهند البته جرأت چنین کاری هم ندارند.

لازم به ذکر است این مناظره با حاشیه‌هایی همراه بود و چندین بار بین کواکبیان و میرکاظمی درگیری لفظی پیش آمد. از طرفی سخنان طرفین چندین بار که با تشویق دانشجویان همراه بود که مسئولان برگزاری خواستند به دلیل ایام فاطمیه چنین کاری صورت نگیرد.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
درود بر شما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
با این ایثارگر و خانواده شهدا مخالفم ! شما باید بگی چند فرد شایسته ایثارگر و خانواده شهدا داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین