|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۸۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
گردهمایی حزب اراده ملت ایران با حضور شخصیت‌های اصلاح‌طلب و با موضوع «جوانان، انقلاب و انتخابات» برگزار شد.
در این مراسم شخصیت‌هایی همچون محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب، ولی الله شجاع پوریان ، احمد حکیمی‌پور، سهیلا جلودارزاده و همچنین علی مطهری حضور داشتند.

عارف: در انتخابات دنبال بی اخلاقی و تهمت زنی به رقیب نیستیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به نقش جوانان در انتخابات سال 92 گفت:‌ برای انتخابات جوانان بزرگترها را به جلو هل دادند که نتیجه آن حاکمیت تدبیر و امید و برجام است. اکنون جوانان باید حماسه دیگر خلق کنند و نباید قهر در قاموس جوانان قرارگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ باید در فاصله باقی مانده تا انتخابات تلاش کنیم که مردم را به صحنه بیاوریم زیرا کشور و اصلاحات به مردم نیاز دارد. ما به دنبال استمرار مسیر تدبیر و امید هستیم. کشور هم در این سال‌ها هزینه افراط و تفریط را داده است. ما دنبال مجلسی هستیم که در راس امور باشد و سیاست‌های کلان نظام را دنبال کند.

عارف با گلایه از رد صلاحیت‌های چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: البته ما چهره‌های جوان نیز داریم که باید این چهره‌ها توسط جوانان به جامعه معرفی شوند. ما دنبال مجلسی کارآمد هستیم که دغدغه آن حمایت از دولت است و البته استفاده از ابزارهای نظارتی خود است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان هم‌چنین با اشاره به اینکه نباید به خاطر شرایط موجود متوقف شویم افزود: رد صلاحیت‌ها نباید در ما دلسری ایجاد کند. ما باید به سمت چهره‌های جدید متعهد و نخبه برویم و این چهره‌ها را به مردم بشناسانیم زیرا انتخابات دیگری در پیش داریم و برای اینکه برجام های دیگری را ایجاد کرده،‌ مشکلات کشور را حل و روندی که تاکنون داشته‌ایم تثبیت کنیم، باید با توان در صحنه باقی بمانیم.

عارف در ادامه تاکید کرد: ما به آرامش نیاز داریم و به هیچ وجه دنبال تخریب رقیب نیستیم و ما به دنبال رعایت اخلاق و اثبات خودمان هستیم. همین امروز یکی از خبرگزاری های مدعی به نقل از من گفت که ما دنبال مجلس ششم نیستیم در حالی که من چنین حرفی اصلا نزدم. این رسانه‌ها می خواهند جامعه را به کجا بکشانند؟ البته مردم خوب می فهمند و با این رفتارها مقبولیت اصلاح‌طلبان هم دو چندان می‌شود. ما دنبال چنین اقداماتی نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در غیاب چهره‌های شاخص خود چهره‌های جوان و ارزشمندی داریم خاطر نشان کرد: باید مردم این چهره‌ها را بشناسند و ما آن‌ها را تشویق کنیم که به لیست کاملی رای دهند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ضرورت استفاده از جوانان در مدیریت کشور گفت:‌ ما در سال‌های گذشته نتوانستیم تجربیات خود را به جوانان منتقل کنیم. ما به ظرفیت جوانان اعتقاد داریم و جوانان هم در صحنه های مختلف امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. جوانان اکنون باید به فکر امتحان پیش رو در هفت اسفند باشند و همه امور را به شب امتحان موکول نکنند بلکه باید هم اکنون خود را آماده آن امتحان کنند.

به گزارش ایسنا، عارف در جمع خبرنگاران نیز با اعلام این خبر که بیستم یا بیست و یکم بهمن لیست اصلاح‌طلبان منتشر می‌شود گفت که ما هنوز منتظر این هستیم که تکلیف تعداد دیگری از داوطلبان اصلاح‌طلب مشخص شود. ما از رایزنی با شورای نگهبان راضی هستیم ولی انتظار داشتیم چهره های شاخص ما تائید صلاحیت شود.

وی افزود:‌ ما تاکنون هیچ نامی را در لیست خود قرار نداده ایم و هیچ اقدامی برای بستن لیست نداشته ایم.

مطهری: مجلس قوی از حقوق ملت دفاع می‌کند

به گزارش ایسنا در ادامه این برنامه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا اولویت مجلس دهم باید اقتصاد و سیاست داخلی باشد، گفت: مشکل اصلی کشور ما رکود است اما نباید از عرصه سیاست داخلی هم غافل شویم. باید در داخل برجام داخلی اجرا شود و نوع برخورد با منتقدان، مطبوعات و حتی بررسی صلاحیت ها اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه باید خانه تکانی در مجلس انجام شود، افزود: با مجلس قوی خیلی کارها می‌شود کرد. شرایط فعلی برای ما ایده آل نیست اما با این شرایط هم می‌توان اصلاحات داشت و نمایندگانی را به مجلس فرستاد که وابستگی نداشته باشند و حقوق ملت را فراموش نکنند. در مجلس هشتم و نهم گویی اصلا حقوق ملت در قانون اساسی وجود نداشت. وقتی من مسأله قتل ستار بهشتی یا مسأله زندان اوین را مطرح کردم در مجلس با من مخالفت شد و به من گفتند نباید این مسائل را دنبال کنیم در حالیکه من معتقد بودم که به جای اینکه شیرین عبادی این مسائل را مطرح کند ما باید آن‌ها را دنبال کنیم.

مطهری هم‌چنین خاطر نشان کرد: با این مخالفت‌ها نمی‌شود از انقلاب دفاع کرد. یک مجلس قوی می‌تواند وارد این مسائل شود. ما باید با مشارکت فعال در هفت اسفند مجلس قوی و بهتری را تشکیل داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله استقلال، آزادی، عدالت و اخلاق مداری گفت: ما باید اکنون بررسی کنیم که به چه میزان به این آرمان‌ها دست پیدا کرده‌ایم. در دولت اصلاحات آزادی بیان به نحو مطلوبی وجود داشت و در دولت نهم هم تا حدودی همین گونه بود اما از دولت دهم به بعد آزادی بیان نداشته ایم. این روند باید اصلاح شود. ما باید دنبال بهبود عدالت اجتماعی و تقویت اخلاق و معنویت هم باشیم زیرا آن‌ها هم جز شعارهای انقلاب هستند. ما در حوزه استقلال نیز دستاوردهای مطلوبی داشته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما دچار بی‌اخلاقی شده‌ایم گفت:‌ رخنه فرصت طلبان و کمبود خلوص نیت موجب تفرقه ها، تهمت‌ها و بی اخلاقی شده است. اکنون اصولگرایان از شکست دولت اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان از شکست دولت اصولگرا خوشحال می شوند و چوب لای چرخ هم می گذارند که این روند باید اصلاح شود.

مطهری در پایان با اشاره به نقش جوانان در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور گفت: امروز نقش جوانان هنوز باقی است و ما باید زبان نسل جوان را بشناسیم و از ظرفیت جوان استفاده کنیم.

کواکبیان: مجلس باید خانه تکانی شود

در بخش دیگر از این برنامه مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری با انتقاد از دولت به خاطر استفاده نکردن از نیروهای جوان اظهار کرد: در شورای عالی سیاست گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان بر رویکرد جوانگرایی تاکید شده است. ما باید از ظرفیت نیروی جوان بیشتر استفاده کنیم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با اشاره به اینکه جوانان باید خانواده‌های خود را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند،‌ تصریح کرد: با وجود رد صلاحیت‌ها، افراد ناشناخته‌ای هم هستند که می‌توانند در لیست قرار بگیرند که جوانان باید آن‌ها را به مردم بشناسانند.

وی تاکید کرد:‌ ما اگر می خواهیم کشور در مسیر درستی هدایت شود باید مجلس خانه تکانی شود و برای این هدف باید مردم را تشویق کرد تا پای صندوق رای بیایند. جوانان هم باید امسال همان موجی که درسال 76، 88 و 92 ایجاد کردند را دوباره ایجاد کنند.

کواکبیان در پایان افزود:‌ به خاطر اینکه قانون مشکل دارد بسیاری از افراد رد صلاحیت شدند و تا اکثریت مجلس نخواهد، این قانون تغییر نمی کند. بنابراین باید مردم را تشویق کرد تا افرادی فهیم، دلسوز و متخصص را برای مجلس انتخاب کنند.

حکیمی پور: چیزی بیشتر یا کمتر از اجرای قانون اساسی نمی‌خواهیم

در بخش پایانی این برنامه احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران با تاکید بر اینکه چکیده خواسته‌های ما در قانون اساسی آمده است گفت: ما چیزی بیشتر یا کمتر از اجرای قانون اساسی نمی‌خواهیم.

وی افزود: حزب حاما حزبی است که جوانان آن را تشکیل دادند و بار اصلی این حزب بر دوش جوانان است.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: ما به جوانان اعتماد داریم و راه را برای فعالیت جوانان در حزب باز گذاشته‌ایم و تداوم تشکیلات حزب اراده ملت نیز با همین جوانان است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین