|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
کد خبر: ۸۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
چندی پیش ماموران پلیس زنجان در جریان قرار گرفتند که مردی در بازار زنجان درحال خرید وسایل با چک است. طبق اطلاعاتی که ماموران بهدست آورده بودند، تمامی خریدها با چک صورت گرفته بود و تاریخ وصول آن به سال بعد موکول شده بود.
3کلاهبردار حرفه‌ای، از آنجایی که سابقه‌ کیفری‌شان به آنها اجازه نمی‌داد برای خود حساب بانکی افتتاح کنند، فردی را برای این کار اجیر کرده بودند. متهمان پس از رسیدن به دسته چک، راهی بازار می‌شدند و کسبه را سرکیسه می‌کردند. متهمان برای جلب اعتماد مالباختگان، با مدارک فرد دیگر برای خود دفتری اجاره کرده بودند.

 چندی پیش ماموران پلیس زنجان در جریان قرار گرفتند که مردی در بازار زنجان درحال خرید وسایل با چک است. طبق اطلاعاتی که ماموران بهدست آورده بودند، تمامی خریدها با چک صورت گرفته بود و تاریخ وصول آن به سال بعد موکول شده بود.

خریدهای مشکوک مرد میانسال

باتوجه به مشکوک بودن ماجرا، اکیپی از ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان زنجان وارد عمل شده و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند. در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان دریافتند متهم به همراه دو نفر دیگر در شهر زنجان دفتری را تاسیس کرده و اقدام به خریدار وسایل گوناگون با چک کرده است. چکهایی که در بررسی‌های پلیسی مشخص شد بلا محل کشیده شده است. از سویی کارآگاهان دریافتند خریدار مشکوک، سارق سابقه‌داری است که سابقا به اتهام کلاهبرداری در حبس به سر می‌برده. با مشخص شدن این موضوع کارآگاهان با متهم میانسال قرار صوری گذاشته و خود را فروشنده پکیج دیواری معرفی کردند.

بدین ترتیب متهم سابقه‌دار در قرار صوری با کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان زنجان دستگیر شد و بدنبال آن دو همدست دیگرش نیز بازداشت شدند. متهم میانسال در رابطه با نقشه کلاهبرداری‌اش گفت:چندی پیش با همدستانم تصمیم گرفتیم که به شیوه کلاهبرداری پول دار شویم. از آنجایی که سابقه‌دار بودیم نمی‌توانستیم برای خود دسته چک بگیریم. به همین دلیل فردی را به نام مصطفی ملاپور در تهران شناسایی کردیم و با دادن مبلغی به او، از او خواستیم برای خودش دسته چک بگیرد.در اقدام بعدی، برای اینکه مالباختگان به ما اعتماد کنند با مدارک فردی به نام محمد نعمتی، که در تهران پیدا کرده بودیم، برای خود شرکت زدیم. چهره و قیافه یکی از همدستانم به محمد نعمتی که تا به حال ندیده بودیم می‌خورد، برای همین راحت توانستیم نقشه مان را اجرا کنیم.

چک‌های بلامحل

متهم میانسال ادامه داد: بعد از آن وارد بازار شدیم با چک هایی که هرگز وصول نمی‌شد، اقدام به خرید کالا کردیم. برای ما فرقی نداشت چه بخریم، مهم این بود که چک‌ها را به پول تبدیل کنیم. به همین دلیل از خرما و حبوبات گرفته تا پکیج و رادیاتور خریداری می‌کردیم و به انباری که با نام محمد نعمتی گرفته بودیم، می بردیم. ما چک ها را برای بعد از عید تاریخ زدیم تا در فرصتی مناسب وسایل را برداشته و فرار کنیم.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این رابطه می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهمان سابقه‌دار قبل از این نیز در شهر تبریز به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، چندین شاکی نیز در تبریز آنها را شناسایی کرده‌اند. بدنبال اعتراف متهمان، انباری که وسایل سرقتی در آن نگهداری می‌شد، کشف شد.

هویت جعلی

سرهنگ رحمتی ادامه می‌دهد: متاسفانه متهمان این پرونده با مدارک فردی به نام محمد نعمتی اقدام به اجاره انبار و شرکت کرده بودند، درحالی که فرد مورد نظر از این ماجرا بی خبر بوده است. از طرفی از کلیه شهروندان و کسبه‌ای که به این افراد جنس فروخته‌اند و برگ چکی با نام مصطفی ملاپور دریافت کرده‌اند، خواسته می‌شود جهت اعلام شکایت به اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان زنجان مراجعه کنند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین