|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۸۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان گفت: با تمام متخلفین در انتخابات به‌طور جدی برخورد خواهد شد و از هیچ‌گونه تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد چراکه نهادهای امنیتی شبانه‌روز در رصد و کنترل کاندیداها هستند.
از همه تقاضا می‌کنم 7 اسفند روز نشاط باشد و در انتخابات کسانی را انتخاب کنید که دغدغه آنها رونق اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی،‌رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز 7 اسفند، اظهار کرد: مردم یا مستقیم کاندیداها را می‌شناسند یا با شناخت توسط شخصیت‌ها، احزاب و تشکل‌هایی که نسبت به آنها اعتماد دارند پای صندوق‌ها می‌روند. از همه تقاضا می‌کنم 7 اسفند روز نشاط باشد به خصوص در تهران که باید 46 نام روی برگه رأی نوشته شود.

حضور مردم در انتخابات به اقتدار ملی کمک زیادی می‌کند

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: حضور در انتخابات آثار مهمی دارد و نقش هر دو مجلس نیز بسیار اساسی است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بر خلاف اظهارات برخی افراد در قانون اساسی نظارت بر رهبری نداریم، اما بر اساس قوانین موجود می‌توان معنای نظارت را دریافت کرد.

انتقاد رئیس ستاد انتخابات کشور از صداو سیما به دلیل پخش اطلاعیه‌های مجعول انتخاباتی

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای از صدا و سیما درخواست کرد که اطلاعیه‌های رسمی ستاد انتخابات کشور با امضای وی یا دبیر ستاد انتخابات کشور از طریق شبکه‌های سراسری صدا و سیما پخش شوند.

دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان میانه حمایت از دولت است

محمد نیشابوری عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان میانه حمایت از دولت است.

وی اظهار کرد: موضوع ائتلاف در جناح اصلاح‌طلبان از سال 92 در دوران انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

آمار نامزدهای انتخاباتی استان زنجان تغییر کرد

بهروز مهدوی مدیر‌کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: با انصراف یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمار نامزدهای انتخاباتی استان به 106 نفر رسید.

وی افزود: طبق آماری که روز گذشته اعلام شد، با تأیید صلاحیت سید‌ افضل موسوی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم و احمد کرمی از حوزه ماهنشان و ایجرود و نیز تأیید تغییر حوزه انتخابیه سید‌ابوالحسن رضوی از تهران به خدابنده، لیست نامزدهای انتخاباتی استان به 107 نفر رسید.

ورود استیکر‌های تبلیغاتی به صحنه انتخابات

کانال‌های تلگرامی بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس و احزاب که پیش از این هم فعال بودند، با نزدیک شدن به انتخابات،‌ فعالیت خود را چند برابر کرده‌اند و هر کدام به یک خبرگزاری نیمه‌رسمی برای بازتاب میتینگ‌های انتخاباتی و شعارهای کاندیداها تبدیل شده‌اند.

اما در این میان،‌ استیکرهای تبلیغاتی، جدیدترین پدیده انتخابات است که تعدادی از کاندیداها دست به تولید و انتشار آن زده‌اند.

با تمام متخلفین در انتخابات به‌طور جدی برخورد خواهد شد

عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان گفت: با تمام متخلفین در انتخابات به‌طور جدی برخورد خواهد شد و از هیچ‌گونه تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد چراکه نهادهای امنیتی شبانه‌روز در رصد و کنترل کاندیداها هستند.

وی اظهار کرد: از 341 هزار نفر جمیعت آبادان، 240 هزار نفر واجد شرایط رأی‌گیری هستند که از این تعداد 7 هزار رأی اولی هستند. امیدواریم که با شور و اشتیاق و همراهی مردم در همان دور اول انتخابات نمایندگان معین شوند تا هم هزینه کمتری برای دولت رقم بخورد و هم مفاد قانون‌گذاری هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: کار تدارکات و پشتیبانی و خدمات و امنیت شعب اخذ رأی، امنیت رأی‌دهندگان و افرادی که خود را در معرض انتخاب قرار دادند، انجام شده است و امیدواریم حضور حداکثری مردم در این انتخابات موجب سربلندی این شهرستان شود.

تایید صلاحیت یک داوطلب دیگر در استان چهارمحال و بختیاری

جعفر مردانی دبیر ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: شورای نگهبان یک نفر دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را تایید کرد.

وی افزود: این داوطلب تایید صلاحیت شده از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ است.

انصراف 8 کاندیدای انتخابات مجلس در خراسان‌شمالی

همزمان با سومین روز از تبلیغات رسمی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌شمالی، 8 نامزد از ادامه این رقابت‌ها انصراف دادند.

برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو تلاش می‌کنیم

در نشست انتخاباتی برخی از اهالی مطبوعات در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی بر تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو تاکید شد.

یادگار امام (ره) و هاشمی به ملت متعلق هستند

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نوه امام (ره) در درون نظام هستند و به ملت تعلق دارند.

وی با بیان این‌که «جامعه مدرسین نسبت به حضور علی لاریجانی در لیست خود به جمع بندی رسیده است» اظهار کرد: ما نیز به عنوان حزب موتلفه تابع نظرات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستیم.

وی هم‌چنین در رابطه با عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی اظهار کرد: برخی‌ می‌گویند ایشان رد صلاحیت‌ شده‌اند اما این بی‌احترامی به یادگار امام (ره) و خانواده بنیان گذار انقلاب است چرا که چنین ادعایی درست نیست. ایشان در انتخابات ثبت‌نام کردند و چون در آزمون شرکت نکردند به دلیل عدم حضورشان صلاحیتشان توسط شورای نگهبان احراز نشد و به این ترتیب ایشان رد صلاحیت نشدند بلکه از کاندیداتوری انصراف دادند.

مردم ما به تعیین سرنوشت خود علاقه‌مندند

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرکت در انتخابات تعیین سرنوشت کشور است و مردم ما نشان داده‌اند که به تعیین سرنوشت خود علاقه‌مندند.

وی با بیان این‌که «ما به اندازه عدد سال‌های انقلاب، انتخابات داشته‌ایم» گفت: تاکنون نزدیک به 40 انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم و مشارکت مردم ما در این انتخابات‌ها در مقایسه با سایر کشورها حتی کشورهایی که سابقه دموکراسی بالایی دارند، درصد مشارکت بالایی بوده است.

حضور مردم پای صندوق‌های رای پشتوانه عظیمی برای نظام و دولتمردان است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای پشتوانه عظیمی برای نظام و دولتمردان است.

وی با تاکید بر این‌که «انتخابات خبرگان و مجلس، دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز هستند» گفت: ما با تبعیت از رهبری، ‌توانسته‌ایم در این منطقه پر از آشوب و تروریسم در امان باشیم. ان‌شاءالله مردم به تبعیت از رهبری در انتخابات هم حضور پیدا خواهند کرد. البته رقابت‌هایی که وجود دارد، خود به خود مردم را به صحنه می‌آورد.

کاندیداتوری برخی چهره‌ها و نقش‌ شبکه‌های اجتماعی از دلایل حساسیت انتخابات خبرگان پنجم است

حجت‌الاسلام صادق رزاقی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان البرز گفت: مجلس خبرگان مهم‌ترین نهاد تصمیم گیر کشور است.

وی ادامه داد: مردم باید با حساسیت بیشتری به انتخابات خبرگان نگاه کنند و با دقت نظر افراد شایسته را انتخابات و به آن‌ها رای دهند.

حضور پرشمار در انتخابات، نمایندگان نخبه‌تری راهی مجلس می‌کند

سیدمهدی هاشمینماینده تهران در مجلس نهم گفت: یقینا با حضور پر شمار مردم در انتخابات هفتم اسفند می‌توان معطوف به خرد جمعی، نمایندگان نخبه‌تری را راهی مجلس کرد و این نمایندگان قرابت بیشتری با جمله معروف امام که فرمود «مجلس عصاره ملت است» خواهند داشت


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین