|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
وزیر خارجه تاکید کرد اتحادیه اروپا علاوه بر علاقه بر اجرای برجام و تضمین همکاری ها هم اکنون آماده همکاری در دیگر زمینه ها با ایران است.
محمد جواد ظریف پس از پایان برنامه های سفرش در بروکسل در جمع خبرنگاران اهداف و برنامه های این سفر را تشریح کرد.

وی با بیان این که در این سفر با مقامات مختلفی از اتحادیه اروپا و بلژیک دیدار کرد، گفت علاوه بر این 2 سخنرانی یکی در پارلمان و دیگری در موسسه وزارت خارجه بلژیک داشتم.

وی افزود: بحث ها از یک طرف حول محور همکاری های ایران و اتحادیه اروپا و بلژیک بعد از برجام بود.

ظریف گفت: پس از برجام علاقه زیادی را از سوی اتحادیه اروپا برای همکاری همه جانبه شاهد خواهیم بود همکاری های اقتصادی، سیاسی و منطقه ای.

وی افزود: بلژیک آمادگی جدی دارد در صنایع انرژی هسته ای و انرژی های تجدیدپذیر و تکنولوژی با ایران همکاری کند.

ظریف گفت: اتحادیه اروپا علاوه بر علاقه برای اجرای برجام و تضمین همکاری ها که یک نمونه آن اجرایی شدن سوئیفت بود و بانک های ما به سوئیفت متصل شدند. هم اکنون برای همکاری های دیگر کار می کند از جمله همکاری های بانکی که در دیدار با رییس پارلمان اروپا و همچنین دیدار با خانم موگرینی در این زمینه بحث و گفت وگو کردیم. افراط، جنگ یمن و سوریه نیز از جمله موضوعات دیگر بود که در این سفر درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

وی تاکید کزد: زمینه برای یک همکاری وسیع تر با کشورهای اروپایی فراهم است. این کشورها نقش ایران در منطقه و زمینه همکاری های جدی با ایران را به خوبی درک کرده اند و احساس می کنیم در آینده روابط خوبی در انتظار ایران و اروپاست.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین