|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۸۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
اعضای هیات تجاری 310 نفره ایتالیا امروز در تهران با فعالان اقتصادی کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
این دیدارها در چهار مکان مختلف شامل هتل اسپیناس، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران و سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران برگزار شد.

نمایندگان شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل، ساختمان‌سازی، صنایع غذایی و کشاورزی با یگدیگر مذاکره کردند.

همچنین در این نشست‌ها فعالان اقتصادی کشور نگرانی‌های خود را در مورد نوع همکاری با شرکت‌های خارجی، زمان برقراری سوئیفت‌ و آغاز عملی روابط بانکی و نوع ضمانت‌ها و اعتبارسنجی‌ها در قراردادهای کلان با مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در میان گذاشتند.

احمد پورفلاح، رییس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا در نشست فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که در محل اتاق ایران برگزار شد، گفت: نباید انتظار داشت رفع تحریم‌ها در مدت زمان کوتاه آثار عملی خود را نشان دهد.

وی افزود: همه کشورهایی که تجربه تحریم‌های شدید بین‌المللی را داشته‌اند، پس از به پایان رسیدن این محدودیت‌ها تا چندین سال درگیر مسائل ناشی از آنها بودند.

پورفلاح گفت: اقتصاد ایران نیز برای رسیدن به شرایط پیش از تحریم‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های اخیر به زمان نیاز دارد.

رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا بیان کرد: رفع مشکلات مربوط به محدودیت‌های بانکی و روابط مالی نمی‌تواند یک‌ شبه رخ دهد هر چند در مورد ایتالیا به احتمال زیاد این روابط سریع‌تر از دیگر کشورهای اروپایی برقرار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وزیران «کشاورزی» و «حمل و نقل و امور زیربنایی» ایتالیا در راس هیاتی متشکل از 310 نماینده از 197 شرکت، به ایران سفر کرده‌اند. این هیات دو هفته بعد از سفر هیات ایرانی به ایتالیا، برای یک سفرسه روزه عازم کشورمان شده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین