کد خبر: ۸۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
حملات انتحاری و با بمب و اسلحه توسط گروه تروریستی داعش در اطراف یک خروجی استارباکس، بدترین حادثه تروریستی اندونزی در هفت سال گذشته بود.
پلیس اندونزی ده ها تن از اعضای گروه های تندرو و تروریستی که حملاتی را در آینده نزدیک علیه فرودگاه و اهداف دیگر برنامه ریزی کرده بودند، دستگیر کرد.

 'بدرالدین هائیتی' رئیس پلیس اندونزی روز دوشنبه گفت که 33 نفر توسط واحد ضد ترور پلیس پس از حملات تروریستی ماه گذشته در جاکارتا پایتخت این کشور که چهار غیرنظامی و چهار مهاجم در آن کشته شدند را دستگیر کرد.

حملات انتحاری و با بمب و اسلحه توسط گروه تروریستی داعش در اطراف یک خروجی استارباکس، بدترین حادثه تروریستی اندونزی در هفت سال گذشته بود.

وی گفت که پلیس گمان می کند یک شبکه گسترده تر این حملات را انجام داده و پس از آن سرکوب تروریست ها را در سراسر کشور آغاز کرد.

هائیتی گفت: 17 نفر از دستگیرشدگان به طور مستقیم با حملات جاکارتا در ارتباط بودند، در حالی که 16 نفر دیگر از اعضای سه گروه رادیکال هستند.

وی گفت که یک گروه توسط فردی افراطی به نام 'هندرو فرناندو' یک میلیارد و 300 میلیون روپیه (97 هزار دلار) از اردن، عراق و ترکیه دریافت کرده بود تا حملاتی علیه فرودگاه اصلی جاکارتا و مقر پلیس ملی راه اندازی کند.

رئیس پلیس اندونزی، گفت که فردی به نام 'حلمی' شناسایی شد که حمله با یک خودروی بمب گذاری شده به مجتمع پلیس جاکارتا را برنامه ریزی کرده بود.

گروه سوم، با توجه به گفته رئیس پلیس، حمله با سلاح سرد به پلیس راهنمایی و رانندگی را در سر داشت.

هائیتی پیش بینی کرد که حملات تروریستی هنوز هم در آینده اتفاق خواهد افتاد، چرا که گروه های دیگر نیز به 'باهاروم نعیم' یکی از تروریست های اندونزی در سوریه پیوند دارند.

براساس گزارش رسانه های اندونزی، باهاروم نعیم یکی از سران اندونزیایی گروه تروریستی داعش در سوریه است و پلیس می گوید وی نقش اصلی را در ایجاد انگیزه گروه های افراطی در اندونزی برای راه اندازی حملات در این کشور ایفا کرده است.

پلیس اندونزی معتقد است بزرگترین تهدید اکنون از دو منبع اصلی 'اندونزیایی های تروریست در سوریه و تشویق گروه های محلی برای راه اندازی حملات تروریستی' و 'اندونزیایی هایی افراطی که از جنگ در عراق و سوریه بازگشته اند' نشات می گیرد.

در حال حاضر 392 اندونزیایی تروریست در سوریه حضور دارند و تصور می شود بیش از 50 نفر نیز آماده خروج از کشور هستند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین