|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۸۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳
اینفانتینو در گفتگو با برنامه نود درباره مسائل مختلفی صحبت کرد که از آن جمله میزبانی شبهه برانگیز قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین تنش میان فوتبال ایران و عربستان بود.
دبیر کل یوفا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فیفا با بیان اینکه مردم ایران رویای فوتبال می بینند، گفت: سیاست نباید در فوتبال دخالت داشته باشد.

 اینفانتینو در گفتگو با برنامه نود درباره مسائل مختلفی صحبت کرد که از آن جمله میزبانی شبهه برانگیز قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین تنش میان فوتبال ایران و عربستان بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار به ایران سفر کرده است، ایران را صاحب مردمی دانست که رویای فوتبال می بینند.

دبیرکل یوفا در پاسخ به این سئوال که نظر رئیس فدراسیون فوتبال ایران روی شما چه بوده چون قبلا از شیخ سلمان حمایت می کرد، گفت: این موضوع را باید از کفاشیان بپرسید که آیا نظرش درباره من عوض شده است یا خیر. اطمینان دارم هر فردی که عاشق فوتبال باشد به من رای می دهد!

اینفانتینو با بیان اینکه اتفاقات سال ۲۰۱۵ وجهه فیفا را به تیرگی کشاند درباره شائبات دادن میزبانی به روسیه و قطر در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ گفت: در این دو مورد گمانه‌زنی‌های زیادی بود که در حد اتهام بود. اکنون هیچ مدرکی ارائه نشده است. ما می‌توانیم برای این دو دوره جام جهانی بهترین میزبانی‌ها را در تاریخ مسابقات فوتبال داشته باشیم. قطعاً این دو کشور میزبانی‌های خود را در رأی‌گیری‌های که انجام شد به دست آوردند.

«به نظر می رسد شما و شیخ سلمان دو نامزد اصلی رسیدن به ریاست فیفا باشید؟» دبیرکل یوفا در پاسخ به این سئوال گفت: رقابت من و شیخ سلمان دو نفره نیست  چرا که سایر نامزدها هم مهم هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته طبیعی است که من حمایت کشورهای اروپایی و آمریکای مرکزی و شمالی را داشته باشم. من به همه نامزدها احترام می‌گذارم ولی مطمئنم برنده انتخابات می شوم!

اینفانتینو با بیان اینکه پیشنهاد تیمهای جام جهانی از ۳۲ تیم به ۴۰ تیم را در نظر دارد و با این کار سهمیه قاره آسیا هم افزایش خواهد بود، درباره اعتقادش به استفاده از تکنولوژی خط دروازه، اظهار کرد: این تکنولوژی هزینه بر است.

دبیرکل یوفا و نامزد انتخابات ریاست فیفا درباره تنش ایجاد شده بین فوتبال ایران و عربستان و دخالت سیاست در فوتبال هم گفت: سیاست نباید در فوتبال دخالت کند. فوتبال به تنهایی می تواند برای حل مشکلات سیاسی مانند یک پل باشد ولی بر عکس آن نباید باشد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین