|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۸۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: تفسیرهای غلط از قانون باعث شکاف خواهد شد. مجلس دهم باید مسئله تورم قوانین را با جدیت دنبال کند.
محمدرضا عارف در نشست حقوقدانان وکلای دادگستری‌ها گفت: ما بر این باوریم اگر بخواهیم کشوری پیشرفته در چارچوب قانون اساسی داشته باشیم چاره‌ای جز ایجاد اصناف مختلف نداریم. تجربه ایجاد یک صنف تخصصی را در ایجاد سازمان نظام پزشکی داشته‌ایم. با سازوکاری که در حوزه نظام‌پزشکی بود تجربه آن موفق بوده است.

این نامزد اصلاح طلبان در تهران در ادامه در خصوص نگاه حقوقی به قوانین افزود: قوانین متضاد با هم باید رفع شوند. تفسیرهای غلط از قانون باعث شکاف خواهد شد. مجلس دهم باید مسئله تورم قوانین را با جدیت دنبال کند.

عارف افزود: قوانین باید ویژگی جرم‌زدایی داشته باشند. اینطور نباشد که یک نفر به دلیل واهی دستگیر شود. همانطور که می‌دانید باتوجه به اینکه ما بازداشت موقت نداریم، متهم یکسره به زندان می‌رود و خب این قول معروف است که کسی که یکبار پایش به زندان باز شود دوباره برمی‌گردد.

عارف بر اهمیت مشارکت حداکثری در این دوره تاکید کرد و گفت: نتیجه رای ندادن آن چیزی نیست که مردم می‌‌خواهند. توجه جدی به مقابله با فساد باید در راس توجه مجلس دهم قرار بگیرد. ریشه فساد در قوانین است.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درخصوص اهمیت ایجاد کمیسیون‌های مشورتی در مجلس گفت: کمیسیون‌های مجلس نباید دور خودشان خط بکشند. آن‌ها باید به طور سیستماتیک کمک بگیرند و بحث کنند. با ایجاد چنین سازوکارهایی بحث کاهش تورم قوانین در کنار کاهش تورم اقتصادی دنبال خواهد شد.

عارف درخصوص اهمیت رای دادن به کل لیست اصلاح‌طلبان اظهار داشت: ممکن است بخشی از کاندیداهای اصلاح طلبان از لحاظ سیاسی شناخته شده نباشند اما باید بدانیم که این لیستی وزین است و دادن رای به ائتلاف اصلاحات کار ارزشمندی خواهد بود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
0
3
*
ما ملّت ایران

به تعهّد و تخصّصِ جناب آقای دکتر عارفِ عزیز

اعتماد، اعتقاد، ایمان و باور داریم

و
حتماً و حکماً

به کُلِّ آن لیستی که حضرتِ ایشان سر-لیستش باشند/هستند،

رأی خواهیم داد

إن شاءالله تعالی.

"عَلی برَکةِ الله "
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین