|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۸۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه تاکید کرد: بعد از اجرای برجام ، دیگر محدودیت و مانعی برای ازسرگیری و توسعه روابط و همکاری ها وجود ندارند؛ عصرجدیدی برای همکاری ها مخصوصا در بخش سرمایه گذاری ها و انتقال فن آوری ها شروع شده و آینده روشنی در انتظار است.
مجید تخت روانچی در مراسم افتتاحیه نشست فرصت های همکاری ایران و نروژ در اسلو با بیان این مطلب به تبیین ویژگیها و مزیتهای برجسته اقتصادی و تجاری کشورمان در زمینه های مختلف پرداخت.
وی ادامه داد: نروژ از ظرفیتهای بسیار خوبی در بخشهای صنایع دریایی و نفت و گاز ، ایمنی هسته ای ، زیست محیطی و انرژیهای تجدیدپذیر برخوردار است و ایران از حضور و فعالیت شرکتهای نروژی در بازار ایران که می تواند دروازه ای برای بازار منطقه ای باشد استقبال و حمایت می کند.
تخت روانچی تصریح کرد: نمایندگان بخشهای کشتیرانی،نفت و گاز،اتاق بازرگانی ایران،انرژی هسته ای،نانو،شیلات و کشاورزی من را در این سفر همراهی می کنند که نشان از تمایل و علاقه طرفهای ایران اعم از خصوصی و دولتی برای همکاری با نروژ دارد.
خانم تونه اسکوگن معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نروژ نیز در این نشست اعلام کرد:فضای جدید بعد از اجرای برجام، فرصتهای زیادی را برای همکاریهای دو کشور در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: نروژ در برخی از حوزه ها از تخصص و امکانات بالایی برخوردار است. حضور پررنگ و متنوع شرکتهای نروژی در این نشست ، حکایت از اشتیاق طرفهای نروژی برای حضور در بازار ایران از یک سو و ظرفیتهای بزرگی که دو کشور برای همکاری دارند از سوی دیگر دارد.
در این نشست نمایندگان شرکتها ضمن معرفی توانمندیها و امکانات خود آمادگی کامل خود را برای حضور در ایران اعلام کردند.
معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه به منظور رایزنی با مقامات سیاسی و اقتصادی نروژیکشنبه شب به همراه هیاتی عازم اسلو پایتخت این کشور می شود.
نشست یک روزه فرصتهای همکاری ایران و نروژ در شرایط بعد از تحریم با حضور حدود 150 نفر از نمایندگان شرکتهای دو کشور در اسلو برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین