|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
گروه‌های دوام در محلات در قالب خانه‌های دوام ترمیم و بازنگری می‌شوند.
در راستای تقویت اندوخته‌های داوطلبین دوام و همینطور ارتقای میزبان مهارت‌های حرفه‌ای مشارکت جویان مردمی نشست هم‌اندیشی با حضور معاون اجتماعی فرهنگی و کارشناس ستاد مدیریت بحران منطقه و اعضای کانون‌های خانه دوام در هر محله تشکیل می‌شود.

عباس خسروی - دبیر بحران منطقه 9 گفت: در هر محله اعضای کار گروه با حضور در جلسات هم‌اندیشی با توجه به تجربیات سالیان گذشته به نقد نقاط ضعف و قوت گروه دوام می‌پردازند.

وی با اشاره به حضور کارشناس ستاد مدیریت بحران در این جلسات، برنامه‌ریزی آتی گروه داوم با توجه به نتیجه این جلسات هم‌اندیشی ترمیم و بازنگری می‌شوند.

عباس خسروی تصریح کرد: دستاورد دیگر نشست‌های هم‌اندیشی تقویت مهارت‌های حرفه‌ای منطبق با نیازهای نیروهای داوم و ارائه خدمات بهتر در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه خواهد بود.

دبیر بحران منطقه با اشاره به نشست ارزیابی و هم‌اندیشی محله سرآسیاب مهر‌آباد افزود: برابر برنامه زمان‌بندی این نشست‌ها در هر هشت محله منطقه 9 تشکیل می‌شود که شناخت بهتر و دقیق‌تری از مسائل و خواسته‌های نیروهای دوام در عرصه اقدام برای ارائه خدمات بهتر و امنیت اجتماعی شهروندان حاصل گردد.

مشارکت مراکز صنعتی بخش خصوصی در عملیات مدیریت بحران

صاحبان مراکز صنعتی که در سطح محدوده منطقه مستقر هستند در حوادث غیرمترقبه با شهرداری منطقه 9 همکاری می‌کنند.

عباس خسروی همچنین اعلام کرد: استفاده بهینه از امکانات صنایع و شرکت‌های مستقر در محدوده منطقه شامل نیروی انسانی شاغل، مکان و فضای شرکت‌ها همفکری جهت جلوگیری از حوادث بحران از عامل مهمی در تدارک و پشتیبانی از اقدامات مورد نیاز در مدیریت بحران می‌باشد.

وی با تاکید بر ‌آموزش‌های عام‌المنفعه از قبیل ایمنی، آتش‌نشانی و سایر آموزش‌های مورد نیاز در پیشگیری از عوامل بحران زا به پرسنل شاغل در مراکز صنعتی گفت: آموزش محور اساسی مشارکت‌های مردمی در همکاری و کنترل حوادث غیرمترقبه است.

در ادامه مدیر بحران منطقه با اشاره به استفاده بهینه از امکانات موجود در مراکز صنعتی و کارگاهی سطح محدوده افزود استفاده از فضای محیطی و سایر امکانات ابزاری از دستاوردهای این توافقنامه است که منجر به سرعت عمل و افزایش حجم عملکرد خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان می‌شود.

عباس خسروی مشارکت بخش خصوصی را موجب توانمندی مدیریت به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه دانست و تصریح کرد: همکاری‌های بین بخشی به محفوظ ماندن مراکز سرمایه‌ای و اشتغال مولد مستقر در سطح محدوده منطقه 9 کمک موثری می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین