|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
وی مدعی شد: نصرالله در مقابل آزادی نیروهای حزب الله تعهد داد ورود این نیروها به صنعا تکرار نشود.
منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن که از حمایت همه جانبه عربستان برخوردار است در جریان سفر دیروز سه شنبه خود به ترکیه برای تخریب وجه ایران بار دیگر ادعا کرد: شماری از نیروهای سپاه پاسداران و حزب الله لبنان بازداشتی در یمن، توسط نیروهای حوثی ها آزاد شده اند.

به نقل از روزنامه رای الیوم، وی مدعی شد: شماری از نیروهای سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان که بازداشت شده بودند توسط نیروهای حوثی‌ در  صنعا آزاد شدند.

رئیس جمهور فراری یمن در ادامه این ادعا افزود: پیش از اینکه حوثی ها یمن را در دست گرفتند،  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با من تماس گرفته و خواستار آزادی نیروهای بازداشتی حزب‌الله در یمن شده بود.

وی مدعی شد: نصرالله در مقابل آزادی نیروهای حزب الله تعهد داد ورود این نیروها به صنعا تکرار نشود.

رئیس جمهور فراری یمن ادامه داد: اما من با این خواسته مخالفت کردم و آزادی آنها را تنها به شرط اجرای محاکمه‌ای عادلانه در حقشان پذیرفتم اما در جریان حمله نیروهای حوثی‌ به صنعا و بدست گرفتن قدرت، علاوه بر نیروهای حزب الله نیروهای سپاه پاسداران ایران نیز که در یمن بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

هادی در ادامه ادعاهایش افزود: از ایران می‌پرسم آیا باز هم می‌تواند تجهیز نظامی شبه نظامیان حوثی و صالح و یا حمایت مالی از این شبه نظامیان را انکار کند؟

اردوغان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: یمن به زودی از مرحله پرتنش فعلی عبور خواهد کرد و صلح و آرامش به این کشور باز خواهد گشت.

وی تاکید کرد: ترکیه در این شرایط سخت و روزهای پرتنش در کنار یمن خواهد ایستاد.

منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین