|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۸۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه دستاوردهای ارزنده در موضوع هسته ای به دست آوردیم و بحث منطقه ای و جایگاه ما حفظ شد و امروز می بینند ما موثرتر از گذشته در حال ایفای نقش هستیم.
وزیر دادگستری گفت: امروز ملت ما با افتخار و عزت تمام اعلام می‌کند که بر آرمان‌هایش ایستاده و بر شعارهایش استوار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در کرمان اظهار کرد: خدارا شاکریم که توفیق خلق حماسه ای جاودانه، تاریخ ساز و ماندگار به ملت ایران عنایت فرمود و ملت بزرگ ایران با برافراشتن پرچم بلند انقلاب اسلامی حرکت تاریخ معاصر جهان را جهت داد.

 وی افزود: ملت مبارز ایران صدای حق طلبی را در عصر ظلمت، تباهی، از خدا بی خبری و جهالت بلند کرد و صدای خداپرستی، خوب بودن، خوب زیستن، حق طلبی، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و فساد را پیوسته فریاد کشید و امروز نزدیک به چهار دهه دو نسل، تمام بار سنگین یک جهاد بزرگ را به دوش کشیده است.

پورمحمدی تصریح کرد: امروز ملت ما با افتخار و عزت تمام اعلام می کند که بر آرمان‌هایش ایستاده و بر شعارهایش استوار است و بر همان فریادی که چهار دهه قبل علیه استکبار، آمریکا، اسرائیل، ظلم و ستم برکشیده بود، امروز فرزندان و نوادگانش این فریاد را بلند کرده اند.

وی بیان کرد: این حضور در 22 بهمن گواه روشنی بر حقانیت و صداقت راه مردم ما بوده و خداوند وعده داده که اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می کند، آیا امروز ملت ما جز نصرت را می بیند و یا جز مقاومت و پایداری محصول دیگری را می چشد؟

وزیر دادگستری با بیان اینکه در هر لحظه و موقعیت لطف خداوند شامل حال ملت ایران شده و قبل از هر چیز باید سپاسگزار لطف خداوند باشیم، افزود: در صورت شکر، نعمت ها افزوده می شود و دیدیم که علی رغم همه نیرنگ ها، فشار، تهدید و تحریم ها، امروز ملت ایران احساس عزت، غرور ملی و افتخار ملی می‌کنند و در برابر دشمنی ها و مشکل آفرینی و نفرت که علیه این ملت اعمال شد، احساس عزت ملی دارند.

پورمحمدی تصریح کرد: همه نقشه ها و دشمنی ها برای مانع درست کردن بر سر راه این ملت است، اما امروز خود دشمنان اذعان کردند شما ملت بزرگ، صاحب فرهنگ و تمدنی هستید که از تهدید نترسیده، از تحریم جا نمی زند و نفوذناپذیر هستید.

فضای بین الملل به حقانیت ملت ایران اقرار دارد

وی بیان کرد: آنچه که ما در فضای بین المللی و منطقه ای مشاهده می کنیم، اقرار عملی به حقانیت ملت ایران است و حضور هیئت های مختلف در کشورمان، قبل از هر توافق و قرارداد، پیام روشنی دارد که ما جایگاه ملت ایران را درک کرده، واقعیت این ملت را شناخته، قدرت ملت ایران را قبول داشته و نقش آفرینی این ملت را در مسائل منطقه و بین الملل پذیرفته ایم.

وزیر دادگستری اظهار کرد: سفر رییس جمهور به کشورهای اروپایی نشان داد سردمداران تحریم و فشار علیه ملت ایران، پشیمان هستند، حرف های یاوه خود را زیر پا گذاشته و خودشان قطعنامه های تحریم را با دست خود پاره کرده و فهمیدند که قطعنامه صادر کردن علیه این مردم کارساز نیست.

وی افزود: خودشان ما را تهدید به تحریم اقتصادی کرده و حالا بزرگ ترین قراردادهای اقتصادی را امضاء می کنند و این نشان می دهد که اقتصاد ایران تحت فشار تحریم شکسته و خم نشد، آسیب جدی ندید و این اقتصاد با قدرت ایستاد و ملت ما ظرفیت خود را حفظ کرد.

موفقیت در مذاکرات متعلق به ملت و انقلاب است

پورمحمدی بیان کرد: این مسائل پیام های روشنی دارد و دولت نیز یک حرف روشن دارد که این همه موفقیت و دستاورد متعلق به دولت و چند نفر مذاکره کننده نیست، این دستاورد متعلق به یک ملت بزرگ، تاریخ و انقلاب است.

وی ادامه داد: زمانی که دولت، شما مردم و انقلاب را پشت سر خود دیده و حمایت رهبر هوشمند و استوار را بر سر خود دارد، با قدرت در مذاکرات وارد شده و کار با به انجام رساند.

این عضو کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: باید ظرفیت این ملت را نشان بدهیم، زیرا هنر، عزت، قدرت و شکوه از آن ملت است و منِ مسوول اگر هنرمند و هوشمند باشم، باید قدرت ارائه قدرت و توان و ظرفیت مردم را داشته باشم.

وی با بیان اینکه ملت ایران بیش از این ظرفیت دارند و باید کاری کنیم که دنیا این موضوع را متوجه شده و روی ملت ما حساب باز کند، گفت: امروز انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف است که البته به معنای نبود ضعف، مشکل، اشتباه و غفلت نیست و باید صادقانه به آنها اعتراف کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه نباید از نعمت های انقلاب غافل بوده و باید دستاوردها را ببینیم، تصریح کرد: امروز ما یک کشور پیشرفته در عرصه صنعتی، علمی و فناوری هستیم و آمارها و ارقام‌ها اعلام می کنند که میزان فارغ التحصیلان مهندسی در ایران جزو بالاترین نرخ های دنیاست.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اقتصادمان را علی رغم همه مشکلات خوب نگه داشتیم، بیان کرد: اخیرا متوجه شدیم که خیلی از تحریم ها از سال 83 علیه کشورمان آغاز شده و بیش از 11 سال کشور ما تحت شدیدترین تحریم اقتصادی بوده که خوشبختانه امروز فضای تورمی کنترل و مهار شده است.

وی ادامه داد: هنوز هم گرانی داریم و مشکل برای مردم وجود دارد اما نبض اقتصادی جامعه متلاشی نشده که نمونه بارز آن را در استان کرمان و در اوج تحریم شاهد بودیم، بطوریکه 553 پروژه با بیش از 3 هزار و 600 میلیارد تومان تکمیل و افتتاح شده و در حال حاضر نیز و در اوج تحریم های گذشته، بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه در شهر کرمان در حال اجراست.

وزیر دادگستری خطاب به راهپیمایان کرمانی اظهار کرد: زمانی که دشمن مقاومت و ایستادگی شما ملت را دید، راهی جز همراهی نداشت و مسوولان پس از گذر از این شرایط توضیح خواهند داد آنچه در مذاکرات جلو رفته، حتما به نفع ملت است و غیر از خطراتی که پشت سر گذاشتیم، دستاوردهای قابل توجهی نیز بدست آوردیم.

وی افزود: طرف مقابل دنبال امتیازات دیگر بوده و امتیازاتی در لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و جاهای دیگر می خواستند و فکر می کردند که اگر امتیاز بدهند، اینها را می گیرند اما حالا فکر می کنند رودست خورده اند.

تاکید مقام معظم رهبری بر مذاکرات با 5+1 تنها در حوزه هسته‌ای

پورمحمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با هوشمندی خود از ابتدا تاکید داشتند غیر از بحث هسته ای هیچ بحثی نباید در مذاکرات مطرح شود و به آنها اطمینان بدهید که دنبال بمب هسته ای نیستیم، بیان کرد: مگر ما بمب اتم داریم که در عراق حرف اول را می زنیم و در سوریه محور توازن هستیم؟

وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه دستاوردهای ارزنده در موضوع هسته ای به دست آوردیم و بحث منطقه ای و جایگاه ما حفظ شد و امروز می بینند ما موثرتر از گذشته در حال ایفای نقش هستیم.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی مقتدرتر از گذشته در عراق حرف می زند، افزود: در گذشته با شمشیر تهدید و تحریم کار می کردیم و امروز ملت ما این تهدید و تحریم را کنار ریخت و با قدرت و جسارت بیشتر و عملیات وسیع تر می تواند در صحنه حضور پیدا کند.

ورود عربستان به سوریه، خودزنی است

وی تصریح کرد: حالا جنگ نفت را علیه ما راه انداخته و حرف های انتحاری می زنند؛ عربستان اگر عرضه داشت خود را جمع می کرد و به جای ورود نیروی زمینی به سوریه، خود را از باتلاق یمن نجات می داد. این خودزنی، عملیات انتحاری و از روی ناچاری است.

پورمحمدی با بیان اینکه عربستان دار و ندار خود را به میدان آورده که جلوی ملت ما را بسته و نفوذ و اقتدار ملت را کم کند، اظهار کرد: این عملیات نشان می دهد جمهوری اسلامی گام به گام جلو می رود و خداوند نیز بی جهت لطفش را مشمول امتی نمی کند و این ایستادگی، خلوص و توکل های ملت ایران، آنها را مشمول رحمت خداوند کرده است.

وزیر دادگستری در ادامه بیان کرد: تردید نکنید در بسیاری از مذاکرات و رفت و آمدها بیش از پیش بینی ما، طرف های مقابل از خودشان میل و رغبت نشان می دهند.

وی افزود: رییس جمهور مرتب در جلسات تاکید دارد که در حضور هر گروه خارجی، باید به تولید داخلی، ایجاد اشتغال، فناوری و صادرات فکر کنیم و در مجموع افزایش ثروت ملی و درآمد سرانه ملی را داشته باشیم و این یک مبنا در مذاکرات و پیگیری های ماست.

پورمحمدی تصریح کرد: مبنایی را دنبال می کنیم که در راستای اقتصاد مقاومتی معنا بدهد. البته باید داد و ستد با دنیا داشته باشیم که با حفظ جایگاه و موقعیت خودمان صورت بگیرد.

در مرحله گذر از یک عقبه سخت هستیم

وی اظهار کرد: آنچه که ما در آن قرار دادیم، مرحله گذر از یک عقبه سخت است و آنچه در برجام اتفاق افتاد، کنار زدن فشار ظالمانه ای بود اما به معنای تمام شدن نیست و باید هوشیار بوده تا در مراحل بعدی با مشکل مواجه نشویم.

پورمحمدی تصریح کرد: به تعبیر رییس جمهور حالا نوبت برجام دوم است که برنامه جامع همکاری ملی را با وحدت و اعتماد جلو برده و سعی کنیم که دشمن تفرقه و اختلاف ایجاد نکرده و صبور باشیم.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های هم استفاده کرده و همه با یک صدا همانطور که برجام را در مقابل دشمن به نتیجه رساندیم، گام های مشترک در تحول اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برداریم و اینها جهاد اکبر را می خواهد که از دعواهای جاهلانه و بگومگوهای بی حاصل بگذریم و اسم و گروه را به خاطر خدا، امام، رهبری، شهدا و ملت بگذریم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه باید یک آرمان و ایده جلوی خود گذاشته و حرکت کنیم زیرا خداوند وعده نصرت داده و دست خدا با جماعت خواهد بود، افزود: یکی از موعدهای وحدت و اقتدار ملی، انتخابات است که معنای تجمیع اراده ملی در یک کشور است.

پورمحمدی تصریح کرد: امام راحل فرمود«میزان رای ملت است» و ایشان مردم سالاری، احترام به مردم و رای مردم را به ما یاد داد و سلف صالح ایشان فرمودند« رای مردم حق الناس است».

انتخابات یکی از پایه های عزت و اقتدار ماست

وی بیان کرد: ما ملت به امام(ره) این پیام را می دهیم که پای راه تو و انتخابات ایستاده ایم و هر سال با شکوه، عزت و هوشیاری در انتخابات حضور پیدا کرده و بی شک یکی از پایه های اقتدار، ثبات، عزت و تکامل ملت ما مراحل مختلف انتخابات تا امروز بوده است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: اصل انتخابات حضور جامع، پیوسته، متحد و آگاهانه ملت است و حضور همه یک امتیاز دادن برای اقتدار و امتداد نظام و تعیین کننده سرنوشت همه ماست.

وی افزود: باید خوب انتخاب کرده و شایسته ترین، اصلح، صادق ترین، وفاداران به پیمان ها و دارای سوابق روشن را انتخاب و تلاش کنیم مجالس خبرگان و شورای اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

پورمحمدی تصریح کرد: امیدواریم مجلسی باشد که با دولت در جهت خدمت به مردم همکاری داشته باشد، نمی گوییم همفکر دولت باشد اما دنبال یک مجلس سالم، قوی و دلسوزی که به مصالح و آرمان های ملت و انقلاب پایبند باشد هستیم که سعی کند با مهربانی و همکاری و هماهنگی راه را هموار کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین