|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
ستاره‌سابق فوتبال کشورمان دنبال تیمی برای مربیگری در آلمان است.
وحید هاشمیان در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال آلمان درباره تقابل بایرن‌مونیخ و بوخوم در جام‌حذفی آلمان، بازگشت به فوتبال ایران در سال‌های پایانی بازیگری و آینده‌اش در فوتبال صحبت کرده است.

هاشمیان با اشاره به جدال بوخوم و بایرن‌مونیخ در جام‌حذفی گفت: در این جام فوق‌العاده امکان دارد هر اتفاقی رخ بدهد و به همین دلیل شاید بوخوم بتواند شگفتی‌سازی کند و راهی مرحله بعد شود.

وی افزود: این موقعیت سختی برای من است. من بهترین دوران فوتبالم را در بوخوم سپری کردم و با این تیم توانستیم بهترین فصل خود را در بوندسلیگا تجربه کنیم و سهمیه یوفا را کسب کنیم. من در تیم نویروور بسیار راحت بودم و شرایط خیلی خوبی داشتم.

هاشمیان با اشاره به حضور در بایرن‌مونیخ هم گفت: خیلی خوشحالم در کارنامه فوتبالی‌ام حضور در بایرن‌مونیخ ثبت شد. بایرن آن زمان مهاجمان زیادی داشت و نتوانستم با ماکای، پیزارو و سانتاکروز رقابت کنم. با این حال خیلی خوشحالم در بایرن‌مونیخ بازی کردم و این را یک افتخار برای خودم می‌دانم.

وی در پاسخ به این سوال که دوست دارد چه تیمی راهی مرحله بعد شود، گفت: چه بوخوم پیروز شود و چه بایرن‌مونیخ به مرحله بعد برود، برایم فرقی نمی‌کند ولی چیزی که واضح است، اینکه بایرن‌مونیخ تیم بسیار قدرتمندی است و مهاجمان قوی‌ای دارد. فکر می‌کنم این بهترین فرصت برای بوخوم است تا خودش را با یکی از بهترین تیم‌های جهان مقایسه کند.

ستاره سابق فوتبال ایران در ادامه متذکر شد: جام‌حذفی جام شگفتی‌هاست و همیشه اتفاقاتی رخ می‌دهد که شما انتظارش را ندارید. به همین دلیل نمی‌توانید بایرن‌مونیخ را از پیش برنده بدانید و به نظرم باید تا پایان مسابقه منتظر بمانید. من هم برای بوخوم و هم برای بایرن‌مونیخ بازی کرده‌ام و خاطرات خوبی از این جام دارم. خیلی حیف است نتوانستم قهرمانی در این جام را تجربه کنم ولی در کل اتفاقات خیلی خوبی برای من در جام حذفی آلمان رخ داد.

وی در ادامه با اشاره به مربیانی که در بوخوم و بایرن زیر نظر آنها کار کرده خاطرنشان کرد: من با نویروور خاطرات خوبی داشتم و در بایرن‌مونیخ نیز زیر نظر فیلیکس ماگات کار کردم. این دو مربی خیلی با هم تفاوت داشتند و به همین دلیل تجربه خوبی از کار با آنها دارم. من در هامبورگ و هانوفر نیز تمرین‌های سخت و فشرده‌ای داشتم تا بتوانم در آلمان بازی کنم. به عنوان یک آسیایی به کارنامه‌ام افتخار می‌کنم و فکر می‌کنم نماینده خوبی برای کشورم بودم.

هاشمیان همچنین تاکید کرد: سال دوم که به بوخوم پیوستم 34 سال سن داشتم و طبیعی بود دیگر مانند گذشته نتوانم کار کنم و بعد از قراردادم به ایران بازگشتم. هر چند تصمیمم برای بازگشت به فوتبال ایران از لحاظ فوتبالی کمکم کرد اما از این تصمیم خوشحال نیستم. شاید بهتر بود در آلمان می‌ماندم و در سال‌های پایانی فوتبالم به لیگ ایران نمی‌آمدم. به این دلیل از آمدنم به ایران پشیمانم که انتظارات از من خیلی بالا بود و نتوانستم آن انتظارات را برآورده کنم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مشغول چه کاری است، گفت: همراه خانواده‌ام در هامبورگ زندگی می‌کنم و گواهینامه مربیگری B و A و مدرک پرولایسنس را یک‌سال پیش کسب کردم و تمرین‌های مربیگری را پشت سر گذاشتم. اکنون دنبال پیدا کردن تیمی برای مربیگری هستم که البته آسان نیست زیرا رقابت در آلمان بسیار سخت است. دو تیم را در اوبرلیگا مربیگری کردم و آزمون‌های مربیگری را پشت سر گذاشتم. خیلی خوب می‌شود اگر بتوانم گام بعدی را بردارم و هدایت یک تیم را بر عهده بگیرم.

لژیونر پیشین ایران درباره اهداف آینده خود هم متذکر شد: برنامه‌ام این است تا چند سال آینده به ایران بازگردم. فوتبال هنوز در ایران قابل مقایسه با آلمان نیست. می‌خواهم در آلمان چیزهای زیادی یاد بگیرم و تجربه کسب کنم و بتوانم تجربه‌ام را به ایران بیاورم و آنجا به کار ببندم. این اهداف بلندمدت من است. در حال حاضر دنبال پیدا کردن تیمی برای مربیگری در آلمان هستم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین