|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۸۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
در حالی که این روزها عراق شاهد ساخته شدن دیوارهای امنیتی یکی در اقلیم کردستان به طول 400 کیلومتر و دیگری در اطراف بغداد به طول یکصد کیلومتر است، مردم پایتخت عراق در اقدامی خودجوش دیوار مهربانی را در این شهر متنوع از حیث قومیتی و مذهبی و نژادی بنا کردند.
طرح ایرانی 'دیوار مهربانی' برای حمایت از فقرا و افراد و خانواده های بی بضاعت چند وقتی است در شهرهای ایران مرسوم شده، اما ظاهرا این دیوار در حال امتداد به خارج مرزهای کشورمان است و این روزها به بغداد و دیگر شهرهای عراق رسیده است.
تعدادی از مردم خیر در کاظمین در شمال پایتخت عراق، در اقدامی خودجوش با آویزان کردن لباس های اضافی خود بر روی دیواری در میدان 'عدن' در شمال بغداد، آن را در اختیار مردم فقیر و کم بضاعت قرار دادند.
در این طرح که وزارت کشور عراق نیز با پلاکاردی در آن شرکت کرده، تعدادی از انواع لباس در اندازه های مختلف بزرگسال و بچه گانه همچنین کیف و کفش و دیگر پوشش های مرسوم این کشور به این دیوار آویخته شده است.
در پلاکاردهایی که بر روی این دیوار نصب شده عنوان دلنشین 'دیوار مهربانی' نقش بسته و در زیر آن نوشته شده است :'اگر نیاز نداری بگذار و اگر لازم داری بردار'.
پیش از این نیز در شهر 'العماره' مرکز استان میسان تعدادی از اهالی خیر دست به چنین ابتکار عملی که از ایران متاثر شده، زده بودند.
افرادی که دست به این حرکت خودجوش زده ترجیح داده اند که نامشان پنهان بماند و فضا برای هرکسی که می خواهد در این طرح خیر شرکت کند باز باشد.
اقدام های خیر خواهانه، بخشی از رفتارهای نهادهای غیر دولتی و مردم نهاد عراق در سال های اخیر برای کاستن از بار تنش های امنیتی و تعصبات فرقه ای و مذهبی است که می خواهند به جای آن، انساندوستی را جایگزین تنگ نظری ها و کینه ورزی ها کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین