|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۸۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
دانشمندان می‌گویند که خوردن کیک شکلاتی به عنوان بخشی از صبحانه کامل می‌‎تواند به کاهش وزن کمک کند.
این خبر می‌تواند به مذاق خیلی‌ها خوش بیاید، زیرا می‌توانند یکی از کیک‌های خوشمزه را بخورند و وزن کم کنند.

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که صبح بهترین زمان برای مصرف انواع شیرینی‌ها است، زیرا متابولیسم بدن فعالیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این مسئله، ما باقی روز را می‌توانیم صرف سوزاندن کالری‌ها کنیم. این مطالعه نشان می‌دهد که خوردن کلوچه یا شکلات در صبح می‌تواند میل به مصرف شیرینی در طول روز را کاهش دهد.

پژوهشگران ۱۹۳ فرد مبتلا به اضافه وزنِ غیر دیابتی را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین (شامل مصرف ۳۰۰ کالری در صبح) و گروه دوم نیز رژیم غذایی متعادل (شامل صبحانه ۶۰۰ کالری) داشتند که در صبحانه گروه دوم، کیک شکلاتی نیز جای داشت.

این مطالعه ۳۲ هفته به طول انجامید. در نیمه راه، هر دو گروه به طور میانگین ۱۵ کیلوگرم وزن کم کردند. در نیمه دوم مطالعه، گروه اول به طور میانگین مجددا ۱۰ کیلوگرم وزن اضافه کرد. این در حالی بود که گروه دوم (کیک شکلاتی) به طور میانگین ۶٫۸ کیلوگرم دیگر وزن کم کردند.

یکی از دلایل مطرح شده برای آن این بود که افراد گروه اول در طول روز شیرینی مصرف کرده و به نحوی به رژیم غذایی خود پایبند نبودند. اما گروه دوم به دلیل مصرف شیرینی در صبح تمایل چندانی به مصرف شیرینی بیشتر نداشتند.
منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین