|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۸۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی ده‌ها مالباخته و اعتراف متهمان به سرقت‌های متعدد در مناطق مختلف شهر تهران ، ده‌ها محل وقوع سرقت در مناطق مختلف تهرانسر ، پارک آبرسان ، شهرک دریا ، محدوده دانشگاه علامه طباطبایی ، اتوبان شهید ستاری ،... مورد شناسایی قرار گرفتند .
اعضای باندی که با پرسه زدن در خیابان‌های پایتخت سوژه‌هایشان را شناسایی کرده و با تهدید با سلاح از آنها زورگیری می‌کردند بعد از آخرین سرقت‌شان، زمانی که برای مداوای یکی از اعضای باند به مرکز درمانی رفته بودند، بازداشت شدند.

 20 تیر ماه امسال، دو پسر جوان به گشت کلانتری 119 مهرآباد جنوبی مراجعه کرده و از زورگیری توسط سرنشینان موتورسیکلت طرح هوندا 125 داخل پارک فتح خبر دادند. در میان اظهارات شاکیان، ماموران دریافتند که یکی از سارقان از ناحیه پا مجروح بوده و خونریزی شدید داشته است.



از آنجایی که احتمال می‌رفت سارقان به مراکز درمانی مراجعه کنند،‌ بلافاصله ماموران گشت کلانتری به سراغ مراکز درمانی رفته و با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی مالباختگان، یکی از سارقان در مقابل ورودی مرکز درمانی و سوار بر یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 شناسایی شد؛ مأموران کلانتری نیز قبل از هرگونه اقدام متهم جهت متواری شدن او را دستگیر کردند .

همزمان با لحظه دستگیری اولین سارق ، دومین متهم نیز در حین خروج از درمانگاه متوجه دستگیری همدست خود شد. متهم جوان که با دیدن ماموران اقدام به فرار با پای پیاده کرد، با شلیک چند تیر هوایی از سوی ماموران در عملیات تعقیب و گریز دستگیر شد.در ادامه و با حضور ماموران داخل مرکز درمانی ، سومین سارق نیز که از ناحیه پا دچار خونریزی شده بود‌، دستگیر و پس از پایان اقدامات درمانی به کلانتری منتقل شد. با دستگیری سه متهم و در بازرسی اولیه از متهمان ، بیش از 10 دستگاه گوشی تلفن همراه از جمله دو گوشی تلفن همراه سرقت شده داخل پارک فتح به‌همراه دو قمه و چاقو از متهمان کشف و هر سه متهم نیز توسط مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند .



با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی گوشی‌های تلفن همراه بدست آمده از متهمان و همچنین اعتراف آنها به سرقتی بودن تمامی گوشی ها، کارآگاهان اقدام به شناسایی تعدادی از مالباختگان کردند؛ با حضور تعدادی از مالباختگان در پایگاه پنجم آگاهی ، هر سه متهم توسط آنها مورد شناسایی قرار گرفتند .

یکی از مالباختگان به پلیس گفت :ساعت 14:30 دقیقه 13 دی ماه امسال در باغ راه فدک‌،به‌همراه همکارم در حال فیلمبرداری بودم که ناگهان متهمان با چاقو به طرفمان حمله کردند و بعد از مجروح کردنم گوشی تلفن همراهم که 3 میلیون تومان ارزش داشت،سرقت کردند.

یکی دیگر از مالباختگان افزود: ساعت حدود 12 ظهر 14 دی ماه با همسرم در پارک تندرستی ،خیابان شاهین جنوبی بودم که ناگهان چند جوان با دو موتورسیکلت اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه من و همچنین سرویس طلای همسرم کردند.

هر سه متهم پرونده، پس از شناسایی توسط تعدادی از شکات و مالباختگان به ده‌ها زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند. متهمان در اعترافات خود گفتند: "پیش از آغاز سرقت‌ها تنها یک موتورسیکلت داشتیم‌؛ به همین علت هر کدام با گذاشتن مبلغ 200 هزار تومان، پول خرید یک موتورسیکلت دیگر را تهیه و پس از آن‌، با دو موتورسیکلت شروع به زورگیری بویژه زورگیری گوشی‌های تلفن همراه کردیم " .



شناسایی مالباختگان احتمالی

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی ده‌ها مالباخته و اعتراف متهمان به سرقت‌های متعدد در مناطق مختلف شهر تهران ، ده‌ها محل وقوع سرقت در مناطق مختلف تهرانسر ، پارک آبرسان ، شهرک دریا ، محدوده دانشگاه علامه طباطبایی ، اتوبان شهید ستاری ،... مورد شناسایی قرار گرفتند .

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف متهمان به زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران‌، شناسایی ده‌ها مالباخته و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است. از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین