کد خبر: ۸۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
اردوان کامکار نوازنده صاحب نام سنتور جمعه شب سی ام بهمن ماه و در آخرین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با دست چپ از کار افتاده برای مخاطبان خود در تالار وحدت تهران هنرنمایی کرد.
اردوان کامکار نوازنده صاحب نام سنتور در آخرین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با دست چپ از کار افتاده برای مخاطبان خود هنرنمایی کرد.

 اردوان کامکار نوازنده صاحب نام سنتور جمعه شب سی ام بهمن ماه و  در آخرین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با دست چپ از کار افتاده برای مخاطبان خود در تالار وحدت تهران هنرنمایی کرد.

در این کنسرت که بعد از برگزاری اجرای زنده اکبر خمیسوخان از پاکستان برگزار شد اردوان کامکار در حالی که به شدت از ناحیه دست چپ خود احساس ناراحتی می کرد ضمن اجرای سنتورنوازی معاصر ایران در مایه اصفهان، قطعه ای به یاد زنده یاد پرویز مشکاتیان و قطعه های «خروشان» و «حیران» را برای مخاطبان خود اجرا کرد.

وی قبل از اجرای برنامه خود به تماشاگران برنامه گفت: متاسفانه از دیشب دست چپ من از کار افتاد اما به خاطر شما یک کاری می کنم که بتوانید از برنامه لذت ببرید اما قبل از اجرا دوست دارم از یک نفر که همه شما او را می شناسید تشکر کنم. او تنها کسی بود که از کودکی به دست من مضراب را داد و تعلیمات مقدماتی سنتورنوازی را آموخت. من هنوز هم از این یک نفر می آموزم و تا زمانی که در این حوزه فعالیت می کنم بسیار مدیون او خواهم بود.

اردوان کامکار بعد از معرفی برادرش پشنگ کامکار به عنوان مشوق زندگی هنری خود به سمت او رفت و ضمن در آغوش گرفتن وی از تماشاگران خواست که برادرش را تشویق کنند.

این نوازنده صاحب نام سنتور در این کنسرت ۴۵ دقیقه که تحسین مخاطبان را برانگیخت ادامه داد: پشنگ کامکار در طول مدتی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنم تمام موقعیت های خود را در اختیار من قرار داد و من را همواره رو به جلو هل می داد که چه کاری را انجام دهم و چه کاری نباید بکنم. قاطعانه می گویم خیلی از موسیقی های که تاکنون کار کرده ام مدیون برادرم پشنگ کامکار است که امیدوارم همواره حضورش در کنارم باشم.

وی بعد از پایان اجرای قطعات مورد نظر کنسرت که به شدت با استقبال مخاطبان مواجه شده بود، بیان کرد: واقعا فکر نمی کردم برای دستم مشکلی پیش بیاد ولی باز هم من را ببخشید اگر برنامه بدی را مشاهده کردید.

براساس این گزارش قبل از اجرای اردوان کامکار اکبر خمیسوخان از نوازندگان صاحب نام کشور پاکستان راگاهای سنتی و نواهای محلی استان های پاکستان را برای مخاطبان اجرا کرد.
























































منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین