|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۸۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۵ درصد ترافیک کشور در ۳۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه‌های شریانی وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاری در زیرساخـت‌های کشور روبه‌ گسترش است.
عباس آخوندی امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، اظهار داشت: یکپارچگی در واقع یکپارچه شدن در صدور بارنامه‌های تا یکپارچگی در انواع مدل‌های حمل‌ونقلی، یکپارچگی در سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و یکپارچگی در ارتباط همه سازمان‌های زیرمجموعه با ارگان‌های دیگر وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری جاده‌ها باید ارتقا یابد و این در گروه یکپارچه‌سازی است، افزود: سیستم ارتباطات نوین در جهان یک انقلاب محسوب می‌شود و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها و هوشمندسازی محورهای مواصلاتی مرحله جدیدی در مدیریت راهداری کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در زیرساخـت‌های کشور روبه‌ گسترش است، گفت: امروز ۲۱۷ هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور داریم، شرایط کنونی تنگنای مالی به هر حال روزی رفع می‌شود و راه‌های کشور افزایش می‌یابد، بنابراین باید خود را برای مدیریت ۲۵۰ هزار کیلومتر انواع راهها آماده کنیم.

آخوندی با اعلام اینکه ۷۵ درصد ترافیک کشور در ۳۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه‌های شریانی وجود دارد و نصب دوربین‌ها فعلاً در این راه‌ها انجام می‌شود، افزود: اما باید این پروژه را در همه راه‌های کشور دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه نگهداری ۲۵۰ هزار کیلومتر جاده سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد در همین راستا باید هزینه راهداری را مصرف‌کننده نهایی پرداخت کند، گفت: وقتی مشخص باشد که هر خودرو چند کیلومتر از جاده استفاده کرده این هدف هم محقق می‌شود. در ایران از ۱۰ سال پیش تاکنون میزان تلفات سوانح رانندگی ۴۰ درصد کاهش یافت اما از این ‌پس کار سخت‌تری داریم و باید انگاره ایمنی را تغییر دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شناسایی رفتارهای پرخطر و اعمال یکپارچه‌سازی قانون از سراسر کشور، تغییر جدی در انگاره ایمنی ایجاد می‌کند، افزود: امیدواریم پس از نصب ۵۰ درصد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت تلفات سوانح رانندگی کاهش به‌سزایی داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه اکثریت شهروندان قانون را رعایت می‌کنند و قانون‌گریزی فقط از سوی عده‌ قلیلی انجام می‌شود، اظهار داشت: بنابراین باید سیستم ثبت لحظه‌ای رفتارهای پرخطر داشته باشیم و پلیس هم بتواند در لحظه تخلف را ثبت و اعمال قانون کند که قطعاً این مهم در کنترل رفتار پرخطر مؤثر است. وقتی ابزار اعمال قانون وجود داشته باشد اما قانون نباشد این ابزار به ضد خود تبدیل می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین