|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۸۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
المیادین گزارش داد: شعار اصلی شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاکید بر مخالفت بانفوذ دشمنان در این کشور پس از توافق هسته‌ای است.
هم‌زمان با برگزاری راهپیمایی سراسری در ایران به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن، رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای از این رویداد خبری ارائه دادند.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایرانی‌ها روز پنجشنبه در سراسر کشورشان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را که در سال 1979 اتفاق افتاد، جشن گرفتند. شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند و خیابان‌ها در بسیاری از شهرهای این کشور با پوستر و بنرهایی علیه آمریکا و اسرائیل پوشانده شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مردم ایران در حالی در بسیاری از نقاط این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند که هوا بسیار سرد است.

همچنین خبرگزاری شینهوا گزارش داد: میلیون‌ها ایرانی به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در شهرهای سراسر این کشور جشن گرفتند. آنها با آمدن به خیابان‌ها تصاویری از آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبری ایران را در دست داشتند. شرکت‌کنندگان به علاوه شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل و در حمایت از فلسطین نیز سر دادند.

پایگاه خبری شانگهای دیلی نیز ضمن پوشش این رویداد خبری در گزارشی نوشت: انقلاب اسلامی ایران که در سال 1979 به وقوع پیوست موجب برکناری محمدرضا شاه شد که مورد حمایت آمریکا قرار داشت. این انقلاب به رهبری آیت‌الله خمینی صورت گرفت که یک نقطه عطف در تاریخ ایران محسوب می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی‌اش در این مراسم از مردم کشورش خواست تا وحدت و اقتدار ملت ایران را در این جشن به نمایش بگذارند.

وی گفت: حضور گسترده و یکدل مردم بیانگر وحدت ملی است که موجب تحکیم امنیت کشورمان است.

خبرگزاری ترند گزارش داد: ایرانی‌ها روز پنجشنبه در یک راهپیمایی گسترده سی‌وهفتمین سالگرد انقلابشان را جشن گرفتند. مردم در تهران و بسیاری دیگر از شهرهای سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از انقلاب اسلامی شعارهایی سر دادند. آنها همچنین عکس‌هایی از آیت‌الله خمینی رهبر پیشین و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر کنونی ایران در دست داشتند و بار دیگر وفاداری خود را به این انقلاب نشان دادند.

ترند در ادامه گزارش خود آورده است: مقامات بلندپایه ایران نیز در این راهپیمایی حضور یافتند.

همچنین حدود پنج هزار و 200 خبرنگار و عکاس شامل 280 خبرنگار خارجی با حضور در شهرهای مختلف ایران سالگرد انقلاب اسلامی ایران را پوشش خبری داده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود در این زمینه آورده است: مراسم شکوهمند سالگرد انقلاب اسلامی در ایران روز پنجشنبه با حضور گسترده مردم این کشور برگزار شد. حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران نیز در این مراسم سخنرانی کرد و از مردم خواست تا با شرکت گسترده و یکدل خود در این راهپیمایی اتحاد ملت ایران را به نمایش بگذارند.

شبکه المیادین، الجزیره مباشر و سی‌ان‌ان نیز سخنرانی رئیس‌جمهوری ایران را به طور مستقیم پخش کردند.

المیادین گزارش داد: شعار اصلی شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاکید بر مخالفت بانفوذ دشمنان در این کشور پس از توافق هسته‌ای است.

این شبکه خبری نیز راهپیمایی روز 22 بهمن سال 1394 را گسترده و با حضور قشرهای مختلف مردم توصیف کرد. رسانه‌های صهیونیستی نیز، برگزاری مراسم جشن پیروزی انقلاب را در ایران پوشش و گزارشاتی در این باره ارائه دادند.

همچنین پایگاه خبری البوابه در گزارشی نوشت: میلیون‌ها ایرانی در شهرهای مختلف این کشور روز 11 فوریه به مناسبت سی‌وهفتمین سال انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از این انقلاب شعار دادند. این انقلاب که به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی به پیروزی رسید به برکناری محمدرضا شاه و سقوط پهلوی منجر شد.

بسیاری از مقامات بلندپایه ایرانی نیز در این مراسم شرکت و حمایت خود را از انقلاب اعلام کردند.

به گزارش البوابه، دستاوردهای علمی و دفاعی ایران نیز در خیابان‌های تهران همزمان با این راهپیمایی به نمایش گذاشته شده بود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین