|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۸۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
دهان‌زاده ادامه داد: در صورت راه ‌اندازی مجتمع نفت نمک زدایی منصوری ظرفیت تولید و انتقال نفت آسماری اهواز تا بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز از طریق این خط لوله افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون از افزایش ۶۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت انتقال نفت خام ایران خبر داد.

محسن دهان‌زاده با بیان این که با انجام یک عملیات اصلاحی ظرفیت انتقال نفت خام آسماری به پالایشگاه‌های نفت ۶۰ هزار بشکه افزایش یافت، گفت: با توجه به تعهد تآمین خوراک نفت خام پالایشگاه‌های کشور، با اجرای یک پروژه اصلاحی خط لوله ۲۰ اینچ انتقال نفت آسماری واحد بهره‌برداری منصوری به خط لوله ۲۴ اینچ سراسری انتقال نفت در تلمبه‌خانه شهید مصاحب اهواز متصل شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اعلام این که با اجرای این طرح امکان استفاده از نفت خام آسماری واحد منصوری به عنوان خوراک پالایشگاه‌های داخلی به میزان ۶۰ هزار بشکه فراهم شده است، تصریح کرد: نفت تولیدی مخزن آسماری اهواز به دلیل کیفیت مطلوب، عمده ترین خوراک پالایشگاه‌ها به ویژه پالایشگاه نفت آبادان است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که در حال حاضر در مجموع به طور متوسط روزانه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت میادین منطقه عملیاتی کارون به پالایشگاه‌های داخلی ارسال می‌شود، اظهار داشت: با انجام این اصلاحیه امکان هدایت نفت آسماری تولیدی واحد بهره‌برداری منصوری به خط لوله ۲۴ اینچ سراسری نفت آسماری اهواز فراهم شده است.

دهان‌زاده ادامه داد: در صورت راه ‌اندازی مجتمع نفت نمک زدایی منصوری ظرفیت تولید و انتقال نفت آسماری اهواز تا بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز از طریق این خط لوله افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با تاکید بر اینکه این عملیات اصلاحی که سه شبانه روز به طول انجامید، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح منجر به افزایش پایداری شبکه انتقال نفت خام به پالایشگاه‌های کشور شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین