یوسف بن علوی وزیر امور خارجه لبنان در نشست مشترک خبری با دکتر ظریف ضمن تشکر از استقبال گرم دولت ایران گفت: روابط برادرانه میان ایران و عمان در سطحی رسمی وجود دارد و این سفر در شرایطی صورت گرفته که تحریم های غیرمشروع علیه ایران برداشته شده است و ما اینجا آمده ایم با اراده و تصمیم قاطع به صورت برادرانه با ایران همکاری کنیم افق های جدیدی در سطوح مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، علمی مورد بحث و همکاری بیشتر باید قرار گیرد.

وزیر خارجه عمان ادامه داد: روابط میان ایران و عمان نشات گرفته از یک اراده جدی است و بر پایه روابط دیرین تاریخی است و در تاریخ مکتوب روابط میان دو کشور کاملا مشخص است و همکاری های میان دو کشور به دو بخش منطقه ای و بین المللی تقسیم می شود.

بن علوی گفت: به طور قاطع تاکید می کنم این سفر در ادامه سفرهای دوستانه و برادرانه میان ایران و عمان است و این سفر ضد طرف دیگر نیست. من معتقدم همکاری با ایران افق های جدیدی را باز خواهد کرد و تمایل فراوانی داریم تا این همکاری ها را گسترش داده تا جایی که امنیت منطقه ای تامین شود. منطقه ما اهمیت زیادی در تامین منابع جهانی ایفا می کند و ما باید از این منابع به درستی استفاده  کنیم و ریسک نکنیم. همچنین ما نباید کاری کنیم که خطرات در منطقه ایجاد شود چون آن زمان رهایی از این خطرات بسیار سخت خواهد بود.

وی درباره میزان سطح مناسبات میان ایران و عمان گفت: من افق های گسترده ای برای همکاری میان دو کشور می بینم اما در مورد میزان رقم برای فعالیت های میان دو کشور به طور دقیق  نمی توانم سخن بگویم زیرا باید این میزان از طریق متخصصین دو کشور پس از بررسی انجام گیرد و باید تاکید کنم که برگزاری این جلسات به نفع دو کشور خواهد بود.

وی همچنین درباره منابع ایران در عمان بیان کرد: من در مورد میزان مبالغ ایران در عمان اطلاع  دقیقی  ندارم اما تا آنجا که می دانم این رقم زیاد نیست و ممکن است در زمینه همکاری میان پروژه ها ارقام کم و زیاد شود و تنها تفاهم بین بانک مرکزی ایران و عمان قابل اهمیت است.