کد خبر: ۸۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
وی گفت: استاندارد از اصلی ترین زیرساخت ها در فضای جدید است و توسعه تولید ، صادرات و واردات نیازمند استاندارد است.
نهمین همایش استاندارد و کیفیت ، صبح امروز ، سه شنبه 27 بهمن با حضور نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، ترکی ، معاون استاندار و رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان تهران ، یگانه ، رییس هیات مدیره جامعه مدیران کنترل کیفیت کشور و مسلم بیات ، مدیرکل استاندارد استان تهران در هتل المپیک تهران برگزار شد.

نیره پیروز بخت،رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نهمین همایش استاندارد و کیفیت با تأکید بر اینکه همه کالاها و خدمات در کشور باید پیوست استاندارد داشته باشد ، گفت: رویکرد سازمان ملی استاندارد ایران در فضای جدید بازتعریف و بازمهندسی استانداردهاست و ما باید تلاش کنیم فاصله استانداردی را با جهان کاهش دهیم.

وی گفت: استاندارد از اصلی ترین زیرساخت ها در فضای جدید است و توسعه تولید ، صادرات و واردات نیازمند استاندارد است.

پیروز بخت افزود : در رویکرد جدید استاندارد ما به عنوان سیاستگذار و ترسیم کننده نقشه راه در این مسیر گام برمی داریم و مداخله دولت در استاندارد به کمترین میزان می رسد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر اینکه نظارت ها همچنان ادامه خواهد داشت ، خاطرنشان کرد: در فضای پسابرجام به دنبال حضور همه جانبه در بازارهای بین المللی هستیم و باید استاندارد ها را ارتقاء دهیم.

پیروزبخت گفت: در حوزه ملی با اسناد بالادستی مثل سند چشم انداز، برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مواجه هستیم و به این منظور همکاری هایی را با بخش های مختلف از جمله معاونت علمی و ‌فنآوری ریاست جمهوری برای تدوین استاندارها در حوزه محصولات دانش بنیان شروع کرده ایم.

*ارتقای رتبه ایران در مجامع بین المللی

وی گفت: با اجرایی شدن برجام، عضویت ما در بسیاری از کمیته ها، همچنین مجمع آسیا و اقیانوسیه پذیرفته شد و رتبه استانداردی ما از 31 در میان 161 کشور به 27 رسید.

پیروزبخت با بیان اینکه هم اکنون گواهینامه های استاندارد ایران مورد پذیرش 32 کشور است، افزود: ما موفق شدیم رهبری کدکس غذایی را که 18 کشور در آن عضویت دارند در اختیار بگیریم.

    سختگیرانه تر شدن معیارهای انتخاب واحدهای تولیدی برتر

مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران در این همایش، اساس امتیازدهی و رتبه بندی این واحدها را بر مبنای فاکتورهایی نظیر استمرار کیفیت واحدهای تولیدی ، نداشتن فاکتورهای عمده و بحرانی در نتایج آزمون نمونه های متوالی اخذ شده در طول یک سال گذشته ، بررسی سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه ، استمرار  سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه ، سطح تکنولوژی و فنی واحد تولیدی ، میزان منابع انسانی متخصص ، جایزه ها و گواهینامه های معتبر اخذ شده در خصوص مدیریت کیفیت و زیست محیطی ، ارایه مقالات و پژوهش ها در مجلات بین المللی ( ISI ) و همکاری در تدوین استانداردهای ملی ، منطقه ای و کارخانه ای و میزان آموزش کارکنان واحدهای تولیدی دخیل در جریان تولید تا عرضه و نیز کارکنان دخیل در کیفیت ، برشمرد.

    معرفی واحدهای نمونه استان تهران

براساس این گزارش ، واحد تولیدی کوشش رادیاتور برای فرآورده رادیاتور اتومبیل، اتحاد موتور برای فرآورده شمع خودرو ، پاکدشت بتن برای فرآورده بتن آماده ، شرکت نفت ایرانول برای فراورده روغن موتور sc/cc ،  پس از کسب حدنصاب امتیاز ، از سوی کمیته راهبردی انتخاب واحدهای نمونه استان ، به عنوان تولیدکنندگان برتر استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین ، در این مراسم از دو مرکز آموزشی همکار استاندارد (شامل مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و مرکز آموزش و تحقیقاتی مرجعان خاتم) ، پنج شرکت‌ بازرسی (شامل مرکز تحقیقات انفورماتیک ، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، شرکت مهندسی و بازرسی فنی ناظرکاران ، فهامه ، شرکت بازرسی زاگرس تطبیق کالا ) و سه آزمایشگاه همکار استاندارد (شامل مرکز تحقیقات انفورماتیک ، آبادگران و شرکت مرجعان خاتم ) ، تقدیر شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین