» اقتصادی
بنا بر اعلام شرکت مخابرات ایران، کاربران تلفن ثابت و همراه اول حداقل 100 میلیارد تومان بدهی به مخابرات دارند.
بنا بر اعلام شرکت مخابرات ایران، کاربران تلفن ثابت و همراه اول حداقل 100
میلیارد تومان بدهی به مخابرات دارند. مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات
ایران گفت: در حال حاضر میزان بدهی کاربران همراه اول و تلفن ثابت در
استانهای مختلف متغیر است و شاید بتوان گفت که در بهترین حالت و در خوش
حساب ترین استان ها ما حداقل 10 درصد لاوصولی داریم که گاه این رقم در برخی
استانها به 30 تا 35 درصد نیز میرسد.
داوود زارعیان در عین حال عنوان کرد: در ارتباط با قبضهای مشترکین یک قاعده کلی وجود دارد و آن اینکه هر مشترک چه برای خط تلفن ثابت و چه برای سیمکارت همراه اول خود مبلغی را به عنوان ودیعه پرداخت کرده است که می تواند معادل این ودیعه با خط خود مکالمه داشته باشد.
وی ادامه داد: اکنون مبلغ ودیعه برای خطهای موبایل حدود 130 تا 198 هزار تومان، برای تلفنهای ثابت شهری حدود 90 هزار تومان و برای تلفنهای ثابت روستایی حدود 50 هزار تومان است که مشترکان براساس قاعدهی کلی میتوانند تا سقف این ودیعه با خط تلفن خود مکالمه داشته باشند.
اما پس از به پایان رسیدن این ودیعه، لازم است که مشترک حتما حتی اگر در میان دوره هم قرار دارد و قبضی برایش صادر نشده صورتحساب خود را به شکل میان دوره ای پرداخت کند.
زارعیان در عین حال گفت: در شرایطی که میزان مکالمهی کاربران تلفن از ودیعهی آنها بیشتر شود، حتی اگر قبضی هم صادر نشده باشد و کاربر در میان دوره قرار داشته باشد به شیوههای مختلف به او اعلام میشود که لازم است قبض خود را به شکل میاندورهای پرداخت کند، چرا که درغیر این صورت تلفن او یک طرفه خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد: اصولا مشترکین پرمصرف ما به این نکته توجه دارند و قبضهای خود را به این شکل پرداخت میکنند، اما نکته دیگری که وجود دارد آنکه پس از دریافت قبض، کاربران موظف هستند طبق قانون مبلغ قبض را به هر میزان که هست پرداخت کنند و در غیر این صورت اپراتور مجاز است پس از اخطار اقدام به یک طرفه کردن خط مشترک کند و در صورتی که همچنان بدهی پرداخت نشد پس از مدتی خط او را بهطور کامل قطع کنند.
مدیرروابط عمومی مخابرات ایران درباره اینکه از چه زمانی تلفن کاربران به دلیل بدهی قطع خواهد شد، گفت: در موارد متعدد اگر بدهی افراد رقم بالایی نباشد ما سعی میکنیم خط را قطع نکرده و شرایطی ایجاد کنیم که کاربر همچنان از تلفن خود استفاده کند.
وی ادامه داد: در حالت کلی میتوان با قطعیت گفت هیچگاه خطهایی که بدهی آنها کمتر از 10 هزار تومان است را قطع نمیکنیم مگر این که مدت طولانی از آن خط استفاده نشود که در این شرایط خط تخلیه و به مشترکان دیگر واگذار می شود.
برای خطهایی که بالاتر از 10 هزار تومان بدهی دارند هم تلاش میکنیم پیام های لازم را بدهیم تا شرایطی ایجاد شود که خط تلفن کاربر قطع نشود.
زارعیان همچنین اظهار کرد: در حال حاضر میانگین قبوض تلفن ثابت در سطح کشور حدود شش تا هفت هزار تومان و میانگین قبضهای ارسالی تلفن همراه به 10 تا 11 هزار تومان میرسد. اما این میانگین در استانهای مختلف متغیر است.
وی یادآور شد: شرکت مخابرات ایران نیز برای نگهداری شبکه و تامین تجهیزات خود هزینههای متعددی دارد که برای تامین این هزینهها لازم است کاربران قبضهای خود را در موعد مقرر پرداخت کنند.
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در عین حال گفت: در حوزه تلفن همراه نیز با توجه به اینکه معمولا مشتریان پرمصرفتر هستند برای اینکه مشکل کمتری ایجاد شود امکانی فراهم شده که کاربران قبضهای خود را به طور اقساطی پرداخت کنند که این موضوع به کاربران پرمصرف کمک میکند بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.
وی در پایان نیز از اجرای طرحهای مختلف تشویقی برای کاربران خوش حساب در برخی استانهای کشور خبر داد.
داوود زارعیان در عین حال عنوان کرد: در ارتباط با قبضهای مشترکین یک قاعده کلی وجود دارد و آن اینکه هر مشترک چه برای خط تلفن ثابت و چه برای سیمکارت همراه اول خود مبلغی را به عنوان ودیعه پرداخت کرده است که می تواند معادل این ودیعه با خط خود مکالمه داشته باشد.
وی ادامه داد: اکنون مبلغ ودیعه برای خطهای موبایل حدود 130 تا 198 هزار تومان، برای تلفنهای ثابت شهری حدود 90 هزار تومان و برای تلفنهای ثابت روستایی حدود 50 هزار تومان است که مشترکان براساس قاعدهی کلی میتوانند تا سقف این ودیعه با خط تلفن خود مکالمه داشته باشند.
اما پس از به پایان رسیدن این ودیعه، لازم است که مشترک حتما حتی اگر در میان دوره هم قرار دارد و قبضی برایش صادر نشده صورتحساب خود را به شکل میان دوره ای پرداخت کند.
زارعیان در عین حال گفت: در شرایطی که میزان مکالمهی کاربران تلفن از ودیعهی آنها بیشتر شود، حتی اگر قبضی هم صادر نشده باشد و کاربر در میان دوره قرار داشته باشد به شیوههای مختلف به او اعلام میشود که لازم است قبض خود را به شکل میاندورهای پرداخت کند، چرا که درغیر این صورت تلفن او یک طرفه خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد: اصولا مشترکین پرمصرف ما به این نکته توجه دارند و قبضهای خود را به این شکل پرداخت میکنند، اما نکته دیگری که وجود دارد آنکه پس از دریافت قبض، کاربران موظف هستند طبق قانون مبلغ قبض را به هر میزان که هست پرداخت کنند و در غیر این صورت اپراتور مجاز است پس از اخطار اقدام به یک طرفه کردن خط مشترک کند و در صورتی که همچنان بدهی پرداخت نشد پس از مدتی خط او را بهطور کامل قطع کنند.
مدیرروابط عمومی مخابرات ایران درباره اینکه از چه زمانی تلفن کاربران به دلیل بدهی قطع خواهد شد، گفت: در موارد متعدد اگر بدهی افراد رقم بالایی نباشد ما سعی میکنیم خط را قطع نکرده و شرایطی ایجاد کنیم که کاربر همچنان از تلفن خود استفاده کند.
وی ادامه داد: در حالت کلی میتوان با قطعیت گفت هیچگاه خطهایی که بدهی آنها کمتر از 10 هزار تومان است را قطع نمیکنیم مگر این که مدت طولانی از آن خط استفاده نشود که در این شرایط خط تخلیه و به مشترکان دیگر واگذار می شود.
برای خطهایی که بالاتر از 10 هزار تومان بدهی دارند هم تلاش میکنیم پیام های لازم را بدهیم تا شرایطی ایجاد شود که خط تلفن کاربر قطع نشود.
زارعیان همچنین اظهار کرد: در حال حاضر میانگین قبوض تلفن ثابت در سطح کشور حدود شش تا هفت هزار تومان و میانگین قبضهای ارسالی تلفن همراه به 10 تا 11 هزار تومان میرسد. اما این میانگین در استانهای مختلف متغیر است.
وی یادآور شد: شرکت مخابرات ایران نیز برای نگهداری شبکه و تامین تجهیزات خود هزینههای متعددی دارد که برای تامین این هزینهها لازم است کاربران قبضهای خود را در موعد مقرر پرداخت کنند.
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در عین حال گفت: در حوزه تلفن همراه نیز با توجه به اینکه معمولا مشتریان پرمصرفتر هستند برای اینکه مشکل کمتری ایجاد شود امکانی فراهم شده که کاربران قبضهای خود را به طور اقساطی پرداخت کنند که این موضوع به کاربران پرمصرف کمک میکند بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.
وی در پایان نیز از اجرای طرحهای مختلف تشویقی برای کاربران خوش حساب در برخی استانهای کشور خبر داد.
ارسال نظر