|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۸۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان موضوع محیط زیست را از اولویت‌های برنامه های اصلاح طلبان برای مجلس دهم خواند.
عارف گفت: ما در لیست تهران و سراسر کشور بر اساس شاخص های علمی و نه سلیقه ای افراد را برگزیدیم .

محمدرضا عارف در نشست فعالان محیط زیست با نامزدهای ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان موضوع محیط زیست را مهمترین چالش کشور و تهدید ملی خواند و افزود: محیط زیست اولویت جدی ماست که خوشبختانه در برنامه انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان نیز به همه امور آن توجه شده است.

وی موضوع محیط زیست را نیازمند یک سند اقدام ملی دانست و تصریح کرد: هیچ مجلس و دولتی نمی تواند بدون کمک مردم و تشکل های مردمی به تنهایی معضل محیط زیست را مرتفع کند چرا که باید مردم به صحنه بیایند .

عارف ادامه داد‌: این موضوع باید فرهنگ سازی شود چرا که شروع توجه به محیط زیست از ماشین و خانه ما شروع می شود .

وی با بیان اینکه همه ما در برابر محیط زیست مسئولیم خاطرنشان کرد: تا فعالیت سازمان های مردم نهاد نباشد، دولت به تنهایی کارساز نخواهد بود چرا که بسیاری از مردم حاضرند در این بخش سرمایه گذاری کنند .

عارف با تاکید بر رای دادن مردم به همه اعضای 30 نفره لیست مجلس شورای اسلامی ائتلاف اصلاح طلبان و همچنین اعضای 16 نفره  لیست ائتلاف اصلاح طلبان برای انتخابات خبرگان پنجم گفت:‌ خواهش می کنم به تمامی اعضای 30 نفره لیست اصلاح طلبان تهران در انتخابات مجلس رای دهید چرا که ممکن است شما شناخت کافی از کاندیدایی نداشته باشید و یا از اقدامات گذشته برخی ناراحت باشید اما ما قول می دهیم با ورود به مجلس شورای اسلامی فراکسیون جدی تشکیل داده که دغدغه آنها مردم باشد .

محیط زیست از اولویت های برنامه اصلاح طلبان است

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان موضوع محیط زیست را از اولویت‌های برنامه های اصلاح طلبان برای مجلس دهم خواند.

محمدرضا عارف در نشست فعالان محیط زیست با نامزدهای ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان گفت: در صورت توفیق در انتخابات، نمایندگان اصلاح طلب در مجلس دهم برای حل معضل محیط زیست با فعالان این عرصه اتاق فکری تشکیل دهند.

وی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع فعالان این عرصه تصریح کرد:‌ نتیجه درس‌هایی که از فعالان تشکل های مردمی گرفتیم، در برنامه 128 بندی ائتلاف اصلاح طلبان تقدیم مردم کردیم.
عارف افزود:‌اگر فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم اکثریت را به دست آورد، برنامه 28 بندی محیط زیست ما میثاق اصلاح طلبان با فعالان محیط زیستی خواهد بود.

وی مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد را با یک برنامه جدی در چند سال قابل حل دانست و ادامه داد: اما بلایی که بر سر محیط زیست آورده و کماکان می آوریم مربوط به نسل های آینده است چرا  که ما از حقوق نسل آینده مصرف می کنیم که اگر این مسیر ادامه یابد نمی توانیم پاسخگوی آیندگان باشیم.
رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان مهمترین چالش کشور را معضل محیط زیست خواند و گفت: کشور در این زمینه به یک سند اقدام ملی نیاز دارد چرا که هیچ مجلس و دولتی نمی تواند به تنهایی این معضل را مرتفع کند لذا مردم باید به صحنه بیایند.

وی با بیان اینکه محیط زیست به عظمی ملی نیاز دارد افزود:‌ مجلس باید نقش راهگشا و مشکل گشا در این حوزه داشته باشد لذا نگاه بخشی، منطقه ای و کوتاه مدت تنها منافع امروز و فردا را در بر خواهد گرفت.

عارف ادامه داد: دخالت در امور اجرایی کشور خارج از وظایف نمایندگی است و مجلس باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان اینکه در از بین بردن محیط زیست همه مسئولیم، خاطر نشان کرد: ما می توانیم رشد صنعتی داشته باشیم،‌ در کشاورزی به خود کفایی برسیم اما در عین حال نیز محیط زیستمان را حفظ کنیم.

وی با انتقاد از نبود فرهنگ دینی در ممانعت از تخریب محیط زیست یادآور شد:‌ در زمان بچگی ما خیلی کارهایی که خلاف حفظ محیط زیست بود گناه شمارده می شد در حالی که تقریبا در سه دهه گذشته هیچ استفاده ای از رهنمودهای دینی در این باره نشده است در صورتی که ما احکام خوبی در این حوزه داریم لذا باید در بخش فقه محیط زیست کار شود.

عارف گفت: کیفیت آب تهران در دو دهه گذشته 50 درصد افت کرده اما کسی توجهی نمی کند و این در حالی است که آب بحران جهانی است و ایران نیز با این بحران در آینده مواجه خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با تاکید بر لزوم حمایت قانونمند از تشکل های مردمی تصریح کرد:‌ حمایت سلیقه ای و موردی از تشکل های مردمی با تغییر یک مسئول از بین می رود لذا باید از این تشکل ها به صورت قانونی حمایت شود.

وی با اشاره به بروز بیماری ها و امراض عجیب و همچنین سطح هوش پایین در نسل‌های آینده به علت مشکلات زیست محیطی تاکید کرد: نمونه آن مشکل ریزگردها است که بسیاری از استان های کشور را درگیر خود کرده است اما این مشکلات حل شدنی است و ما اگر برنامه داشته باشیم مردم نیز حمایت خواهندکرد.

عارف موضوع میراث فرهنگی را نیز مبحثی حیاتی و جدی دانست و گفت:‌ موضوع میراث فرهنگی از اولویت های اصلاح طلبان در مجلس دهم است چرا که احیا میراث فرهنگی،‌ مرمت و بهره برداری بهینه از این میراث باید با نهضتی مردمی و به کمک دولت هویت ایرانی را حفظ کند.

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان نحوه بستن فهرست تهران و سراسر کشور ائتلاف اصلاح طلبان را بر اساس شاخص های علمی و نه سلیقه ای خواند و گفت: ما برای ارزیابی تک تک کاندیداهای این لیست ها شش شاخص و مجموعه ای از معیارها و امتیاز بندی ها را ملاک قرار دادیم و با کار علمی ادعا داریم که افراد حاضر در لیست اصلاح طلبان بهترین ها هستند.

وی افزود:‌ همه کسانی که در این ائتلاف کاندیدا شدند شایستگی داشتند اما این 30 نفر بهتر از بقیه هستند.

عارف با بیان اینکه در بستن لیست ائتلاف اصلاح طلبان گزینیشی عمل نشد تصریح کرد:‌ از همه شما می خواهم که هم خود و هم مردم را تشویق کنید تا به همه لیست 30 نفره مجلس دهم و 16 نفره مجلس خبرگان پنجم ائتلاف اصلاح طلبان رای دهند چرا که باید لیست ما با قدرت و رای بالاتری به مجلس رود.

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان همچنین در پایان این مراسم میثاق نامه فعالان محیط زیست را امضا کرد.

مبنع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین