|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۸۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
وزیر اطلاعات با بیان اینکه ۸۰ میلیون ایرانی چشمان وزارت اطلاعات هستند، گفت: همین چشمان در هفتم اسفند مراقب امنیت انتخابات هفتم اسفند هستند.
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی که در مسجد جامع خاتم انبیای شهر مارلیک سخن می‌گفت، از حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کرد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دو پیام مهم داشت؛ یکی از این پیام‌ها نمایش وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل بود؛ پیام دوم نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سالگرد پیروزی‌اش بعد از ۳۷ سال در برابر چشم جهانیان بود. باید به این حضور افتخار کرد و از مردم ایران به خاطر این موقعیت‌شناسی تشکر کرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن امسال نشان داد انقلاب اسلامی برخلاف دیگر انقلاب‌ها دچار انحراف از مسیر، روزمرگی و فراموشی از اهداف و آرمان‌ها نشده است، بلکه هر روز مقتدر‌تر بر‌‌ همان مسیر آرمان‌های انقلاب ۵۷ حرکت می‌کند.

وزیر اطلاعات درباره رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را مردم و رهبری عنوان کرد و گفت: یکی از تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها وجود ولایت فقیه در راس ساختار حکومتی جمهوری اسلامی است. بی‌گمان یکی از دلایل شکست بسیاری از انقلاب‌ها در تاریخ معاصر نبود یک رهبر و هدایت‌کننده در ساختار حکومت‌هایی بوده است که به واسطه انقلاب‌ها بر سر کارآمده‌اند. وضعیتی که امروز در مصر، تونس و بسیاری از کشور‌ها پدید آمد و اکنون دیگر نامی و نشانی از انقلاب‌ها باقی نمانده است به دلیل نبودِ یک رهبری واحد در ساختار سیاسی این کشور‌ها بود، بنابراین باید به نعمت ولایت فقیه در ساختار سیاسی کشور توجه داشته باشیم.

علوی در خصوص نقش مردم در ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: رکن دوم بقای انقلاب اسلامی مردم هستند. وقتی اراده مردم برای تغییر ۳۷ سال پیش پدید آمد و این اراده با تکیه بر یاد خدا گره خورد. پیروزی، عزت و افتخار ملت ایران را رقم زد. خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» تکیه بر این آیه بدین معنا است که جامعه ما در ۳۷ سال گذشته به‌سمت اهداف و آرمانهای اسلامی حرکت کرده است؛ در این هیچ تردیدی نیست.

او در ادامه یاد آور شد: انقلاب اسلامی از جنبه‌های مختلف، قابل‌ بررسی است و بنابر آیه‌ای از قرآن که یادآوری آن برای مردم مهم است، باید این حادثه بزرگ را یادآوری کرد.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: هیچ‌وقت نباید فراموش کنیم که انقلابمان را به چه قیمتی به‌دست آوردیم و چقدر خون شهدایمان به‌واسطه انقلاب به زمین ریخت و چقدر متدینین سختی‌های مالی و جانی را تحمل کردند تا نعمت انقلاب به‌دست آمد و اگر انسان بداند برای نعمتی که به دست آورده است، چه سختی‌ها و دشواری‌هایی کشیده شده است، قدر آن نعمت را بهتر می‌داند و شکر آن نعمت را بهتربه جای می‌آورد و لذا آن نعمت برایش می‌ماند.

وزیر اطلاعات، نگاه مبتنی بر مکتب وحی را، اصلی‌ترین تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها برشمرد و بیان کرد: امام راحل برای به پیروزی رسیدن انقلاب، هیچ‌گاه روی گلوله حساب نکرد و بر خلاف انقلاب‌های دیگر که در دو فاز سیاسی و نظامی شکل گرفتند؛ انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلابی بود که حرفی از حرکت نظامی مطرح نکرد و روی آگاهی مردم، حساب باز می‌کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه، امام این روش و منش را از قرآن گرفته بود، توضیح داد: در مکتب اسلام، همه چیز برای مردم است و حتی در مورد پیامبر قرآن می‌فرماید که‌ ای پیامبر، ما تو را مظهر رحمت برای مردم جهان فرستادیم و قرآن هم برای مردم است و قرآن نازل شده است که هدایتگر برای مردم است و این نگاه اسلام است که به مردم کرامت داده است و برای آن‌ها، پیامبر، امام و کتاب خدا را قرار می‌دهد.

علوی با بیان اینکه خیلی از انقلاب‌ها وقتی به پیروزی رسیدند، تکیه خود را بر نیروهای مسلح قرار دادند، تاکید کرد: ویژگی بارز امام این بود که وقتی انقلاب پیروز شد، لحظه‌ای مردم را فراموش نکرد و همه حساب‌ها را روی مردم قرار داد؛ مردم تا قبل از انقلاب با سینه سپر کردن در برابر گلوله انقلاب را به پیروزی رساندند و بعد از انقلاب نیز امام درست شدن همه چیز را به دست مردم سپردند و در نخستین گام، انتخاب نوع حکومت را به صندوق رأی واگذار کردند.

او رأی‌گیری از مردم در خصوص انتخاب نمایندگان مردم برای تدوین قانون اساسی را دیگر عرصه مشارکت مردم در عرصه انقلاب برشمرد و افزود: حتی پس از تدوین قانون اساسی توسط نمایندگان ملت، باز هم در خصوص این قانون، همه‌پرسی به عمل آمد که آیا مردم این قانون اساسی را قبول دارند یا نه و در آن قانون، تمام ساختار و مراکز حکومت بر مبنای رأی مردم تعریف شده بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در این قانون، نمایندگان مجلس، رییس‌جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا همه با رأی مردم، انتخاب می‌شدند، خاطرنشان کرد: رهبر هم در این قانون با رأی مردم انتخاب می‌شود؛ البته در زمانی که رهبر از دنیا برود، کشور نمی‌تواند معطل و بی‌رهبر بماند تا انتخابات برگزار شود و از طرفی رهبر جایگاه مقدسی است که نباید وارد کشمکش‌هایی همچون انتخاب‌های دیگر شود و لذا ساختار مجلس خبرگان چیده شد تا مردم، نمایندگان خود را هر هشت سال یک‌بار انتخاب کنند تا در شرایط فقدان رهبر، کشور و مردم بلاتکلیف و معطل نشوند.

علوی با اشاره به اینکه در سال ۶۸، رادیو در ساعت هشت صبح، درگذشت حضرت امام خمینی را اعلام کرد، تصریح کرد: وجود مجلس خبرگان باعث شد که در ساعت پنج بعد از ظهر‌‌ همان روز، رهبر آینده انقلاب اعلام شد و مردم و کشور یک آرامش پیدا کرد و این انتخاب هم به وسیله مردم بود و امام با مردم انقلاب کرد و آن را به مردم سپرد و مردم، جامع‌ترین فقیه جامع‌الشرایط را به ناخدایی این انقلاب برگزیدند. خداوند سایهٔ مقام معظم رهبری ولی‌فقیه مسلمین را مستدام بدارد و محفوظ و منصور قرار دهد.

او با اشاره به اینکه رهبر انقلاب، مسیر انقلاب را در‌‌ همان ریلی که امام راحل تنظیم کرده بودند، ادامه دادند، تأکید کرد: با گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی ایران، امروز انقلاب از هر زمان قوی‌تر و در اوج عزت و اقتدار است؛ زیرا که در رأس آن یک فقیه جامع‌الشرایط، تیزبین، هوشیار و شجاع قرار گرفته است و به مردم بها داده است و وقتی که حکومتی به مردم بها دهد، از گردنه‌ها و خطر‌ها عبور می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در انتخابات هفتم اسفند امتحان دیگری مانند ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود و من مطمئن هستم که مردم ایران باردیگر حماسه خلق می‌کنند و از این امتحان سربلند بیرون می‌آیند. انتخابات هفتم اسفند رای همه گروه‌ها به استقلال وسربلندی میهن عزیزمان است. من از همه مردم دعوت می‌کنم در انتخابات هفتم فارغ از اینکه به چه کسی می‌خواهند رای بدهند و قرار است به چه جریانی رای بدهند حضوری حماسه‌ساز داشته باشند.

وزیر اطلاعات با بیان به اینکه، دشمن از حضور مردم هراس دارد، گفت: در هر انتخاباتی دشمن رصد می‌کند حضور مردم کمرنگ شود و شروع به توطئه کردن کنند؛ ولی هر بار دیدند که حضور مردم بیشتر از گذشته است، ناامید می‌شوند. این بار هم مانند ۲۲ بهمن؛ بار دیگر در انتخابات هفتم اسفند، تجلی حضور مردم می‌درخشد.

علوی با اشاره به اینکه که حضور مردم در دو سال گذشته امنیت مثال‌زدنی را در کشور به وجود آورده است، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل و همچنین برخی از سرویس‌های اطلاعاتی منطقه تمام تلاش خود را می‌کنند که در یک جای کشور امنیت مثال‌زدنی کشور را به چالش بگیرند و صدای انفجاری از جمهوری اسلامی ایران هم شنیده شود؛ همانطور که در کشورهای پیرامون ما صدای انفجار و بوی باروت و رنگ خون همه مردم را آزار می‌دهد.

علوی اظهارداشت: به لطف خدا با هم افزایی که وزارت اطلاعات با جامعه اطلاعاتی، نیروهای نظامی و انتظامی و قضایی، سپاه قهرمان پاسداران، ارتش دلاور، نیروی انتظامی فداکار و قوه قضاییه و همه دستگاه‌های امنیتی دارد؛ شاهد هستیم تمام توطئه‌های دشمنان خنثی شده و هر جا نیت صدمه زدن به امنیت مردم عزیز ایران اسلامی را داشتند در پنجه قدرتمند دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از جمله سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات گرفتار شدند. وهمین جا دست تک تک ارتشیان دلاور، سپاهیان قهرمان و نیروهای زحمتکش انتظامی را می‌بوسم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) نقطه کور ندارد، گفت: همه جا دشمن تحت اشراف اطلاعاتی در سنگر مجاهدت خاموش و سربازی گمنام امام زمان (عج) است. روزی نیست که توطئه‌ای از سوی دشمنان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و خنثی نشود و زیر ضربه نرود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در روز قدس دو سال پیش توطئه عملیات انتحاری در راهپیمایی راهپیمایان روز قدس در شیراز و زاهدان کشف شد و زیر ضربه رفت و نفرات و برخی از آنان به هلاکت رسیدند. عناصر تکفیری که قصد مسموم کردن غذای یکی از هیات‌های بزرگ تهران را داشتند شناسایی شدند و زیر ضربه قرار گرفتند و امکان تحقق توطئه را پیدا نکردند.

او خاطرنشان کرد: همچنین عناصر تکفیری و تروریستی که برنامه سرقت مسلحانه در تهران و انفجار بمب در قم در حرم حضرت معصومه (س) را داشتند شناسایی شده و زیر ضربه قرار گرفتند. الحمدالله در طول دو سال و نیم گذشته حتی یک صدای انفجار در کشور شنیده نشد و این امنیتی است که هیچ کشوری در سال‌های اخیر نداشته است، چرا که ما به کمک همین مردم امنیت را برقرار می‌کنیم. ۸۰ میلیون ایرانی چشمان وزارت اطلاعات هستند. همین چشمان در هفتم اسفند مراقب امنیت انتخابات هفتم اسفند هستند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز این وزارتخانه یک وزارت مردم‌محور است، گفت: همانطوری که امام راحل در سال‌های آغازین انقلاب وزارت اطلاعات را به عنوان اطلاعات ۳۶ میلیونی مطرح کردند امروز این وزارتخانه در جهت تحقق اطلاعات ۸۰ میلیونی حرکت و به عنوان یک آرمان برای تحقق آن تلاش می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: وقتی اطلاعات مردم محور باشد خیلی از مسایل و امنیت با هزینه کمتر برای جامعه تامین می‌شود. وقتی در هر جایی و محیطی افراد آن محیط در تامین امنیت با سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه شوند امنیت با هزینه کمتری تامین می‌شود. ما موفق شدیم امنیت را در طول سال‌های گذشته با کمک این مردم برقرار کنیم. در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تلاش می‌کنیم با کمک مردم امنیت انتخابات را تامین کنیم.

ازهمهٔ مردم عزیز و شریف ایران دعوت می‌کنم با همدلی و وحدت هفتم اسفندماه پای صندوق‌های رای رفته و باردیگر مشت محکمی بردهان دشمنان بزدل ایران اسلامی میهن عزیزمان بزنیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین